Gå til innhold

Strikke klær til baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får mitt første barn i vinter, og har lyst til å begynne å strikke til han/hun. Jeg har strikket en del til voksne tidligere, men ikke til babyer. Har noen noen tips til hva jeg kan strikke? Noe som blir brukt på vinteren/tidlig vår, og gjerne mye brukt. Altså at det er praktisk og ikke bare pent. Jeg har sett på noen rompere, er det slik at det regnes som sommerklær siden det ikke er ben på de? Jeg er helt grønn på babyklær generelt kjenner jeg...

Send gjerne linker til oppskrifter🙂

Anonymkode: c856c...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikket flere rompere til ungene mine, født henholdsvis i mars og juli. Ble brukt mye til begge, med body og strømpebukse på mars- gutten og med kortermet body/ ingenting under til juli- gutten. 😊

Jeg strikket plagg som var enkle å ta av og på, med minst mulig dill og dall egentlig. Og tepper, masse myke gode rillestrikkede tepper. 🥰

Anonymkode: 528dd...fd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 🙂

Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig. Prøver igjen: Er det noen som har tips/link til strikkeklær til baby som dere  har strikket, og som ble mye brukt? Spesielt til vinterbaby.

Anonymkode: c856c...9f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har strikket en del til venners babyer tidligere, og strikker nå til min egen som kommer i januar.
Det folk sier de bruker mye er strømpebukser/bukser, type Olives strømpebukse fra Knitting for Olive, kyser, både tykkere og tynnere. Særlig er folk fornøyde med AnkersKyse fra PetiteKnit og Vinterkysa fra Heidi Pettersen.
Har også strikket tepper, rilletepper, slik som Gåteteppe fra HipKnit.

Ellers er mange av oppskriftene til PetiteKnit til baby gode. Både Ankersheldrakt og Ankersdrakt er mye brukt, og Seiler settet. Sjekk gjerne oppskriftene på instagram også, så ser du hvordan de er  bruk:)

Anonymkode: ea6c3...e06

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikket og brukte mest sett med jakke og selebukse. Votter er også best hjemmestrikket, i barnehagen i tynn ull som jeg tovet. Hullrad med snor for feste rundt håndledd.

Anonymkode: 4b31f...c6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petiteknit, claraknitwear, vinterkysa, knitting for olive og sikkert et par til er favoritter hos venninner med unger. Og instagram is your friend, masse inspo, bare å søke opp #babystrikk feks eller #petiteknit evt navnet på oppskriften. 

Anonymkode: b72dc...26d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikket ei omslagsjakke, bukse og lue til tantejenta mi, hun var vinterbaby og settet ble mye brukt. Omslagsjakke er utrolig kjekt til nyfødte, da slipper du å tre den over hodet.

https://www.sandnesgarn.no/tema55-1ace

Ellers ville jeg ha strikket et babypledd, det er godt å pakke den lille inn i. 

Petiteknit har mye fint til babyer

https://petiteknit.com/collections/baby-norsk

Ville også ha strikket ullsokker, babyvotter (uten tommel) og ullbukser 

Det viktigste synes jeg er å bruke godt ullgarn, ikke syntetisk garn. Ull puster, regulerer varmen og babyen blir ikke klam

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...