AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Har en 7 åring som er helt gal i sykkeparken, han nekter å sitte på sykkelen, skal ta de største hoppene og ha størst fart gjennom banen. Har forsøkt å få han til å roe seg ned, tatt i fra han bmx og gitt han sparkesykkel, men er like stor fart uansett. Har alt av beskyttelse som kan brukes til sykkel. Hvordan få han til å roe seg litt så han ikke skader seg? Han faller ikke ofte i parken, og på grunn av beskyttelse slår han seg ikke så mye, foruten litt blod etter å skrape seg opp, men ser ikke ut til å skremme han. Han har god motorisk kontroll, men mammahjertet er bekymret, jeg kan ikke nekte han å dra i sykkelparken heller, da han elsker å være der. Gode tips til å få han til å roe seg litt der 😄 Anonymkode: 98f25...de0
Jentadi Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Du har gjort det du kan, polstre gutten. Du sier selv han ikke blir særlig skadet. Kan han ikke da bare få holde på? Barn har godt av å få utfolde seg. 13
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 La han holde på. Det er sånn de vurdere risiko. Hva de skal og ikke skal gjøre 🙂 Mammahjerte ja, men det går heller mer på at du ikke orker en skrikende unge. Anonymkode: b0692...87b 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Jeg har en stk daredevil og ett par rolige barn. Jeg lar han styre på. Har gitt opp, og tenker at jeg har gjort mitt med forklaringer, og polstring, og nå får han lære selv. 😉 Anonymkode: 9d193...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Enkel løsning: send han dit med pappaen eller en onkel/tante. Og gi beskjed om at du ikke vil ha tilsendt film eller bilder derfra. Anonymkode: 039bb...79e 1
Ulrikke Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Noen er sånn. Noen kjører svart løype på ski så snart det er mulig, hopper basehopp og kjører fort i bil på bane, feks. Du har gjort det du kan. Han kommer sannsynligvis til å bli en racer til å vurdere risiko etter hvert, og til å vurdere egne grenser. For å komme dit må man feile noen ganger. Jeg vil si at her trumfer fysisk aktivitet, motorisk utvikling og det å utfordre egne grenser sjansen for alvorlig skade. En brukket arm eller bein må man regne med, og mer alvorlige enn det er ikke veldig sannsynlig når det har gått såpass bra hittil.... Skjønner at det ikke er så lett å stå og se på, men send ham med noen andre eller snu ryggen til på det verste 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har en 7 åring som er helt gal i sykkeparken, han nekter å sitte på sykkelen, skal ta de største hoppene og ha størst fart gjennom banen. Har forsøkt å få han til å roe seg ned, tatt i fra han bmx og gitt han sparkesykkel, men er like stor fart uansett. Har alt av beskyttelse som kan brukes til sykkel. Hvordan få han til å roe seg litt så han ikke skader seg? Han faller ikke ofte i parken, og på grunn av beskyttelse slår han seg ikke så mye, foruten litt blod etter å skrape seg opp, men ser ikke ut til å skremme han. Han har god motorisk kontroll, men mammahjertet er bekymret, jeg kan ikke nekte han å dra i sykkelparken heller, da han elsker å være der. Gode tips til å få han til å roe seg litt der 😄 Anonymkode: 98f25...de0 Bedre å ta seg ut i en park enn å la barnet sykle som en galning i veiene og tulle seg som en gutt jeg kjenner gjør.. Anonymkode: 4b5af...94c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 La ham skade seg da, så han lærer. Man oppdrar ikke fornuftige mennesker ved å innbille de at livet er en Disneyfilm hvor man kan gjøre hva man vil uten konsenkvenser... Anonymkode: cf5dc...8a8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Vær glad du har et fysisk sterkt barn. Han er en spreking. Det mammahjertet ditt må du legge fra deg. Anonymkode: 6890b...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå