AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Litt av et fjortistema. Jeg er ikke den største brukeren av facebook, men liker å kunne følge med på hva gamle og nye venner gjør i hverdagen. Min samboer på 4.året har fått en av sine beste kompiser og fruen hans flyttende til strøket vi bor. Vi har hatt sporadisk kontakt i mange år, jeg har møtt de flere ganger tidligere, men nå er de altså flyttet hit. Jeg har fått utrolig god kontakt med fruen hans og tenkte jeg skulle legge henne til som venn. Det har nå gått 1 mnd og hun har fremdeles ikke akseptert. Jeg får meg ikke til å spørre henne direkte om hvorfor, synes hele greia er litt rart. At jeg i min alder i det hele tatt reagerer på noe på facebook er nok enda rarere, men jeg klarer ikke å la være å lure på hvorfor hun ikke vil være venn med meg. Hadde forstått det om samboer og jeg var et fersk par, men det er vi altså ikke. Hva kan være grunnen? Anonymkode: 211d5...049 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 At hun ikke bruker fb? At hun bare legger til ordentlige venner? At hun ikke har sett det? At hun har glemt det? At hun egentlig ikke liker deg? Bare gjetning. Best å spørre. Anonymkode: 4017f...91a 10
Belima Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Flere jeg kjenner har FB, men er ikke aktive brukere. Sjekk på profilen når hun la ut siste innlegg så får du se hvor ofte hun er der. Mange MÅ ha FB pga skole, fritidssyssler mm og har ingen interesse av å være aktiv ellers. Har aldri forstått hvorfor folk er så opptatte av "venner" på FB, viktigere med venner en kan være sammen med. 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Belima skrev (9 minutter siden): Flere jeg kjenner har FB, men er ikke aktive brukere. Sjekk på profilen når hun la ut siste innlegg så får du se hvor ofte hun er der. Mange MÅ ha FB pga skole, fritidssyssler mm og har ingen interesse av å være aktiv ellers. Har aldri forstått hvorfor folk er så opptatte av "venner" på FB, viktigere med venner en kan være sammen med. Det er dessverre ikke mye hun viser for de som ikke er på vennelisten hennes. Men mannen hennes er svært aktiv på facebook, derfor tenkte jeg hun var det samme. Skjønner at ikke alle er aktive, men en hel måned.. Anonymkode: 211d5...049
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er dessverre ikke mye hun viser for de som ikke er på vennelisten hennes. Men mannen hennes er svært aktiv på facebook, derfor tenkte jeg hun var det samme. Skjønner at ikke alle er aktive, men en hel måned.. Anonymkode: 211d5...049 Jeg er aktiv, mannen min er ikke. Anonymkode: 5489c...2d1 5
Belima Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dessverre ikke mye hun viser for de som ikke er på vennelisten hennes. Men mannen hennes er svært aktiv på facebook, derfor tenkte jeg hun var det samme. Skjønner at ikke alle er aktive, men en hel måned.. Anonymkode: 211d5...049 Jeg er en av de som har FB, men som nesten aldri sjekker noe der inne. Legger så å si aldri ut innlegg, men er medlem av noen grupper som jeg titter innom. Kunne like gjerne vært meg som var henne. Snakker du med henne, så er det vel enkelt å si du har sendt en venneforspørsmål uten å ha fått tilbakemelding. Enklest det! 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Jeg er aktiv på FB. Har en del venneforespørsler jeg ikke har svart på. Folk som jeg verken vil ha som venn eller vil si nei til…. (Er lærer. Mange foreldre som jeg «kjenner» som legger meg til.) Har skjedd at jeg i hurten og sturten har sett at noen har lagt meg til, så har jeg tenkt at jeg svarer etterpå (med tanke om å godkjenne), også glemmer jeg det. Det plopper ikke opp flere varsler på det heller. Så da husker jeg det ikke før noen nye legger meg til og det kan jo ta både uker og måneder. Når det gjelder den relasjonen du har med denne dama: det ville ha forundra meg VELDIG om hun ikke vil ha deg som venn på FB. Da vil jeg påstå hun har et spesielt utvelging/sorteringssystem på vennelista si Anonymkode: ee22c...be7 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Det er dessverre ikke mye hun viser for de som ikke er på vennelisten hennes. Men mannen hennes er svært aktiv på facebook, derfor tenkte jeg hun var det samme. Skjønner at ikke alle er aktive, men en hel måned.. Anonymkode: 211d5...049 En hel måned?! Jeg har ikke logget på facebooken min på to år.. Ikke gå i fellen og tro at alle er som deg når det kommer til sosiale medier. Anonymkode: ed93b...c5a 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 Det kan hende hun har oversett varselen fordi hun ikke bruker Facebook så mye. Dette er sannsynlig hvis hun ikke er så teknisk av seg og litt oppi årene (vet ikke hvor gsmle dere er). Anonymkode: 171d7...9e3 4
Gjest Humoristen Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Litt av et fjortistema. Jeg er ikke den største brukeren av facebook, men liker å kunne følge med på hva gamle og nye venner gjør i hverdagen. Min samboer på 4.året har fått en av sine beste kompiser og fruen hans flyttende til strøket vi bor. Vi har hatt sporadisk kontakt i mange år, jeg har møtt de flere ganger tidligere, men nå er de altså flyttet hit. Jeg har fått utrolig god kontakt med fruen hans og tenkte jeg skulle legge henne til som venn. Det har nå gått 1 mnd og hun har fremdeles ikke akseptert. Jeg får meg ikke til å spørre henne direkte om hvorfor, synes hele greia er litt rart. At jeg i min alder i det hele tatt reagerer på noe på facebook er nok enda rarere, men jeg klarer ikke å la være å lure på hvorfor hun ikke vil være venn med meg. Hadde forstått det om samboer og jeg var et fersk par, men det er vi altså ikke. Hva kan være grunnen? Anonymkode: 211d5...049 Jeg har som prinsipp at jeg ikke søker andres vennskap på Facebook, men lar de legge til meg. På den måten slipper jeg å bli skuffet over et "nei".
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): En hel måned?! Jeg har ikke logget på facebooken min på to år.. Ikke gå i fellen og tro at alle er som deg når det kommer til sosiale medier. Anonymkode: ed93b...c5a Nei, jeg må passe meg for å gå i den fella. Min nærmeste venninne er på facebook hele tiden, så jeg er kanskje litt farget av henne 😅 Humoristen skrev (6 timer siden): Jeg har som prinsipp at jeg ikke søker andres vennskap på Facebook, men lar de legge til meg. På den måten slipper jeg å bli skuffet over et "nei". Det har hendt at jeg også har unngått å legge til andre. Ikke nødvendigvis fordi at jeg blir så skuffet, men neste gang vi treffes vil jeg ønske å spørre henne på en forhåpentligvis naturlig måte om hvorfor det ikke er akseptert enda, føler et slikt spørsmål blir så teit. Som om alt handler om sosiale medier 😅 Ts Anonymkode: 211d5...049
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 Jeg er sjelden inne selv, og da som oftest kun for å sjekke oppdateringer på div. grupper o.l. Er det ikke slik at forespørslene havner nede der «alarmen» er? Hos meg har de gjerne blitt liggende en stund, fordi jeg sjelden trykker der, siden majoriteten av varslene der bare er meddelelser av typen «Arne har oppdatert profilbildet sitt» og «Göran har stilt et spørsmål i «Svenskar på Franska Rivieran».» Anonymkode: fbc2f...527 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #13 Skrevet 16. august 2021 Kan være mange grunner, som folk nevner over her. I din situasjon tror jeg at jeg ville slettet forespørselen. Vent til dere blir litt bedre kjent, så finner du ut om hun bruker fb. Dersom hun gjør det kan hun legge til deg når hun er klar. Anonymkode: 9b56e...425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå