AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #21 Skrevet 15. august 2021 Jeg er amatør. Det jeg gjorde når jeg ble litt nervøs var å selge noen av aksjene (i et annet selskap) og kjøpte aksjer i noe jeg hadde tro på. Jeg har fortsatt en del aksjer igjen som jeg følger med på, men har troen for fremtiden så sitter på dem. Det er greit for meg å spre risikoen. Vet ikke hva som er rett for deg. Anonymkode: 9a451...e2b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #22 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja du tenker at markedet er lavt nå generelt sett? Anonymkode: 8f9a8...a5a Jeg er bare en amatør men magefølelsen min sier det. Mange som er småsparere har kanskje solgt aksjer nå for å betale for ferie. Jeg blir ikke stresset før hverdagen kommer. Anonymkode: 9a451...e2b
A-hunter Skrevet 15. august 2021 #23 Skrevet 15. august 2021 Et annet triks er å "snitte seg ned", dvs å kjøpe flere aksjer gjennom nedturen, slik at snittprisen pr aksje blir lavere. Når så toget går (hvis det skjer) blir fortjenesten på akkumulert beholdning høyere. Man skal være kald, kynisk og tålmodig. Og være forberedt på høye tap. Vedr skatt gjelder FIFO, first in, first out. Jeg kjenner ikke jojo-aksjen XXL, men den virker være drevet av spekulasjon og rykter på resultater. Dvs følg med i dagene før fremleggelser. 3
skrue Skrevet 15. august 2021 #24 Skrevet 15. august 2021 41 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er så redd det går helt dritt med denne aksjen og lurer på om jeg bør selge om den går litt opp. Anonymkode: 8f9a8...a5a Virker ikke som om du bør ha enkeltaksjer du håndterer selv. 3
Johnny Bravo Skrevet 15. august 2021 #25 Skrevet 15. august 2021 Det kommer 2 utbytter snart i xxl. Så liten plaster på såret for deg. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Min eks overtalte meg og var velsig standhaftig og bestemt, dette måtte jeg gjøre. 🤪 oppførte seg om han hadde skikkelig peiling. Jeg invisterte i xxl og tapte 50 000 ila 2021. Hva skal jeg gjøre? Jeg stoler ikke på han lengre, han mener jeg må vente og se. Jeg har gått imot hans råd og tjent 20 000 på en annen aksje så jeg kan takle å tape 20 000. Jeg er så redd det går helt dritt med denne aksjen og lurer på om jeg bør selge om den går litt opp. Anonymkode: 8f9a8...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #26 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg hadde ingen spesielle forventninger (var det viktig å ha?), men har fått noen nyttige kommentarer. Anonymkode: 8f9a8...a5a Jeg bare lurte siden du svarte så passivt aggressivt. Anonymkode: 603af...a99
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #27 Skrevet 15. august 2021 skrue skrev (29 minutter siden): Virker ikke som om du bør ha enkeltaksjer du håndterer selv. Nei 😂 Anonymkode: 8f9a8...a5a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #28 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bare lurte siden du svarte så passivt aggressivt. Anonymkode: 603af...a99 Hæ? Anonymkode: 8f9a8...a5a
Gjest Robin666 Skrevet 15. august 2021 #29 Skrevet 15. august 2021 Folk som invisterer i aksjer går som regel på tap.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #30 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hæ? Anonymkode: 8f9a8...a5a Denne kommentaren: AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja så jeg får bare sitte med alene med dette da. Jeg vet jo ikke hvem jeg kan snakke med. Anonymkode: 8f9a8...a5a Anonymkode: 603af...a99
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #31 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Denne kommentaren: Anonymkode: 603af...a99 Hvorfor svarer du i tråden her når du bare tuller? Anonymkode: 8f9a8...a5a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #32 Skrevet 15. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva forventer du at vi på KG kan hjelpe deg med? Anonymkode: 603af...a99 Vi kan hjelpe til med å fortelle at det heter investert, ikke invistert, for å begynne med noe. Anonymkode: 382e7...5d3 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #33 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Denne kommentaren: Anonymkode: 603af...a99 Jeg ( og de fleste som starter tråder) ønsker å få innspill på noe. Håper det er greit for deg. 😄 Anonymkode: 8f9a8...a5a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #34 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min eks overtalte meg og var velsig standhaftig og bestemt, dette måtte jeg gjøre. 🤪 oppførte seg om han hadde skikkelig peiling. Jeg invisterte i xxl og tapte 50 000 ila 2021. Hva skal jeg gjøre? Jeg stoler ikke på han lengre, han mener jeg må vente og se. Jeg har gått imot hans råd og tjent 20 000 på en annen aksje så jeg kan takle å tape 20 000. Jeg er så redd det går helt dritt med denne aksjen og lurer på om jeg bør selge om den går litt opp. Anonymkode: 8f9a8...a5a Her må du skylde på deg selv, og ikke han. Man skal ikke stole på hobbyspekulatører. Ingen vet eller kan dette. Aksjer lever sitt eget liv. Og det burde du ha visst. Alle råd skal ses på med sunn fornuft. Selv ikke ekspertråd er til å stole på. At du stolte på typen din her er på din egen kappe. Til syvende og sist var det du som forvaltet pengene dine. Så nå må du prøve å begrense tapet, og se om du kan komme deg opp igjen. Tapt er tapt, spist er spist, gå videre! Over tid så henter du dette fort inn. Anonymkode: 7e1e0...c37 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #35 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her må du skylde på deg selv, og ikke han. Man skal ikke stole på hobbyspekulatører. Ingen vet eller kan dette. Aksjer lever sitt eget liv. Og det burde du ha visst. Alle råd skal ses på med sunn fornuft. Selv ikke ekspertråd er til å stole på. At du stolte på typen din her er på din egen kappe. Til syvende og sist var det du som forvaltet pengene dine. Så nå må du prøve å begrense tapet, og se om du kan komme deg opp igjen. Tapt er tapt, spist er spist, gå videre! Over tid så henter du dette fort inn. Anonymkode: 7e1e0...c37 Takk, du har helt rett. Vi er begge helt clueless. 🥴 Men det hjelper å lufte bekymringen for min del og slike innspill hjelper på. Anonymkode: 8f9a8...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #36 Skrevet 15. august 2021 Enig i ovenstående, her må du ta skylden selv. Hadde du kjøpt XXL aksjer i mars/april 2020 ville jeg sagt det var superlurt. Men når du så kjøper i 2021, kan du ikke ha lest mye nyheter før du tok avgjørelsen din. XXL er vel den aksjen, sammen med Europris, som virkelig har skutt i været som følge av pandemien. Sitt på aksjene dine og selg når prisen er mest mulig lik den du kjøpte for. Og så holder du deg til fond etter det. Anonymkode: 77f78...00d 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #37 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her må du skylde på deg selv, og ikke han. Man skal ikke stole på hobbyspekulatører. Ingen vet eller kan dette. Aksjer lever sitt eget liv. Og det burde du ha visst. Alle råd skal ses på med sunn fornuft. Selv ikke ekspertråd er til å stole på. At du stolte på typen din her er på din egen kappe. Til syvende og sist var det du som forvaltet pengene dine. Så nå må du prøve å begrense tapet, og se om du kan komme deg opp igjen. Tapt er tapt, spist er spist, gå videre! Over tid så henter du dette fort inn. Anonymkode: 7e1e0...c37 Dette med å begrense tapet er jeg også lite erfaren med. 😅 tapet kan jo bli større. Anonymkode: 8f9a8...a5a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #38 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig i ovenstående, her må du ta skylden selv. Hadde du kjøpt XXL aksjer i mars/april 2020 ville jeg sagt det var superlurt. Men når du så kjøper i 2021, kan du ikke ha lest mye nyheter før du tok avgjørelsen din. XXL er vel den aksjen, sammen med Europris, som virkelig har skutt i været som følge av pandemien. Sitt på aksjene dine og selg når prisen er mest mulig lik den du kjøpte for. Og så holder du deg til fond etter det. Anonymkode: 77f78...00d Takk 🙏 Anonymkode: 8f9a8...a5a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #39 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette med å begrense tapet er jeg også lite erfaren med. 😅 tapet kan jo bli større. Anonymkode: 8f9a8...a5a Det kan det, men ikke før du selger. Evnt kan du selge og trekke noe av tapet av på skatten. Men mitt hovedråd, om du kan klare deg uten pengene, er å vente. Markedet svinger hele tiden. På et eller annet tidspunkt er prisen der du kjøpte for. Anonymkode: 77f78...00d 2
nomore82 Skrevet 15. august 2021 #40 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ( og de fleste som starter tråder) ønsker å få innspill på noe. Håper det er greit for deg. 😄 Anonymkode: 8f9a8...a5a Men HVA er det du ønsker innspill på? At du ikke bør høre på amatører? At du ikke bør kjøpe aksjer dyrt og selge billig? At XXL har store utfordringer og har i lang tid drevet med større omstruktureringer? At du kan tape penger i aksjer? Generelle aksjetips? Trådtittel og den røde tråden her er generelt veldig uklar på hva du er ute etter. Spesielt når du svarer med "så får jeg sitte alene med dette da". Ja? Jeg forstår at du kanskje er på jakt etter generelle investeringstips og hvordan du skal investere for å få mest mulig utbytte, og ikke minst, hva du skal gjøre når kursene går nedover. Men mitt tips da er at du er tydeligere i trådtittel og tråden på dette og ber om hjelp til dette. Slik det ser ut nå virker det litt som om du forventer en magisk fiks eller at noen skal dekke tapet ditt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå