AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Del Skrevet 14. august 2021 Og er det frekt å ikke ta telefonen? Jeg svarer gjerne på slike undersøkelser dersom de er sendt på mail, men per telefon gidder jeg faktisk ikke. Anonymkode: 02dc8...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Del Skrevet 15. august 2021 Nop. Anonymkode: 18d8b...460 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 15. august 2021 #3 Del Skrevet 15. august 2021 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 15. august 2021 #4 Del Skrevet 15. august 2021 Svarer ikke på nummere jeg ikke har lagret. Sjekker nummerne opp og blokkerer fortløpende når jeg ser hvem som har ringt. Gidder ikke spørreundersøkelser, selgere, penge tigging. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Narad Skrevet 15. august 2021 #5 Del Skrevet 15. august 2021 Noen ganger om jeg har tid. Det kan faktisk være ganske hyggelig og de er veldig glade når man har tid. De som ringer har det jo som jobb og opplever nok veldig mange sure og irriterte mennesker når de ringer, så jeg velger å være motvekten for dem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 15. august 2021 #6 Del Skrevet 15. august 2021 Da jeg studerte jobbet jeg deltid på et callsenter hvor vi dreiv med spørreundersøkelser, og det er en skikkelig dårlig betalt og utakknemlig jobb. Aldri fått så mye kjeft på jobb som da. Så jeg svarer alltid, og prøver å være litt ekstra hyggelig. Husker selv hvor fint det var da jeg endelig fikk et positivt svar etter kanskje 50 sure og kjipe avvisninger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. august 2021 #7 Del Skrevet 15. august 2021 Aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 15. august 2021 #8 Del Skrevet 15. august 2021 Nei. Er dessverre ikke mulig å reservere seg mot maset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. august 2021 #9 Del Skrevet 15. august 2021 Det er jo kjedelig, men jeg prøver og svare ja om jeg har tid. Det er jo nyttig for samfunnet at vi kan ha en viss oversikt over hva innbyggeren mener, så jeg føler jeg gjør en god gjerning når jeg svarer🤣 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Del Skrevet 15. august 2021 Hvis jeg har tid. Som regel ringer de midt i middagen eller mens jeg legger sønnen min. Anonymkode: 74b73...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 15. august 2021 #11 Del Skrevet 15. august 2021 Ja, det gjør jeg. Det går vanligvis ganske kjapt Men jeg takker nei til å få tilsendt ekstra oppfølgingsspørsmål etterpå, det har jeg brent meg på en gang. Det viste seg å være en tidkrevende sak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 15. august 2021 #12 Del Skrevet 15. august 2021 Ringer Statistisk Sentralbyrå (SSB) vilkårlig rundt? Det trodde jeg faktisk ikke, de lager ikke statistikk om meninger. Men det finnes mange private foretak som gjør markedsundersøkelser pr telefon. De får tilbud om å kjøpe mine helt tilfeldige svar for 1.000 kroner, eller mine korrekte svar for 3.000. Forskuddsbetaling. Ingen har hitill slått til. De tar seg betalt av sine kunder, så å forvente at jeg skal jobbe gratis for et privat selskap er drøyt, urimelig og frekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Del Skrevet 15. august 2021 Hedda-78 skrev (1 minutt siden): Ja, det gjør jeg. Det går vanligvis ganske kjapt Men jeg takker nei til å få tilsendt ekstra oppfølgingsspørsmål etterpå, det har jeg brent meg på en gang. Det viste seg å være en tidkrevende sak. Kjapt? Jeg har bare snakket én gang med dem, og det tok cirka 40 minutter. Klager ikke da, synes det var gøy 😄 Anonymkode: 998b2...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Del Skrevet 15. august 2021 Ja fordi jeg har lite å gjøre og det gir meg litt glede i hverdagen og noen åå snakke med. Anonymkode: 8337a...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 15. august 2021 #15 Del Skrevet 15. august 2021 Nei som regel ikkje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #16 Del Skrevet 15. august 2021 Tar tlf uansett, det bør alle i disse smittesporetider. Men er det noe fra SSB eller noen som skal selge noe så legger jeg bare på. Ringer alltid på et tidspunkt som ikke passer. Svarte på en slik undersøkelse en gang men mista interessen halvveis og svarte bare det første som fallt meg inn uten å lytte til spørsmål. Når det er slik " passer meg godt/ passer meg dårlig" -spørsmål så blir det kjedelig. Hadde det derimot vært noe slik at man kunne fortelle og begrunne sin mening så hadde det vært mer interessant. Anonymkode: 602fa...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #17 Del Skrevet 15. august 2021 Jeg trodde ikke at SSB drev med spørreundersøkelser? Men jeg svarer hvis noen som driver med en spørreundersøkelse ringer, ja. Tar jo bare noen minutter og er ikke irriterende siden de ikke skal selge meg noe. Anonymkode: 291e0...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #18 Del Skrevet 15. august 2021 SSB ringer aldri til meg 😕 Anonymkode: c3d62...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #19 Del Skrevet 15. august 2021 For SSB, ja. Private som driver markedsundersøkelser etc., nei. SSB gjør jo en viktig jobb og bruker informasjonen til samfunnsnyttige ting, og koster meg lite å bidra til det. Anonymkode: 8df39...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #20 Del Skrevet 15. august 2021 Om ssb ringer skal du ha fått brev om tidspunkt. To jeg bodde med fikk det, og da var det truet med bøter om en ikke svarte. Så den ville jeg nok tatt ja. Anonymkode: 6996b...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå