AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Hvilket av disse områdene regnes for å være mest ressurssterkt? Er de ganske like alle tre? Er det flere uføretrygdede/ arbeidsledige i denne delen av Viken? Er bare nysgjerrig da jeg lurer på om et av disse stedene er aktuelt å bo om man vil ut av Oslo. Anonymkode: d83f4...b1e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Lillestrøm. Hva med Lørenskog, ts? Anonymkode: aef14...b95 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lillestrøm. Hva med Lørenskog, ts? Anonymkode: aef14...b95 Lørenskog er også aktuelt. Har du et inntrykk av Rælingen og Fetsund? Anonymkode: d83f4...b1e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Absolutt Lillestrøm. Ingen tvil. Anonymkode: c72b4...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Absolutt Lillestrøm. Ingen tvil. Anonymkode: c72b4...4f0 Er det mange uføretrygdede og harry miljø på Fetsund? Anonymkode: d83f4...b1e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Fetsund har nok de mest ressurssterke innbyggerne av de tre. Skjønner ikke helt hvordan du har fått for deg at noen av disse stedene er harry og har mange uføretrygdede? Anonymkode: be40b...913 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fetsund har nok de mest ressurssterke innbyggerne av de tre. Skjønner ikke helt hvordan du har fått for deg at noen av disse stedene er harry og har mange uføretrygdede? Anonymkode: be40b...913 Fetsund blir ofte beskrevet som "mygghøl" og "køhelvete". Anonymkode: aef14...b95 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fetsund har nok de mest ressurssterke innbyggerne av de tre. Skjønner ikke helt hvordan du har fått for deg at noen av disse stedene er harry og har mange uføretrygdede? Anonymkode: be40b...913 Hvorfor tror du det? Ofte er de mest ressurssterke de med høyest inntekt. Dette gjenspeiler seg jo i boligprisene. Lillestrøm har mye høyere pris på husene enn i Fetsund. Der har jo "alle" råd til å bo.. Anonymkode: c72b4...4f0 2
GulSitron Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 Personlig synes jeg Fetsund er et fint sted med kort vei til Oslo, men jeg ønsker ikke å bo der selv pga mye mygg om sommeren. Hadde heller valgt Lørenskog eller Lillestrøm, selv om det er en del mygg på div områder av Lillestrøm om sommeren også
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvilket av disse områdene regnes for å være mest ressurssterkt? Er de ganske like alle tre? Er det flere uføretrygdede/ arbeidsledige i denne delen av Viken? Er bare nysgjerrig da jeg lurer på om et av disse stedene er aktuelt å bo om man vil ut av Oslo. Anonymkode: d83f4...b1e Jeg kommer selv fra området og har bekjente og venner fra alle områdene du ønsker å vite om. Et enkelt svar er at ingen kan svare spesifikt på det du spør om. Jeg kommer selv fra en enveiskjørt villaområde, med villaer på type 200m2 til 600m2, basseng i hagen, mercedes parking only skilt på garasjen osv. Alle var i arbeid, mor som far, alle barna var aktive i idrett, og foreldre deltok aktivt i barnas liv. Slike gater er det mange av i de tre områdene, + Lørenskog/Fjellhamar. Men hvert område har også sine blokker og rekkehus med rask og rusk, det finnes miljøer som tiltrekker seg ungdom som ikke gjør annet enn å glo i veggen, sniffe lim og røyke sokker. Fellesnevneren for de barna som ikke gjør stort er passive foreldre - foreldre som ikke har penger til å være aktive i barnas liv, som lar barna klare seg selv. I min barndom så vet jeg ikke om noen av foreldrene i min vennekrets som var ufør. Anonymkode: e7a24...c28 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 Rælingen har mye innflytting pga utvikling av nye boligområder og sentrumsutvikling. De siste årene har det vært mye innflytting fra Oslo, hvor familier ønsker å få mer bolig (og hage) for pengene. Men det gjør også at prisene øker. Anonymkode: a2666...2b5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fetsund har nok de mest ressurssterke innbyggerne av de tre. Skjønner ikke helt hvordan du har fått for deg at noen av disse stedene er harry og har mange uføretrygdede? Anonymkode: be40b...913 Har bare hørt at noen av boligområdene der virket litt bygdeaktig og harry. Drt gjrlder sikkert ikke hele Fetsund. Anonymkode: d83f4...b1e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 Hvilke områder eller gater bør jeg styre unna i Lillestrøm sentrum når jeg ser etter leilighet? Vanligvis er områder rundt togstasjoner typiske steder hvor det kan være er belastet miljø. Gjelder det Lillestrøm også? Anonymkode: a5493...b0c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvilke områder eller gater bør jeg styre unna i Lillestrøm sentrum når jeg ser etter leilighet? Vanligvis er områder rundt togstasjoner typiske steder hvor det kan være er belastet miljø. Gjelder det Lillestrøm også? Anonymkode: a5493...b0c Alle steder i Lillestrøm er ganske like. De dyreste villaene ligger i Volla området (Vigernes har også økt mye i pris) Stasjonsområdet er bland de nyeste byggene i Lillestrøm. Når det gjelder Rælingen så det også ganske ressurssterkt, spesielt i enebolig områdene (både på Løvenstad, Blystadlia og utover i Rælingen) Fetsund har jeg lite kjennskap til bortsett fra mye mygg og lange køer Anonymkode: 88908...78b 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #15 Skrevet 15. august 2021 Fetsund er et fint og rolig sted med vanlige folk i vanlige jobber vil jeg si, litt av alt. Oppvokst der, veldig trygt og fint oppvekstmiljø 😊 Begynner å bli noen år siden jeg bodde der selv, men vil tro at garderåsen fremdeles er et ressurssterkt område. Når det gjelder Lillestrøm er villaområdet langs Nitelva veldig fint! Lillestrøm er vel også en by med litt av alt, men stort sett normale folk i normale jobber. Lørenskog er nærmere Oslo. Der er det veldig flerkulturelt og antakeligvis noe dårligere miljø. Med det sagt, etter at jeg flyttet til Oslo vest la jeg merke til at hele Romerike egentlig er litt «harry», eller mer jordnært er vel mer riktig å si enn denne kanten av byen hvertfall. Anonymkode: 17932...05d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #16 Skrevet 15. august 2021 Lenge siden jeg bodde der, men den øvre delen av Rælingen var jo i praksis Lillestrøm, og/eller Strømmen om du ville det. Lengre ned mot Enebakk kunne det nok ligne mer på Fetsund. Anonymkode: dd60e...110
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #17 Skrevet 15. august 2021 Jeg vokste opp i enebolig i Rælingen og opplevde det som ganske ressurssterkt. Bodde veldig nær Lillestrøm, så det var veldig praktisk med tanke på reise og sånn. Gikk på skole i Oslo i noen år og hadde ganske kort reisevei. Anonymkode: 39c09...e8a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #18 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle steder i Lillestrøm er ganske like. De dyreste villaene ligger i Volla området (Vigernes har også økt mye i pris) Stasjonsområdet er bland de nyeste byggene i Lillestrøm. Anonymkode: 88908...78b La oss si at det merkes på boligprisene at man er 12 minutter med tog unna Oslo sentrum. Anonymkode: 09591...70d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #19 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fetsund er et fint og rolig sted med vanlige folk i vanlige jobber vil jeg si, litt av alt. Oppvokst der, veldig trygt og fint oppvekstmiljø 😊 Begynner å bli noen år siden jeg bodde der selv, men vil tro at garderåsen fremdeles er et ressurssterkt område. Når det gjelder Lillestrøm er villaområdet langs Nitelva veldig fint! Lillestrøm er vel også en by med litt av alt, men stort sett normale folk i normale jobber. Lørenskog er nærmere Oslo. Der er det veldig flerkulturelt og antakeligvis noe dårligere miljø. Med det sagt, etter at jeg flyttet til Oslo vest la jeg merke til at hele Romerike egentlig er litt «harry», eller mer jordnært er vel mer riktig å si enn denne kanten av byen hvertfall. Anonymkode: 17932...05d Hvor i Lørenskog er det «veldig flerkulturelt»? p.s. Veldig flerkulturelt = dårligere miljø? Ok... Anonymkode: aef14...b95
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #20 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): La oss si at det merkes på boligprisene at man er 12 minutter med tog unna Oslo sentrum. Anonymkode: 09591...70d Selv uti Sørum, altså 10 minutter øst for Lillestrøm med bil, så må du ut med 8 millioner for en fin enebolig. Hva angår harry så er det jo opp til hver enkelt. For noen så er alt annet enn Tjuvholmen og Barcode harry. Når jeg tenker harry så tenker jeg vel heller på breiale bygdefolk som råner rundt med lave biler og et dusin wunderbaum i frontruta. Ikke på norske gjennomsnittsfamilier med stasjonsvogn og hund. Anonymkode: 26339...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå