Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 522 775 som uoppgjorte betalingsanmerkninger. Den ene saken er registrert flere ganger og det utgjør anmerkning for 356 000.. i realiteten gjenstår det 48 000 i lønnstrekk før den er avsluttet. Jeg har mulighet til å betale Inn denne nå dersom jeg bruker sparepengene mine. bør jeg gjøre det, eller vente de 4 mnd. det tar å få det fjernet? Jeg har da 166 000 igjen og det føles litt bedre enn en halv mill.. 

Samtidig føles det greit å ha sparepenger, og jeg klarer meg fint til tross for kreditor trekkene.

Anonymkode: 99861...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye betaler du på lønnstrekk i mnd? 

Anonymkode: 89080...316

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor mye betaler du på lønnstrekk i mnd? 

Anonymkode: 89080...316

11 600

Skrevet

Hvis du har 166000 + 48 000 i uoppgjorte betalingsanmerkninger ville jeg i alle fall ikke hatt 48 000 på sparekonto samtidig. Du får knapt renteinntekter på penger i banken, men lånene fort koster deg 15-20% rente.

Hvis du "klarer deg fint" til tross for lønnstrekk så kanskje du klarer å bruke  ennå litt mer på å betale ned gjeld?

Hvis du betaler ned de 48 000 så har du jo 11 600 du kan bruke til å betale ned andre lån neste måned, evt kan du betale ned 35 000, så du har en liten buffer.

• Liker 2
Skrevet
petterm skrev (2 timer siden):

Hvis du har 166000 + 48 000 i uoppgjorte betalingsanmerkninger ville jeg i alle fall ikke hatt 48 000 på sparekonto samtidig. Du får knapt renteinntekter på penger i banken, men lånene fort koster deg 15-20% rente.

Hvis du "klarer deg fint" til tross for lønnstrekk så kanskje du klarer å bruke  ennå litt mer på å betale ned gjeld?

Hvis du betaler ned de 48 000 så har du jo 11 600 du kan bruke til å betale ned andre lån neste måned, evt kan du betale ned 35 000, så du har en liten buffer.

Ja, det var tanken, å betale ned litt raskere. Vet det er det lureste, men det er så skummelt å ikke a noe buffer. Vet ikke hvor mye rente det er nå når all gjelden allerede har fått vedtak om fremtidig trekk, tror renter og salærer allerede er plusset på ganske mye. Tror jeg går for å betale inn den gjelden raskere, så jeg får unna resten også raskere. 

• Liker 1
Skrevet

hvis du kan betale bør du gjøre det. renter alene disse månedene vil koste masse ekstra. 

Anonymkode: 16646...b11

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...