Gå til innhold

Babyshower fordeling av ansvar

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig!

Dette er som med utdrikningslag - egentlig ingen som har lyst, men føler seg tvunget....

Anonymkode: b8728...e2f

Altså. Jeg synes det er kjekt å bruke penger sammen med venninner, og på venninner. 

God mat, god drikke, gaver, restaurant, aktiviteter... Mye kjekkere å gjøre slik som del av fellesskapet enn alene. 

Hadde jeg kun ønsket å møte venninner for filmkvelder hjemme med selvpoppet popcorn, eller turer i skog og mark, så finner du sikkert noen som er interessert i dette. 

Men for min del er det bare å kjøre på med bursdager, weekendturer, nye restauranter, babyshowers og utdrikningslag. Kjempegøy!

Anonymkode: afbeb...0f3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha lest 8 sider så har jeg altså fått så lyst på 80-tallsklassikeren Toro gryterett, hvitløksbaguetter og en salat med kinakål, agurk, tomat og ananas at jeg har bestemt meg for dagens middag! 

Men ts: jeg skjønner ikke helt tråden. Om du har bestemt deg for å gjennomføre det slik du har tenkt så ser jeg ingen grunn til å ha en tråd om det. Men om du velger å lytte til hva de andre sier så ville jeg endret litt på menyen. Si at du stiller med rundstykker, en kake og en kyllingsalat, så kan de andre ta med seg en valgfri rett + pynt f.eks? Når så mange mener du bidrar for lite og at menyen er litt underlig så er det ganske stor sjanse for at de som skal være med på babyshoweren også synes det. 

Anonymkode: 64e7c...286

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du foreslår ganske dyre matretter egentlig.

Jeg syns det er greit at 1-2 stk baker noe alle kan ha (sørg for at allergikere får noe, vær så snill), og de som ikke baker kan ordne noe pynt f.eks. Men ikke gjør dette noe dyrt for noen. De fleste vil heller gi en gave når babyen er født, for eksempel meg. Jeg syns babyshower er en uting, men har møtt opp på alle og er med på de sykt kleine lekene når jeg må. 

Anonymkode: 3bb23...58d

Dette.

Dette er årsaken til at flere skyr babyshower som pesten, alt av utgifter hviler på de som er inviterte. 

Anonymkode: f7f5d...f32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2021 den 9.49):

Nei nei. De har fått en liste, også velger de selv. 

Gryterett 

Kyllingsalat 

Vegar salat 

Dessert 

Anonymkode: 388f0...9af

Om man skal ha gryterett, så holder vel det som «hovedrett». Kan ikke skjønne hvordan gryterett og kyllingsalat skal serveres på samme tallerken. Enten må det være gryterett(hvor vertinne lager gryteretten) med brød og salat til, eller tapas.

AnonymBruker skrev (På 15.8.2021 den 12.43):

Aldri hørt om gryterett i babyshower🤣

Anonymkode: e8fd7...473

Har vært i en babyshower hvor vertinnen på eget initiativ lagde chilli con carne, noe som var veldig hyggelig. En gjest tok med guacamole og de andre bidro med brus og kake o.l. Ikke akkurat det mest vanlige som du sier, men det var godt med en ordentlig måltid.

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-15 den 10.16):

Du hørtes ut som en hyggelig venninne🙂🙃

Anonymkode: e44ee...70f

Ja forstod ikke helt det der. Få det oppi halsen? Tror ikke noe på at det blir SÅ mye babysnakk. Det går jo an å glede seg på vegne av venninner. 

Og nei, jeg er ikke en av de som plaprer ivei om det, folk tar for det meste opp babytemaet med meg av seg selv. Man vil jo ikke risikere å irritere ei venninne fordi man pratet for mye om babyen ^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...