Gå til innhold

Hvordan ble høyde og vekt på barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn på 1 år veier 8,7 kg og er cirka 74 cm høg. Han ligger under persentilen. Dere som har unger som har ligget under hvor høg og tung ble barnet ditt som sluttresultat? Jeg er 170, pappaen er 167 

Anonymkode: f390b...a0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, jeg har barneskolebarn, så kan ikke svare for slutthøyde. Men min gutt var under persentilen som baby, og er helt gjennomsnittlig nå. Jeg er også 170, og far er litt over 180.

Det er vel sannsynlig at sønnen deres blir relativt lav som voksen? Eller har du høye menn i din familie? Jeg vet om en mann på 165 som fikk sønner på nesten 190. Kona var høyere enn ham og hadde brødre som snuste på to-meter'n, så der lignet guttene på sine onkler fra morssiden😉

Anonymkode: 01125...48a

Skrevet

Mannen min er 170, sønnen hans er 192. Det er høye menn i nær familie.

Anonymkode: 98e94...2f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mannen min er 170, sønnen hans er 192. Det er høye menn i nær familie.

Fikk de noe form for veksthormon? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså, jeg har barneskolebarn, så kan ikke svare for slutthøyde. Men min gutt var under persentilen som baby, og er helt gjennomsnittlig nå. Jeg er også 170, og far er litt over 180.

Det er vel sannsynlig at sønnen deres blir relativt lav som voksen? Eller har du høye menn i din familie? Jeg vet om en mann på 165 som fikk sønner på nesten 190. Kona var høyere enn ham og hadde brødre som snuste på to-meter'n, så der lignet guttene på sine onkler fra morssiden😉

Anonymkode: 01125...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei 😅

Skrevet

Som baby og 1 åring var hun rundt 15% på persentilgreia. Nå som 3 er hun på 50% på både vekt og høyde. 

Anonymkode: 5b701...93c

Skrevet

Som baby var han langt under, ble født 2500g og gikk ikke opp nok. Nå er han 1,5 år og veier 13 kg 🙈

Anonymkode: e4cad...971

Skrevet

Sønnen min var liten (lav) og spinkel fra fødsel til han var 13. Så satte veksten fart og nå er han 185 og velproporsjonert. 

Anonymkode: 43c0a...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...