AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #101 Skrevet 15. august 2021 Jeg aner at denne tråden blir en ny KG - legende Anonymkode: 9193e...11e 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #102 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neida de velger fra listen. Anonymkode: 388f0...9af Men du har altså valgt det aller enkleste fra denne listen selv; å varme rundstykker eller hvitløksbrød? Jeg syns ikke du burde bestemme hva som skal lages på denne måten, det tar seg dårlig ut. Det som passer seg i en slik situasjon er å spørre de andre hva de ønsker å lage, så bestemmer de selv. Anonymkode: feaf6...c0d 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #103 Skrevet 15. august 2021 Aldri hørt om gryterett i babyshower🤣 Anonymkode: e8fd7...473 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #104 Skrevet 15. august 2021 Jeg syns babyshower er tull, men hadde kommet for å ikke skape dårlig stemning i vennegjengen. Kunne sikkert tatt med noe mat, men da syns jeg at de som skal lage, får bestemme selv. Gjerne at en holder styr på hva som blir lagd, så ikke alle lager samme retten. Men jeg hadde blitt irritert om noen hadde bestemt at jeg skulle bruke masse tid og penger på å lage gryterett, også hadde vedkommende bare stekt opp noen rundstykker selv. Anonymkode: 1e3c8...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #105 Skrevet 15. august 2021 Hva med en god, gammeldags showerfri venninnekveld? Helt fri for hemmeligheter, så kan alle kose seg med gryterett, hel/halvstekte hvitløksbrød eller whatever? Å feire et barn før det er født synes jeg er litt ubehagelig egentlig, og en merkelig ting å gjøre.. Anonymkode: fbeb2...a78 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #106 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva med en god, gammeldags showerfri venninnekveld? Helt fri for hemmeligheter, så kan alle kose seg med gryterett, hel/halvstekte hvitløksbrød eller whatever? Å feire et barn før det er født synes jeg er litt ubehagelig egentlig, og en merkelig ting å gjøre.. Anonymkode: fbeb2...a78 Det har blitt helt vanlig å ha babyshower. Til og med for 11 år siden når jeg fødte barn. Men, så stusselig som ts beskriver det med sur, oppvarma gryterett osv. har jeg aldri hørt om. Anonymkode: e8fd7...473 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #107 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva med en god, gammeldags showerfri venninnekveld? Helt fri for hemmeligheter, så kan alle kose seg med gryterett, hel/halvstekte hvitløksbrød eller whatever? Å feire et barn før det er født synes jeg er litt ubehagelig egentlig, og en merkelig ting å gjøre.. Anonymkode: fbeb2...a78 Må være med gaver vettu, selv om det eeeegentlig ikke er for gavene men bare for å samles en siste gang før babyen fødes Anonymkode: f7f5d...f32 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #108 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har blitt helt vanlig å ha babyshower. Til og med for 11 år siden når jeg fødte barn. Men, så stusselig som ts beskriver det med sur, oppvarma gryterett osv. har jeg aldri hørt om. Anonymkode: e8fd7...473 Greit nok det, hvis det høres ut som en hyggelig greie. Men dette (din kommentar til ts inkludert) høres ikke det spor hyggelig ut! Hvorfor legge lista der at ingen ønsker å arrangere eller stå for mat? Og maten er ikke bra nok uansett? Er det en kongelig baby som ventes? Venninner pleier vel å være mer husvarme og avslappede hos hverandre enn dette? Anonymkode: fbeb2...a78 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #109 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Greit nok det, hvis det høres ut som en hyggelig greie. Men dette (din kommentar til ts inkludert) høres ikke det spor hyggelig ut! Hvorfor legge lista der at ingen ønsker å arrangere eller stå for mat? Og maten er ikke bra nok uansett? Er det en kongelig baby som ventes? Venninner pleier vel å være mer husvarme og avslappede hos hverandre enn dette? Anonymkode: fbeb2...a78 Du skjønner ikke hva det her er. Sett deg inn i det først.. jeeez... sol oftest bestiller man noe mat som alle spleiser på, eller alle har med en rett til et type tapasbord. Alle bidrar like mye. Anonymkode: e8fd7...473 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #110 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En annen tar med pynt. Anonymkode: 388f0...9af Altså… 🤦🏻♀️ Vertinne har du selv tatt på deg å være, men setter bort 95% av jobben til andre? Anonymkode: fa943...6e5 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #111 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså… 🤦🏻♀️ Vertinne har du selv tatt på deg å være, men setter bort 95% av jobben til andre? Anonymkode: fa943...6e5 Det er spesielt... aldri vært med på en sånn type babyshower før, og jeg har sikkert vært i 20 stk de siste 10 åra. Anonymkode: e8fd7...473 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #112 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): En vennine venter barn. Jeg tenker det blir en kveld for den gravide hvor vi venner kan samles, ikke nødvendigvis babyshower, men en kveld sammen før barnet kommer. Tenkte mer på fordelingen av ansvaret. Anonymkode: 388f0...9af Du arrangerer jo ikke, du delegerer Anonymkode: d2cf1...dbe 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #113 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du skjønner ikke hva det her er. Sett deg inn i det først.. jeeez... sol oftest bestiller man noe mat som alle spleiser på, eller alle har med en rett til et type tapasbord. Alle bidrar like mye. Anonymkode: e8fd7...473 Det er jo ikke en fast oppskrift på hvordan dette arrangeres heller da. Mange måter å gjøre det på. Ts arrangerer og er litt vel kontrollerende som skal bestemme hva de andre skal lage. Det tror jeg ikke er noe lurt. Jeg hadde iallfall ikke likt å få beskjed om at jeg måtte lage gryterett eller pastasalat. Man lager gjerne noe man kan lage og er god på. Tilbød meg å bake en kake til bryllup en gang, og fikk beskjed om at jeg måtte lage en bestemt kakesort. Blei noe stressa og muggen da altså, hadde aldri laga den kaka før. Syns ikke det er innafor å bestemme hva folk skal lage i slike situasjoner. Anonymkode: feaf6...c0d 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #114 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke en fast oppskrift på hvordan dette arrangeres heller da. Mange måter å gjøre det på. Ts arrangerer og er litt vel kontrollerende som skal bestemme hva de andre skal lage. Det tror jeg ikke er noe lurt. Jeg hadde iallfall ikke likt å få beskjed om at jeg måtte lage gryterett eller pastasalat. Man lager gjerne noe man kan lage og er god på. Tilbød meg å bake en kake til bryllup en gang, og fikk beskjed om at jeg måtte lage en bestemt kakesort. Blei noe stressa og muggen da altså, hadde aldri laga den kaka før. Syns ikke det er innafor å bestemme hva folk skal lage i slike situasjoner. Anonymkode: feaf6...c0d Det er jo det alle sier da🙄🙄🙄 Anonymkode: e8fd7...473 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #115 Skrevet 15. august 2021 Da jeg arrangerte babyshower opprettet vi en gruppechat eller gruppe og planla der. Jeg sto selvsagt for alt av innkjøp til pynt og mat. Det var noen som bakte kake og tok med. Vi gjorde det enkelt og lagde taco i flere varianter (ikke bare ost, kjøtt og rømme). En time eller to før den gravide skulle komme så hjalp en del av de andre til med å pynte. Det ble veldig koselig Synes du burde legge litt mer innsats i dette enn å kun steke noen rundstykker. Virker nesten som om du vil sole deg i glansen med å arrangere, men ikke vil ha noe arbeid med arrangementet 😛 Anonymkode: af37a...c19 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #116 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er jo ikke en fast oppskrift på hvordan dette arrangeres heller da. Mange måter å gjøre det på. Ts arrangerer og er litt vel kontrollerende som skal bestemme hva de andre skal lage. Det tror jeg ikke er noe lurt. Jeg hadde iallfall ikke likt å få beskjed om at jeg måtte lage gryterett eller pastasalat. Man lager gjerne noe man kan lage og er god på. Tilbød meg å bake en kake til bryllup en gang, og fikk beskjed om at jeg måtte lage en bestemt kakesort. Blei noe stressa og muggen da altså, hadde aldri laga den kaka før. Syns ikke det er innafor å bestemme hva folk skal lage i slike situasjoner. Anonymkode: feaf6...c0d Jeg sier ikke hvem som må lage, men forslag over hva vi kan lage. Anonymkode: 388f0...9af
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #117 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg sier ikke hvem som må lage, men forslag over hva vi kan lage. Anonymkode: 388f0...9af Akkurat😂 Anonymkode: e8fd7...473
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #118 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg sier ikke hvem som må lage, men forslag over hva vi kan lage. Anonymkode: 388f0...9af Ja nettopp. Du skjønner ikke hva folk prøver å formidle her? Du trengte ikke å lage en liste med forslag. Du kunne skrevet at det var hyggelig om alle tok med en liten matrett hver. Du har selv valgt å lage det aller enkleste, altså å varme rundstykker eller hvitløksbrød, fordi du skal ha det hjemme hos deg. Det virker noe smålig. Det virker jo som du gjerne ville arrangere dette, men du vil gjøre minst mulig selv. Du gir de vanskeligste oppgavene til de andre og argumenterer med at du må dekke og pynte. Hadde aldri ramlet meg inn å gjøre som du gjør her. Anonymkode: feaf6...c0d 9
Belima Skrevet 15. august 2021 #119 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Med det resonnementet bør man jo ikke komme på besøk med gaver etter fødsel heller, og i alle fall ikke ha barnedåp. Krybbedød er vanligere enn dødfødsel. Anonymkode: afbeb...0f3 Dør et barn i krybbedød, så har oftest de fleste fått brukt gavene de har fått. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #120 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å være en hyggelig venninne avgjøres av om man er pro- eller anti-babyshower? Da har jeg hørt det og. Anonymkode: f7f5d...f32 At man gidder å glede seg på sin venninnes vegne når hun skal oppleve noe av det største i livet hennes. Er du glad i henne så ofrer du en ettermiddag. Jeg har vært forlover to ganger og blitt plapret ørene fulle av bryllupsting i 2 år i forkant. Ikke mitt favorittema, men det gleder jo meg at min venninne er glad i det. å glede seg på andres vegne er en fin bil. Anonymkode: e44ee...70f 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå