Gå til innhold

Kan jeg klassifisere meg som rik ? 😅

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare leste kom over noe jeg leste om "hva er å rik" jeg fikk ikke så mye ut av det, men det fikk meg til å lure på om jeg er en som kan klassifiseres som rik? 

Jeg har 2,5 mill i egenkapital som ligger i bolig, jeg eier også bil og har en inntekt på 600.000 i året. Lånet mitt er på 1,3 og jeg regner med å ha fått nedbetalt det på 5 år, tenkt å etterhvert kjøpe en leilighet til som jeg skal leie ut. Jeg er enslig (ingen barn eller kjæreste). Er det å være rik, eller er det gjennomsnittlig her til lands ? Jeg er 25 år. Bor i Oslo. 

Jeg bare LURER! Ble nysgjerrig 🙈

Anonymkode: 9e0e5...d03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble litt mye feil der. Er ganske trøtt, så bare overse det. Tror de fleste forstår hva jeg mener. - ts. 

Skrevet

Jeg har 3 millioner i egenkapital som ligger i nedbetalt bolig, eier egen bil og er gjeldsfri. Jeg har to barn og er 35 år og bor i likhet med deg i Oslo, men jeg har aldri tenkt på meg selv som rik på noen som helst måte. Så jeg vil tenke at du ikke er det. 

Anonymkode: 56197...a3e

• Liker 15
Skrevet

Det er en gedigen avstand mellom gjennomsnittlig og rik. Du er over snittet, spesielt for alderen, men lang (laaangt) fra rik.

Anonymkode: 1a427...72a

• Liker 28
Skrevet

Du er en gjennomsnittsnordmann vil jeg si. Og gjennomsnittsnordmenn er rike:)

Anonymkode: a4c8f...238

• Liker 12
Skrevet

Det er jo slettes ikke verst å ha kommet seg inn på boligmarkedet i Oslo i en alder av 25 år. Men rik? Nei, vil ikke klassifisere deg som rik i Norge.

Folk vil jo ha forskjellige definisjoner på hva som er rik. Noen vil nok si at man er rik hvis man kan leve greit uten å måtte tenke på penger. Jeg vil si at man bør være en god del over gjennomsnittet for å kalle seg rik. Jeg har en del høyere lønn enn deg, og nesten nedbetalt enebolig. Jeg var på topp 20 på inntektslista for mitt postnummer, men postnummeret er ikke sååå stort. Men jeg vil ikke klassifisere meg selv heller som rik bare fordi jeg er over gjennomsnittet.

Anonymkode: 444ad...1f4

Skrevet

Du kan føle deg rik. Men du er objektivt sett selvfølgelig langt fra rik. 

Anonymkode: 20bff...36e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan føle deg rik. Men du er objektivt sett selvfølgelig langt fra rik. 

Anonymkode: 20bff...36e

Nei jeg føler meg ikke rik, det er derfor jeg lurte. Jeg leste noe om at man er rik om man har over 2 millioner i formue, og det trodde jeg ikke. Jeg har tenkt på rik som noen som har hus, hytte, båt og bil til mangfoldige millioner, og alt er nedbetalt og en inntekt på minst en mill I året. Men jeg vet ikke hvor mange "normale" mennesker sett bort ifra kjendiser, kongelige, politikere osv som har så mye penger. Derfor tenkte jeg kanskje det stemmer da at jeg er rik for min klasse, altså mannen i gata. 

Skrevet

Du er vel helt gjennomsnittlig. Men hvorfor har du ikke familie? De fleste er etablert med flere barn på din alder.

Anonymkode: edd68...e9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er vel helt gjennomsnittlig. Men hvorfor har du ikke familie? De fleste er etablert med flere barn på din alder.

Hæ? Nei hahha jeg er 25 år, ikke 35 🤣 jeg kjenner 3 stykker som har fått barn 

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hæ? De fleste har vel ikke fått sitt første barn en gang før 30..?

Anonymkode: 0afb5...338

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ? De fleste har vel ikke fått sitt første barn en gang før 30..?

Anonymkode: 0afb5...338

Det er et spøkelse fra 1700 tallet som snakker, fra den gang den gjennomsnittlige levealder var 40 år og det hastet med reproduksjon. 

• Liker 18
Skrevet

Bra for din alder, men du er langt ifra rik. 

Det er vel ganske gjennomsnittlig pluss? 

Tror nesten de fleste jeg kjenner (som er sånn 40+ og bor i Oslo) har minst et par millioner i bolig og tjener mer enn deg, og jeg ser ikke på alle som rike. 

Hadde du hatt 2,5 mill. i fuck you money, så hadde du vært rik i mine øyne :)

Men 2,5 mill. bundet opp i bolig er ganske vanlig.

Anonymkode: 91987...6c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bare leste kom over noe jeg leste om "hva er å rik" jeg fikk ikke så mye ut av det, men det fikk meg til å lure på om jeg er en som kan klassifiseres som rik? 

Jeg har 2,5 mill i egenkapital som ligger i bolig, jeg eier også bil og har en inntekt på 600.000 i året. Lånet mitt er på 1,3 og jeg regner med å ha fått nedbetalt det på 5 år, tenkt å etterhvert kjøpe en leilighet til som jeg skal leie ut. Jeg er enslig (ingen barn eller kjæreste). Er det å være rik, eller er det gjennomsnittlig her til lands ? Jeg er 25 år. Bor i Oslo. 

Jeg bare LURER! Ble nysgjerrig 🙈

Kan jeg spørre hva slags utdanning og jobb du har, TS? 

Anonymkode: 6c3b1...953

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jeg spørre hva slags utdanning og jobb du har, TS? 

Nei, det er irrelevant. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er irrelevant. 

Strengt tatt ikke. Nåverdien av inntektspotensialet ditt er relevant for spørsmålet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Strengt tatt ikke. Nåverdien av inntektspotensialet ditt er relevant for spørsmålet.

Jeg har jo sagt hva jeg tjener. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det er irrelevant. 

Relevant å vite, jo. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har jo sagt hva jeg tjener. 

.. som ikke er nok info. 600k som lagerarbeider for et oljeserviceselskap vs lærer vs siviløkonom har drastisk ulik risiko og vekstpotensiale, og dermed ulik nåverdi.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

.. som ikke er nok info. 600k som lagerarbeider for et oljeserviceselskap vs lærer vs siviløkonom har drastisk ulik risiko og vekstpotensiale, og dermed ulik nåverdi.

Sikkert ikke alle 25-åringer som forstår dette 🙄 Den ungdommen.. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...