Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter et storstipend/lån nå i august, sendte inn onsdag, og det tar vel 2-3 dager, ikke fått noe ennå.

Er det slik at man må betale semesteravgift før det kommer? Har noen av dere ikke betalt semesteravgift, og allikvell fått?

Anonymkode: 4ba23...1cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må betale semesteravgift først. 

Anonymkode: ef5a4...8a1

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du må betale semesteravgift først. 

Anonymkode: ef5a4...8a1

Hvor står det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor står det?

På Lånekassen sine nettsider.

• Liker 6
Skrevet
Lorieen skrev (Akkurat nå):

På Lånekassen sine nettsider.

Kan du linke meg? :) 

Skrevet

Det stemmer, for å få studielån skal ditt studiested bekrefte at du er student hos de - og det er du ikke før semesteravgiften er betalt. Om du ikke betaler denne vil du få advarsel og deretter miste plassen om den ikke blir betalt.

Anonymkode: 8db0c...165

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer, for å få studielån skal ditt studiested bekrefte at du er student hos de - og det er du ikke før semesteravgiften er betalt. Om du ikke betaler denne vil du få advarsel og deretter miste plassen om den ikke blir betalt.

Semesteravgiften har frist 1.septmeber :)

Og jeg er registert som student, hat fått bekreftelse på epost.

Skrevet

Jepp.

Står her under "hva må jeg gjøre for å få utbetalt pengene"

image.png.ff473d8df5417c91331471a848f2ca5f.png

Anonymkode: 26e66...ab5

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Semesteravgiften har frist 1.septmeber :)

Og jeg er registert som student, hat fått bekreftelse på epost.

Du får ikke meldt deg opp til undervisning og vurdering før den er betalt. Du kan så klart vente til litt før fristen, men da får du ikke noe fra lånekassen før det. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Venter et storstipend/lån nå i august, sendte inn onsdag, og det tar vel 2-3 dager, ikke fått noe ennå.

Er det slik at man må betale semesteravgift før det kommer? Har noen av dere ikke betalt semesteravgift, og allikvell fått?

Du får heller ikke noe i helga. Har du fått svar fra lånekassen og signert på lånet? 

Anonymkode: 3a4bb...931

Skrevet

Det er så teit. Jeg kan faktisk ikke betale semesteravgiften før jeg har fått stipendet så er i en litt dum situasjon 😬😅 Jeg skjønner det jo, dumt å få utbetalt penger for et studie man kanskje ikke har tenkt å betale semesteravgiften til, men suger for sånne som meg som ikke har jobb og som ikke har mulighet til å låne penger av noen. 

Anonymkode: c3e07...86e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er så teit. Jeg kan faktisk ikke betale semesteravgiften før jeg har fått stipendet så er i en litt dum situasjon 😬😅 Jeg skjønner det jo, dumt å få utbetalt penger for et studie man kanskje ikke har tenkt å betale semesteravgiften til, men suger for sånne som meg som ikke har jobb og som ikke har mulighet til å låne penger av noen. 

Du får fikse deg et kredittkort da, og så betaler du tilbake til kredittkortet med en gang du får pengene. Eller så får du selge noe.

Anonymkode: 74f10...8a5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da får du selge noe. 

Skrevet

Selg noe eller spør banken om du får låne.

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en kjent problematikk. Men er ikke avgiften på rundt 500 kroner eller noe da? Det burde du klare å løse.

Anonymkode: 63e22...714

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en kjent problematikk. Men er ikke avgiften på rundt 500 kroner eller noe da? Det burde du klare å løse.

Anonymkode: 63e22...714

750 kr 

Anonymkode: 8d52b...df6

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

750 kr 

Anonymkode: 8d52b...df6

Det er jo småpenger, ta det på mastercardet, betal tilbake med stipendet da du får det

Anonymkode: a6159...1f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo småpenger, ta det på mastercardet, betal tilbake med stipendet da du får det

Anonymkode: a6159...1f0

Du tar det som en selvfølge at alle har mastercard? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...