Gå til innhold

Kom inn på studie fra ventelist, vanskelig å omstille seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom inn på en videreutdanning i sykepleie som  jeg har ønsket i flere år. Nå som jeg endelig kom inn så kjenner jeg meg kvalm og uvell. Det er en stor omveltning og det føles som et stort ansvar. Fikk vite det rett før helgen at jeg begynner på skolen i morgen.

Noen råd eller gode ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer til å gå kjempe bra! Du kommer til å angre deg om du ikke gjør det. Kjempe tøft synes jeg ❤️❤️❤️ Kjempe masse gratulerte! 

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer så mye. Det er forståelig at du får litt sjokk når det først skjer, og du må omstille deg på så kort varsel. 

Mitt beste råd må være at du skal være snill mot deg selv i ukene fremover, tenk tanker som "dette får jeg til", "alt vil falle på plass etterhvert". Så gi deg selv litt slækk, bit tennene sammen og forsøk å henge på de første ukene. Så vil mye være gjort, når sjokket har lagt seg. 🙂

Anonymkode: de810...d8b

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! Videreutdanning er stas😊 Hopp i det og du vil mest sannsynlig ikke angre. Lykke til! 

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! Så fint at du kom inn! :) Skjønner godt at du blir litt stressa ja, men man kommer fort inn i sin nye hverdag som student. Husker jeg også var kjempenervøs når jeg skulle starte. Men det gikk mye bedre enn jeg trodde. Og det gjør jo som oftest det, fort gjort å tenke litt katastrofetanker når livet plutselig tar en annen retning. Men vet du, dette kommer til å bli bra! Jeg har alltid litt dødsangst før hvert eneste nye semester 😂 men det går seg til når du kommer inn i studentbobla igjen :) Masse lykke til!

Anonymkode: 028ab...1fc

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer!

Det er klart det føles litt overveldende og «mye» akkurat nå, sånn er det med de fleste livsendringer.

Jeg synes du er tøff som går etter drømmen din og hopper i det. Altfor mange blir i et hamsterhjul de egentlig ikke trives i.

Masse lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for masse gode ord! Dere aner ikke hvor mye det hjelper. Jeg har slitt litt med å sette ord på hva som som er så overveldende. Men det har dere gjort!🙂 det er jo det med en livsendring og det å faktisk hoppe av hamsterhjulet. Det hamsterhjulet jeg er lei av etter 10 år, men som likevel er trygt.

Jeg har i utgangspunktet tro på at dette er riktig retning for meg, men føles overveldende at jeg nå skal bli en av de som jeg i dag kaller på når vi trenger hjelp med dårlige pasienter. Men jeg må som dere sier være grei med meg selv og tenke at jeg faktisk skal ta en utdanning før vi er der.. 🙂

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, lillemeg90 said:

Tusen takk for masse gode ord! Dere aner ikke hvor mye det hjelper. Jeg har slitt litt med å sette ord på hva som som er så overveldende. Men det har dere gjort!🙂 det er jo det med en livsendring og det å faktisk hoppe av hamsterhjulet. Det hamsterhjulet jeg er lei av etter 10 år, men som likevel er trygt.

Jeg har i utgangspunktet tro på at dette er riktig retning for meg, men føles overveldende at jeg nå skal bli en av de som jeg i dag kaller på når vi trenger hjelp med dårlige pasienter. Men jeg må som dere sier være grei med meg selv og tenke at jeg faktisk skal ta en utdanning før vi er der.. 🙂

Jeg tror du allerede er veldig flink i jobben din, nå blir det bare bedre 😁

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...