AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Bare nå i helgen har jeg sett flere foreldre som har vært ute med små barn i bæremeis/ babybjørn eller sportsvogn, og lurer på hvorfor foreldre ikke tar på sitt lille barn solhatt eller solbriller, når de selv har caps /solbriller på? Jeg får så vondt av det lille barnet som myser og prøver å holde hånden over øynene så det ikke skal være så skarpt et lys. Er foreldrene dumme? Anonymkode: d1071...4be 3
bolla92 Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Kanskje barna ikke vil ha på solhatt/solbriller? 13
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Da regner jeg med de er som mitt barn som blir rabiat av caps eller solbriller. Anonymkode: 95e2d...49f 16
Ulrikke Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Hvis barnet aksepterer å ha på sånne ting er jeg enig med deg. Datteren min dro av seg alt som helt hatt og briller fra hun var liten, så jeg fikk ikke gjort noe annet enn å plukke det opp og ta på henne igjen, bokstavelig talt hvert 5.sekund. Det hendte jeg ga opp, ja, så for andre så det sikkert ut som om jeg ikke hadde tenkt på henne i sola..... Prøvde å være mest mulig utenfor den intense sola da, men det er ikke alltid mulig... 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare nå i helgen har jeg sett flere foreldre som har vært ute med små barn i bæremeis/ babybjørn eller sportsvogn, og lurer på hvorfor foreldre ikke tar på sitt lille barn solhatt eller solbriller, når de selv har caps /solbriller på? Jeg får så vondt av det lille barnet som myser og prøver å holde hånden over øynene så det ikke skal være så skarpt et lys. Er foreldrene dumme? Anonymkode: d1071...4be 🙈 Min nekter den dag i dag å ha solbriller. Noen dager også caps. Du vet, barn er like forskjellige som voksne😗😗😗😗
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Hva er det å henge seg opp i? Hvis min 1-åring får på solhatt og solbriller (tro meg, jeg har prøvd!) så hyles det og det kommer av innen 0.325 sekunder og slenges i bakken. Skal vi superlime det fast kanskje? Skal jeg fortelle deg hva jeg gjør istedenfor når lille ikke vil ha solhatt? Bruker solkrem, til og med i hodebunn/hår. Så vasker vi det bort på kveld 🙂 får lille sol i ansiktet snur hun bort ansiktet. Så prøver jeg å unngå at hun får det i ansiktet også, da det kan være ekkelt til øynene. Nå er jo sola ganske høyt oppe enda, og derfor ikke like intens på øyer.. Vil ha meg frabedt slike bedrevitere som deg, med den undertonen du har i innlegget ditt, TS. Foreldre er ikke dumme, tipper du ikke har barn selv, det er ofte de som roper høyest og har sterkest meninger :)))) Anonymkode: b5e57...f30 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Sikkert de samme foreldrene som tar sykkelhjelm på barnet, men bruker ikke hjelm selv😆 Anonymkode: def05...1c6 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Hva tenker du foreldre skal gjøre når ungen river av seg alt som komemr i nærheten av ansikt/hodet da? Bli bedre foreldre? 🤦🏼♀️ Den dømmende, ovenfra og ned holdningen din håper jeg du lar være å lære ungen din. Anonymkode: 8a5c4...d0b 3
Cyndaquil Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 Tro meg, de river det av . Kan ikke lime det på . 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 Barnet har nok nektet totalt. Jeg bruker alltid solbriller ute i sol. Barna mine nekter og har alltid gjort det. De er nå fire og fem. Det er en sjelden gang de vil ha på. Ikke døm andre 🙂 Anonymkode: c3c67...cf1 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det å henge seg opp i? Hvis min 1-åring får på solhatt og solbriller (tro meg, jeg har prøvd!) så hyles det og det kommer av innen 0.325 sekunder og slenges i bakken. Skal vi superlime det fast kanskje? Skal jeg fortelle deg hva jeg gjør istedenfor når lille ikke vil ha solhatt? Bruker solkrem, til og med i hodebunn/hår. Så vasker vi det bort på kveld 🙂 får lille sol i ansiktet snur hun bort ansiktet. Så prøver jeg å unngå at hun får det i ansiktet også, da det kan være ekkelt til øynene. Nå er jo sola ganske høyt oppe enda, og derfor ikke like intens på øyer.. Vil ha meg frabedt slike bedrevitere som deg, med den undertonen du har i innlegget ditt, TS. Foreldre er ikke dumme, tipper du ikke har barn selv, det er ofte de som roper høyest og har sterkest meninger :)))) Anonymkode: b5e57...f30 Joda jeg har barn😊 Ts Anonymkode: d1071...4be
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 Å putte solhatt på barnet mitt er som å putte solhatt på en katt. Samme reaksjon. Anonymkode: e5479...260 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 De drar det som regel av seg. Jeg brukte det heller ikke som barn. Er som voksen jeg er blitt avhengig av solbriller. Anonymkode: d9bb6...228
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 Jeg kan like godt prøve å sette briller på en grevling. Det er umulig. Jeg har sikkert 10 par forskjellige solbriller, alle havner i bakken etter to sekunder. Anonymkode: ec841...750 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #15 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Joda jeg har barn😊 Ts Anonymkode: d1071...4be Og likevel skjønner du ikke at veldig mange småbarn nekter å ha på seg solhatt og solbriller? Denne tråden er jo et klassisk eksempel på foreldre som har behov for å rakke ned på og heve seg over andre foreldre. Personlig skjønner jeg ikke det behovet. Anonymkode: 060b0...f47 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #16 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Joda jeg har barn😊 Ts Anonymkode: d1071...4be Da tipper jeg du har en baby på noen måneder. Hadde du hatt småbarn hadde du ikke vært så dømmende 🙃 Anonymkode: ad15f...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #17 Skrevet 15. august 2021 Ts her. De barna jeg så var under året. Anonymkode: d1071...4be
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #18 Skrevet 15. august 2021 Det er vel de samme som har på seg varm vinterjakke og har barnet hengende på magen iført tynn dress når det er kaldt ute. Anonymkode: 97c18...631 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #19 Skrevet 15. august 2021 Når sønnen min gikk på småbarnsavdeling, opplevd jeg flere ganger den første vinteren når jeg skulle hente han, at han ikke hadde votter på seg ute. Assistenten som lekte med han hadde votter på seg, men ikke mitt barn på 18 måneder. Jeg spurte da hvorfor han ikke hadde tatt votter på han, men fikk ikke noe skikkelig svar, så han hadde enten glemt det eller ikke tenkt på det! Kan tilføye at jeg er styrer i bhg, og har erfaring med barn. Ts Anonymkode: d1071...4be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå