Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært i avstandsforhold i snart to år. Vi er begge voksne og etablerte, jeg har ett barn som bor hjemme. Når hun er hos sin far så faller det jo oss veldig naturlig å besøke hverandre selv om det ikke skjer ved hver frihelg(er 3 timer mellom oss)

På grunn av hjemmekontor fra hans side så vil han gjerne være spontan og forlenge helgene våre sammen. I utgangspunktet en veldig hyggelig tanke, men jeg merker at det stresser meg når jeg får beskjed om at han er på vei hit på en tirsdag når vi hadde avtalt torsdag kveld fks.(jeg slutter tidlig på fredager) 

Prøver jeg å stå fast ved avtalen og faktisk insistere på at vi møtes som avtalt torsdag så blir han dødelig fornærmet og kan hinte om brudd. Har mange ganger følt meg som en dårlig kjæreste, men er jeg egentlig det? Jeg er ikke noe spontan av meg, det innrømmer jeg glatt. Jeg liker også å ha tid til å styre og ordne før vi skal være sammen, like ikke å komme han heseblesende og svett i møte med en fiskegrateng under armen. Og jeg tenker at når vi bor et godt stykke unna hverandre så har vi den luksusen at vi kan gjøre litt ekstra ut av tiden sammen.

Tanker?

Anonymkode: 166a6...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må det være svart/ hvitt? Begge bør kunne være litt fleksible. Du sette pris på et spontanbesøk av og til, og han respektere at det ikke alltid passer å ta ting på sparket. Så dere er vel like kjipe på hver deres måte.

Anonymkode: 5d099...1be

• Liker 20
Skrevet

Syns du er kjip. Burde bare være positivt at han vil tilbringe mer tid me deg når dere ikke ses så ofte. De allerede planlagte dagene kan dere jo gjøre stas på å så kan de ekstra dagene være hverdagslige. 

Anonymkode: 4cdb9...79c

• Liker 14
Skrevet

Dere har vært sammen lenge, så jeg forstår han godt. Å kun sees en helg i måneden sånn i gjennomsnitt hadde iallfall jeg aldri giddet i lengden. Du burde vært glad for at han kommer tidligere. 

• Liker 9
Skrevet

Synes du er kjip og rar. 

Er du ikke forelska og vi se han så mye som mulig? Må du være fresh og strigla hver gang dere skal treffes? Er ikke det slitsomt.

Tror han digger deg svett med fiskegrateng jeg. Det er også deg. Og livet.

Anonymkode: 270e1...048

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns du er kjip. Burde bare være positivt at han vil tilbringe mer tid me deg når dere ikke ses så ofte. De allerede planlagte dagene kan dere jo gjøre stas på å så kan de ekstra dagene være hverdagslige. 

Men ts har da et liv? Det er ikke unormalt at folk med delt omsorg for barn velger å jobbe mye overtid de ukene de ikke bar barnet. Om ts da ikke er komfortabel med at fyren hun dater kommer tirsdag(!) og altså mener han skal overnatte to ekstra dager - skal ts kanselere overtiden? Planene om trening, kvalitetstid med venninner, besøk til foreldre? 

Jeg tenker at dersom han insisterer på å være spontan så må han tåle at ts har andre ting fore. Han må tåle at ts kommer igjen 22 på tirsdagen og forventer at han har laget middag. Han må tåle at hun etter jobb onsdag drar på trening og så ut med venninner. Han må tåle at hun ikke kansellerer livet sitt for han. Fordi den forventningen han har om at hun «sitter hjemme og kjeder seg» når han ikke er der? Den er skummel.

Anonymkode: 1f8c3...0e6

• Liker 13
Skrevet

Han er kjip. Han kan ikke bare sende mld og si ifra at han er på vei. Han burde spørre først, også bør han respektere det om du vil holde på den originale avtalen. Ikke alle setter pris på spontanbesøk.

Til gjengjeld kan du være litt mer fleksibel og sette av litt mer tid i måneden. Men da skal det avtales. Ikke mer spontane "Jeg er på vei!" meldinger. 

Anonymkode: b7919...2f0

• Liker 8
Skrevet

Du virker ganske rigid og lite fleksibel. Det er ikke så morsomt å være i forhold med sånne personer.

Anonymkode: 9fa6e...949

• Liker 8
Skrevet

Sånn var jeg med eksen.

Er en grunn til at det ble slutt.

Da jeg traff mannen min, så var det helt annerledes. Null stress, vi var komfortable rundt hverandre med én gang og det var bare herlig🥰

Anonymkode: 45aa3...0e1

Skrevet

Dere er begge kjipe. Og må lære dere å snakke sammen skikkelig.

Du er kjip fordi du er veldig låst til hvilke dager dere skal treffes. Han er kjip fordi han hinter om å slå opp når han blir skuffet.

• Liker 6
Skrevet
Maggi2 skrev (18 minutter siden):

Dere har vært sammen lenge, så jeg forstår han godt. Å kun sees en helg i måneden sånn i gjennomsnitt hadde iallfall jeg aldri giddet i lengden. Du burde vært glad for at han kommer tidligere. 

Vi har nettopp tilbrakt 2 uker sammen i sommer og det hender rett som det er at vi sees oftere enn en helg i måneden. Men det blir jo naturligvis ikke like ofte som om vi bodde i samme by. Det visste han jo godt da han gikk inn i forholdet med meg.

Skrevet

Altså, i utgangspunktet tenker jeg det er fint om begge kan gi og få litt ig møtes på midten. 

Men når jeg hører han truer med brudd når du sier fra om det, synes jeg han er en komplett idiot. Det er ikke sånn et forhold fungerer, og jeg ville revurdert hele forholdet.

Anonymkode: ba342...06b

• Liker 3
Skrevet

Når du er i et avstandsforhold, så skal du si ja til besøk enten du vil eller ikke. Og du skal evt avlyse alle planer du da evt måtte ha. Hvis du avviser besøk, så betyr det at du ikke er glad i kjæresten din. Besøk av kjæresten din kommer før alle andre! Venner og alle andre avtaler må vike. Egentid er ikke gyldig avslag. Det gav du avkall på da du gikk inn i et forhold. Alle introverte vet at de må late som om de er ekstroverte for at kjæreste og venner ikke skal ta det personlig og tro at vi ikke liker dem.

Så suck it up! Står kjæresten på døren, så slipp alt du har i hendene, avlys alle planer, klistre på et smil og ta i mot om du vil beholde han!

Anonymkode: c55c6...1dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-15 den 10.32):

Tanker?

At du passer best i et forhold hvor dere har særbo. Du vil leve et annet liv i tillegg til forholdet.

(ikke ment negativt, særbo kan være rette løsningen for mange)

Anonymkode: d5540...197

• Liker 1
Skrevet

Altså jeg skjønner ikke hvorfor du er sammen med han om du ikke er glad for å få en dag ekstra med han. 

• Liker 4
Skrevet
On 8/15/2021 at 10:48 AM, AnonymBruker said:

Men ts har da et liv? Det er ikke unormalt at folk med delt omsorg for barn velger å jobbe mye overtid de ukene de ikke bar barnet. Om ts da ikke er komfortabel med at fyren hun dater kommer tirsdag(!) og altså mener han skal overnatte to ekstra dager - skal ts kanselere overtiden? Planene om trening, kvalitetstid med venninner, besøk til foreldre? 

Jeg tenker at dersom han insisterer på å være spontan så må han tåle at ts har andre ting fore. Han må tåle at ts kommer igjen 22 på tirsdagen og forventer at han har laget middag. Han må tåle at hun etter jobb onsdag drar på trening og så ut med venninner. Han må tåle at hun ikke kansellerer livet sitt for han. Fordi den forventningen han har om at hun «sitter hjemme og kjeder seg» når han ikke er der? Den er skummel.

Anonymkode: 1f8c3...0e6

Står ingenting om at han forventer at hun avlyser andre planer fordi han kommer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-15 den 10.32):

Vi har vært i avstandsforhold i snart to år. Vi er begge voksne og etablerte, jeg har ett barn som bor hjemme. Når hun er hos sin far så faller det jo oss veldig naturlig å besøke hverandre selv om det ikke skjer ved hver frihelg(er 3 timer mellom oss)

På grunn av hjemmekontor fra hans side så vil han gjerne være spontan og forlenge helgene våre sammen. I utgangspunktet en veldig hyggelig tanke, men jeg merker at det stresser meg når jeg får beskjed om at han er på vei hit på en tirsdag når vi hadde avtalt torsdag kveld fks.(jeg slutter tidlig på fredager) 

Prøver jeg å stå fast ved avtalen og faktisk insistere på at vi møtes som avtalt torsdag så blir han dødelig fornærmet og kan hinte om brudd. Har mange ganger følt meg som en dårlig kjæreste, men er jeg egentlig det? Jeg er ikke noe spontan av meg, det innrømmer jeg glatt. Jeg liker også å ha tid til å styre og ordne før vi skal være sammen, like ikke å komme han heseblesende og svett i møte med en fiskegrateng under armen. Og jeg tenker at når vi bor et godt stykke unna hverandre så har vi den luksusen at vi kan gjøre litt ekstra ut av tiden sammen.

Tanker?

Her er det du som er kjip, alt kan ikke handle om hva du tenker og har planlagt. Dere er to personer, med behov og følelser. Hvis du skal ha tvangstanker og lage lister for å følge disse perfekt, så blir det nok ett brudd. Når man er i avstandsforhold så er nok spontanitet det viktigste, og hvis du ikke klarer å "møte" han på noen av disse punktene - ja, da er du kjip, og til slutt singel.

Gjest Blondie65
Skrevet

Går det ikke an å være spontan OG spørre samtidig?

Jeg bor alene, og har ikke kjæreste. Men la oss si at jeg kl 14 i dag fikk beskjed om at "han var på vei" med tre timers kjøring. Da ville han ankommet kl 17 - er jeg hjemme da? Nei, ikke akkurat i dag - jeg har en avtale som ikke kan flyttes. Denne avtalen - inkludert reise - tar 3 timer før jeg er hjemme igjen - så da ville jeg vært hjemme igjen kl 19ish - tidligst. Siden jeg skal på jobb i morgen er det vel kanskje ikke aktuelt å overnatte - hva vet jeg. 

Ikke har jeg mat i hus til to personer, jeg har faktisk planlagt hva jeg skal ha til middag i dag.

Hvis han derimot hadde spurt, hadde jeg svart: kan du ikke komme i morgen? Og så kunne vi planlagt.

Eller hvis det nå hadde vært i morgen, og han spurte før han kjørte kunne jeg sagt: ja, bare kom, jeg har ingen planer i dag.

Trusler om brudd skal man ta helt alvorlig - da svarer man: Da får du nok bare gjøre det slutt, dessverre, hvis du synes det er best.

Skrevet

Jeg synes det rare her er at dere IKKE sees nesten hver frihelg. Etter 2 år sammen begynner det å bli på tide å bli mer del av hverandres liv. Og ettervert tom barnets liv. 

• Liker 1
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Du får mye motstand her, TS, jeg føler med deg. Og jeg synes ikke "kjip" er et konstruktivt ord, da jeg antar at du ikke er slik for å være vanskelig. Du foretrekker å planlegge, og du foretrekker å møte ham når alt er i orden og du har gjort noe mer ekstra ut av både antrekket og maten, virker det som. Dette er jo en preferanse du har som han må forholde seg til når han skal være kjæreste med deg.

Samtidig lurer jeg jo litt. For en ting er at det ikke passer at han kommer på noen få timers varsel, men å insistere på at han kommer til den opprinnelige avtalen to døgn senere tyder jo på at forklaringen egentlig er en annen? Du trenger ikke to døgn på på å vaske hjemme, dusje og handle inn mat. Og mat kan jo for den saks skyld også han ha med. Så er du sikker på at dette er forklaringen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...