Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er de i gang igjen, og nå enda mer bråkete enn sist.

Vi bor i en hesteskoformet bygård med 90 leiligheter, og dessverre er flere av leilighetene utleid til studentkollektiv.

I natt kl 02.30 toppet det seg med fyll og fest fra spesielt én leilighet som hadde stadionrock volum, og den forbannede felles sangen/ropingen til musikken som alle tenåringer/studenter gjør på fester nå.

Flere naboer ringte politiet og spurte om de kunne sende en patrulje, men de hadde det hektisk og visste ikke om de rakk det.

Jeg tok saken i egne hender ikledt morgenkåpe og badesko, fant ut hvilken oppgang leiligheten var i, ringte på til naboer for å komme meg inn, dundret opp trappen og rev opp døren til partyleiligheten!

Leiligheten innhold 20- 30 studenter i bare undertøyet mer eller mindre dopet/full.

Jeg ba de skru av musikken med en jævla gang, og tømme kåken for folk!

Kjente jeg ble så forbannet at jeg klarte ikke å snakke rolig til de.

Jeg spurte hva de tenkte på når de lagde et helvetes spetakkel til langt ut i de sene nattetimer, og spurte om de var vokst opp i enebolig og ikke vant til å ta hensyn til naboer?

Da sa de at det var jo ikke deres skyld at det var veldig høy musikk og bråk, for det var jo ingen naboer som hadde klaget til de og sagt at de skulle skru ned musikken??😳

Er de helt blåst eller?

Jeg har vært student selv på 90 tallet, bodd i kollektiv og festet masse, og jeg husker at både naboer og politi kom på døren.

Men vi hengte alltid opp nabovarsel, og husker også at vi ga blomster til en nabo som måtte høre på mye vorspiel der vi var ute av døren senest 22.

Men aldri så ofte, med så høyt volum eller med felles skriking/sang som mange mellom 15-30 år gjør på fester i dag.

Hadde det vært opp til meg burde studenter bodd i egen ghetto☺

P.S Etter at jeg avsluttet festen, kom det tre politipatruljer til leiligheten.

Mvh

Trøtt og forbannet nabo som skal på jobb om 4 timer😐

Anonymkode: 3c1ea...ff4

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Robin666
Skrevet

I natt 0230, men du er fortsatt oppe og klager over at du skal på jobb om 4 timer. Merkelige prioriteringer du har. 

Skrevet
Robin666 skrev (1 minutt siden):

I natt 0230, men du er fortsatt oppe og klager over at du skal på jobb om 4 timer. Merkelige prioriteringer du har. 

Brukte en drøy halvtime utenfor; snakket med naboer, finne ut hvilken leilighet bråket kom fra, komme meg inn i oppgangen og kjefte på studentene.

Kom hjem, fikk barna i seng etter at de hadde vært våkne pga bråket, snakket med mannen og ligger i sengen og skriver dette innlegget fordi jeg er full av adrenalin og trenger litt tid for å få sove.

Ts

• Liker 16
Skrevet

Enig. Hater studentfester. Fatter ikke at det er mulig å være så ego. Hva faen er det de tror? 

Anonymkode: 705f5...bc9

• Liker 2
Skrevet

Opplevde det samme i en bygård i Bergen sentrum natt til lørdag. Slitsomt! Forstår frustrasjonen og sinnet, skjønner at studentene vil feste, men det går an å vise bittelitt hensyn. 

Anonymkode: cfd50...f34

• Liker 1
Skrevet

Greit nok at de fester litt, men det tar jo helt av!! Smittevern driter de i🙈🙈

Anonymkode: ce7ca...bc6

• Liker 2
Skrevet

Men da husker du til neste gang, ts, at du banker på døra tidlig på kvelden og ber dem skru ned. 
Og, ja, en hel rekke mennesker på 18-20 har null boerfaring og vet ikke at man skal forstå at naboene blir plaget uten at naboene sier fra om dette. Det kommer av at moderne oppdragelse legger vekt på at barn skal vøre barn veldig lenge, og så sender man dem ut i verden uten videre peiling. Kort sagt - når man klager over 18-åringene er det generasjonen 40-60 man klager på. Og det, ts, er en virkelig utrolig kørka generasjon.

Anonymkode: 2db97...39f

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke at det går an å hisse seg sånn opp. Jeg har bodd i byen i 20 år, og hvis en fest er så bråkete at familien ikke klarer å sove når vi lukker vinduene, så går jeg bort og sier ifra.

Lenge før jeg er så rasende som deg. Det er helt innafor å gå bort ved midnatt og be dem ta seg en tur på byen isteden!

Anonymkode: 5f277...74f

• Liker 2
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg elsker å bo utafor Oslo. Null festbråk. Jeg har heller aldri skjønt hvorfor man ikke kan feste tidligere. Hvorfor må det gjøres når folk skal sove? Det er jo fullstendig irrasjonelt.

Anonymkode: 4c6d6...8b1

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da husker du til neste gang, ts, at du banker på døra tidlig på kvelden og ber dem skru ned. 
Og, ja, en hel rekke mennesker på 18-20 har null boerfaring og vet ikke at man skal forstå at naboene blir plaget uten at naboene sier fra om dette. Det kommer av at moderne oppdragelse legger vekt på at barn skal vøre barn veldig lenge, og så sender man dem ut i verden uten videre peiling. Kort sagt - når man klager over 18-åringene er det generasjonen 40-60 man klager på. Og det, ts, er en virkelig utrolig kørka generasjon.

Nå er du urettferdig, vi festet da like mye, hardt og hensynsløst for 20 år siden. 

Anonymkode: 5294f...f8a

• Liker 2
Skrevet

Skjønner godt frustrasjonen din ts! Håper at de kanskje har lært til neste gang, og at du slipper "oppdragerrollen".

Anonymkode: c7d67...062

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kommer til et punkt der man ikke kan skylde på foreldrene lenger, da "barna" faktisk er ansvarlige for egne handlinger.

Anonymkode: b9b35...dd2

• Liker 5
Skrevet

Hvis dette er et borettslag så tar du det opp med styret, så må styret ta opp med de som leier ut at leietakerne ikke kan gjøre som de vil. Hvis det er selveier så foreslår jeg dere går sammen en gjeng naboer og sender skriftlig info til de som eier leiligheten(e) og ber om at de tar dette opp med leietaker. 

Anonymkode: ed95e...0da

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opplevde det samme i en bygård i Bergen sentrum natt til lørdag. Slitsomt! Forstår frustrasjonen og sinnet, skjønner at studentene vil feste, men det går an å vise bittelitt hensyn. 

Anonymkode: cfd50...f34

Dette er i Bergen/Sandviken

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis dette er et borettslag så tar du det opp med styret, så må styret ta opp med de som leier ut at leietakerne ikke kan gjøre som de vil. Hvis det er selveier så foreslår jeg dere går sammen en gjeng naboer og sender skriftlig info til de som eier leiligheten(e) og ber om at de tar dette opp med leietaker. 

Anonymkode: ed95e...0da

Hvis det er en blokk med  selveierleiligheter er de et sameie og sameier har også ha et styre.

Anonymkode: a1120...9a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke at det går an å hisse seg sånn opp. Jeg har bodd i byen i 20 år, og hvis en fest er så bråkete at familien ikke klarer å sove når vi lukker vinduene, så går jeg bort og sier ifra.

Lenge før jeg er så rasende som deg. Det er helt innafor å gå bort ved midnatt og be dem ta seg en tur på byen isteden!

Når det er 5-6 fester pågående samtidig i forskjellige oppganger/gater der inngangsdøren er låst er det ikke alltid man klarer å finne ut hvilken leilighet bråket kommer fra, eller hvilken oppgang.

Studentene må få lov til å ta seg en fest, men det er det ekstreme volumet til langt på natt og syngingen jeg reagerer på.

Ts

• Liker 3
Skrevet

Neste gang får du finne festen før det blir så sent som nå da! Og de har forresten brutt Bergen kommunes restriksjoner med antall besøkende...

Anonymkode: e2a5e...438

• Liker 1
Skrevet

De kommer til å få svi for dette ved at de får covid-19.

Anonymkode: 72a19...5ef

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hvilken by du bor i, men her i Oslo er det mange hindre for å «gå bort og banke på». Om festen er i nabobygården må du først komme deg inn den låste gateporten (og hvem skal du ringe på hos når du ikke vet hvem som har fest?) Kommer du deg likevel gjennom porten, må du finne ut hvilken oppgang festen er i. Deretter må du komme deg inn døra til oppgangen. Men hvor skal du ringe på når du ikke vet hva festarrangøren heter? Osv osv. 

Enklere at presumptivt oppegående studenter lærer seg folkeskikk.

Anonymkode: 705f5...bc9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Neste gang får du finne festen før det blir så sent som nå da! Og de har forresten brutt Bergen kommunes restriksjoner med antall besøkende...

Anonymkode: e2a5e...438

Ikke hvis de er fullvaksinert vel?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...