Gå til innhold

Nytt kjøleskap ødelagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt 1 mnd gamle kjøleskap tok kvelden. Da røk det mat til flere tusen kroner (hadde akkurat fylt opp etter ferien). Innboforsikring dekker littegrann av det, men er det vits å be om noe erstatning fra f.eks. Samsung? Tenker et såpass nytt kjøleskap burde holdt, og det er jo blant annet 2 års garanti fra Samsung. Eller er det utopisk å tenke at jeg får dekket noe? Tenker saken hadde vært annerledes om det var 5+ år gammelt.

Anonymkode: b7f98...844

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det kan funke, men du kan jo prøve. Dekker ikke innboforsikringen mesteparten? 

Anonymkode: 5241d...0db

Skrevet

Da hadde jeg klagd. 

Anonymkode: 1bb47...6d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mitt 1 mnd gamle kjøleskap tok kvelden. Da røk det mat til flere tusen kroner (hadde akkurat fylt opp etter ferien). Innboforsikring dekker littegrann av det, men er det vits å be om noe erstatning fra f.eks. Samsung? Tenker et såpass nytt kjøleskap burde holdt, og det er jo blant annet 2 års garanti fra Samsung. Eller er det utopisk å tenke at jeg får dekket noe? Tenker saken hadde vært annerledes om det var 5+ år gammelt.

Regner med at du har kvittering. Dra tilbake dit du kjøpte kjøleskapet og klag! Du har krav på å få kjøleskapet reparert eller å få nytt. Det går på garantien! 

Anonymkode: 94e7f...58f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Regner med at du har kvittering. Dra tilbake dit du kjøpte kjøleskapet og klag! Du har krav på å få kjøleskapet reparert eller å få nytt. Det går på garantien! 

TS lurte på om hun kunne få erstatning for maten som ble ødelagt.

Anonymkode: 4260a...46c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Selvfølgelig bør Samsung betale for maten som er skadet. + kjøring til butikken, tid det tar å handle, parkeringsgebyr og tort og svie.

Kanskje du har fått PTSD? Her er fantasien stor. Saksøk Samsung 😂

Anonymkode: f28c3...3e7

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tviler på at det kan funke, men du kan jo prøve. Dekker ikke innboforsikringen mesteparten? 

Anonymkode: 5241d...0db

Tviler jeg også, men tenkte kanskje noen har erfaringer å dele med tilsvarende saker. Maten som gikk tapt var til ca. 3000 kr, innboforsikringen krever egenandel på 2000 kr, så noe blir jo dekket. Takk for svar.

Da hadde jeg klagd. 

Anonymkode: 1bb47...6d9

Som i å sende et formelt klagebrev med skjema fra Forbrukerrådet? Har vurdert det, litt fordi jeg vil ha penger for maten, litt fordi jeg er nysgjerrig på hvordan en slik klageprosedyre foregår.

Har kvittering, og skal visstnok få tekniker for å komme og se på kjøleskapet hjemme hos meg. Men, det tar 1-2 uker, og det syns jeg er lang ventetid når man er uten kjøleskap.

Selvfølgelig bør Samsung betale for maten som er skadet. + kjøring til butikken, tid det tar å handle, parkeringsgebyr og tort og svie.

Kanskje du har fått PTSD? Her er fantasien stor. Saksøk Samsung 😂

Anonymkode: f28c3...3e7

Usaklig svar. Jeg spurte et spørsmål. Jeg syns det er lurt å være oppmerksom på sine rettigheter i slike tilfeller, da jeg ikke syns at produsenter skal slippe lett unna når de selger dårlige produkter. Vil oppfordre folk flest til å ikke la dem slippe enkelt unna. Selvfølgelig under rimelighetens grenser, får jeg avslag så innfinner jeg meg med det.

Tusen takk for svar alle sammen!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lenge sto kjøleskapet uten tilsyn om så mye mat klarte å bli ødelagt? Er jo snakk om flere dager før de fleste varer blir så varme i et lukket kjøleskap at de er ødelagt. Det meste er ikke så lettbedervelig.

Anonymkode: 87b1c...24e

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke de er ansvarlige for følgeskader. Da hadde hvitevarer blitt veldig dyre...

Jeg har litt erfaring med Samsung support. Har vært borti helt udugelige supportfolk som ikke kunne finne at dette var reklamasjon nummer to på samme produkt, og kunne derfor ikke finne serienummeret. Dette resulterte i 2 måneders forsinkelse da vaskemaskinen (med serienummeret) sto på hytta et godt stykke unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...