Gå til innhold

Babyshower fordeling av ansvar

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du hørtes ut som en hyggelig venninne🙂🙃

Anonymkode: e44ee...70f

Å være en hyggelig venninne avgjøres av om man er pro- eller anti-babyshower?

Da har jeg hørt det og.

Anonymkode: f7f5d...f32

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å bli førstegangsmor er tøft for de fleste. Det er lenge til mor kan sitte helt avslappet og uforstyrret og skravle i flere timer med sine beste venner. 

Men det har man nok tid til etterhvert - uansett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har egentlig sendt ut denne lista når jeg inviterte. 

Kanskje jeg burde latt hun som egentlig ønsket ha det om å arrangere, men det er jo bare en kveld. Går det ikke greit å fordele ansvaret når jeg står med hus? 

Anonymkode: 388f0...9af

Jeg tenker at hvis du skal fordele ansvar, så burde du høre hva de andre tenker før du bare deler det ut. Kanskje spørre om de kunne tenke seg å lage noe, si at du har et forslag og høre hva de tenker. Å bare dele ut ansvar synes jeg er litt uhøflig egentlig. Og ja du stiller med hus, men når man først stiller opp som vert er det egentlig vanlig at du lager mest av maten selv. Sier ikke at det må gjøres sånn, men det å stille med hus var jo noe du valgte selv, så da er det fint å i det minste høre hva de andre tenker angående det å lage mesteparten av maten. 

Anonymkode: c8e99...2fe

• Liker 3
Skrevet

«Jeg står for hus» wtf? Har du kjøpt hus for anledningen? Hvis ikke; ta deg sammen og stå for gryteretten selv. 

Anonymkode: 0e5f6...8f3

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har egentlig sendt ut denne lista når jeg inviterte. 

Kanskje jeg burde latt hun som egentlig ønsket ha det om å arrangere, men det er jo bare en kveld. Går det ikke greit å fordele ansvaret når jeg står med hus? 

His de andre som kommer er enige i det så kan du fordele ansvaret. Men du kan ikke invitere folk og så sende en liste der det står at: Pia må lage Pavlova, Mia på lage kyllingsalat, Kari må lage pastasalat osv. Det er utrolig frekt! 

Det du kan gjøre er å invitere og deretter spørre om noen kan tenke seg å lage disse tingene til selskapet. 

Anonymkode: feaf6...c0d

• Liker 7
Skrevet
Belima skrev (55 minutter siden):

Personlig er jeg ikke for å ha "fest" før barnet er født, fordi det skjer at barn ikke kommer hjem etter fødsel. Hvordan takler venner det hvis barnet dør i eller rett etter fødsel? Da må det jo være forferdelig trist med alle gaver som venter på å bli brukt hjemme.

Med det resonnementet bør man jo ikke komme på besøk med gaver etter fødsel heller, og i alle fall ikke ha barnedåp.

Krybbedød er vanligere enn dødfødsel. 

Anonymkode: afbeb...0f3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg skrev i lista over retter at jeg står for rundstykker eller hvitløks baguetter, evt focaccia. Siden jeg holder hus og dekker. 

Dette er for dårlig av deg. Hadde aldri fått meg til å dele ut oppgaver på denne måten, og tatt det aller simpleste selv. 
Huff, her bommer du altså. 
Jeg har selv invitert til slike venninnespleiselag, og da har jeg alltid laget flere matretter selv, så har de andre tatt med en rett de selv velger. Jeg tenker jo ikke at når jeg inviterer og har det i mitt hus, så skal jeg slippe å stå for hovedtyngden av maten? 
At jeg dekker, pynter og rydder er da en selvfølge. Syns du opptrer smålig ts! 

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke så uvanlig at man deler på ting i en babyshower. Men du gjør jo den aller minste jobben her, du skal steke halvstekte rundstykker eller hvitløksbaguetter og dekke bord, altså to ting som tar relativt kort tid. Hvis du ønsker å bidra med så lite, så hadde jeg heller overlatt planleggingen til den venninnen som sa hun ville arrangere. 

Å stå for hus synes jeg ikke teller som et bidrag, det koster deg ingenting, annet enn en halvtimes tid etter at gjestene er dratt til opprydding. Å lage ei liste over hvilke matretter du ønsker at man skal melde seg på er rart og merkelig. Det hadde da vært bedre å heller lage gryteretten selv, pynte og dekke bord også be gjestene om å være med på å dekke kostnadene, evt be en eller to av de om å bake ei kake. 

Tilbyr du deg å være vertinne, bør du jo også være det og ikke velge deg ut den aller enkleste jobben og delegere bort alt det andre. 

Anonymkode: fa943...6e5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

His de andre som kommer er enige i det så kan du fordele ansvaret. Men du kan ikke invitere folk og så sende en liste der det står at: Pia må lage Pavlova, Mia på lage kyllingsalat, Kari må lage pastasalat osv. Det er utrolig frekt! 

Det du kan gjøre er å invitere og deretter spørre om noen kan tenke seg å lage disse tingene til selskapet. 

Neida de velger fra listen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke så uvanlig at man deler på ting i en babyshower. Men du gjør jo den aller minste jobben her, du skal steke halvstekte rundstykker eller hvitløksbaguetter og dekke bord, altså to ting som tar relativt kort tid. Hvis du ønsker å bidra med så lite, så hadde jeg heller overlatt planleggingen til den venninnen som sa hun ville arrangere. 

Å stå for hus synes jeg ikke teller som et bidrag, det koster deg ingenting, annet enn en halvtimes tid etter at gjestene er dratt til opprydding. Å lage ei liste over hvilke matretter du ønsker at man skal melde seg på er rart og merkelig. Det hadde da vært bedre å heller lage gryteretten selv, pynte og dekke bord også be gjestene om å være med på å dekke kostnadene, evt be en eller to av de om å bake ei kake. 

Tilbyr du deg å være vertinne, bør du jo også være det og ikke velge deg ut den aller enkleste jobben og delegere bort alt det andre. 

Anonymkode: fa943...6e5

Ts har tydeligvis ikke tenkt å pynte heller. Bare dekke bordet og steke rundstykker.

Anonymkode: 86965...23b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ts har tydeligvis ikke tenkt å pynte heller. Bare dekke bordet og steke rundstykker.

En annen tar med pynt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skrev i lista over retter at jeg står for rundstykker eller hvitløks baguetter, evt focaccia. Siden jeg holder hus og dekker. 

Faen hvor gammel er du? Holder hus? Dekker på? Gryterett? Hater når gjerrige og smålige folk skal arrangere noe. 

Anonymkode: e8fd7...473

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En annen tar med pynt. 

Ennå værre. Du skal jo tydeøigvis gjøre ingenting, men stikke av med æren for å ha holdt et babyshower.

• Liker 7
Skrevet

Kan ikke alle dere som hater Babyshower bare la være og svare? Det er faktisk mange som synes at det er hyggelig. 

Anonymkode: 573cb...aca

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenkte hun andre skulle få slippe, hun har hatt en hektisk tid og har lite hus. Jeg har stort hus. 

Men dersom hun selv ønsket å arrangere så hadde hun vel allerede tenkt seg om?

Det innebærer et visst ansvar å arrangere, og jeg synes ikke det er høflig å dele ut ansvar når man har sagt at man kan arrangere. I det minste kan man spørre hva de andre tenker heller enn å si at "du skal lage det". Spesielt gryterett skjønner jeg godt at ikke folk vil lage når de må ta det med til huset ditt, så det ville jeg nok laget selv.

Å stille med hus og rundstykker er faktisk ikke så mye sammenlignet med å lage en middagsrett. Å dekke bordet ser jeg på som en selvfølge og er ikke en stor oppgave med mindre du skal pynte mye. Poenget er at man har et ansvar som vert, og det er ikke egentlig greit å delegere bort det ansvaret man har sagt ja til uten å høre hva de tenker om det først. Hvis man ikke vil ha ansvaret det er å arrangere, men vil bidra med noe, så bør man helst spesifisere hva man kan tenke seg å ta ansvar for først, i stedet for å først ta ansvar og så delegere det bort.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mor har tid til å kose seg etter at babyen er født også, å få barn er ikke en dødsdom.

Det blir på en ganske annen måte ganske lenge. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men dersom hun selv ønsket å arrangere så hadde hun vel allerede tenkt seg om?

Det innebærer et visst ansvar å arrangere, og jeg synes ikke det er høflig å dele ut ansvar når man har sagt at man kan arrangere. I det minste kan man spørre hva de andre tenker heller enn å si at "du skal lage det". Spesielt gryterett skjønner jeg godt at ikke folk vil lage når de må ta det med til huset ditt, så det ville jeg nok laget selv.

Å stille med hus og rundstykker er faktisk ikke så mye sammenlignet med å lage en middagsrett. Å dekke bordet ser jeg på som en selvfølge og er ikke en stor oppgave med mindre du skal pynte mye. Poenget er at man har et ansvar som vert, og det er ikke egentlig greit å delegere bort det ansvaret man har sagt ja til uten å høre hva de tenker om det først. Hvis man ikke vil ha ansvaret det er å arrangere, men vil bidra med noe, så bør man helst spesifisere hva man kan tenke seg å ta ansvar for først, i stedet for å først ta ansvar og så delegere det bort.

Enig! 

Altså, denne tråden blir mer og mer parodisk for hvert innlegg - unnskyld at jeg ler😅Men dette er et gjerrig opplegg og langt under hva som normalt sett er forventet av en vertinne i babyshower. Glemt nå for svarte de halvstekte rundstykkene, vær så snill. 

Og neida. Jeg hater ikke babyshowers🙂

Anonymkode: 673fa...7b9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt vanlig i babyshower at alle tar med en rett hver. Den som stiller med hus stiller jo ofte med pynt også, og det koster jo det også. 

Det er ikke vanlig at den som arrangerer skal sitte med 100% av utgiftene. 

Enig i at det er vanlig, men kanskje ikke når man allerede har sagt at man arrangerer. Da ville jeg forventet avøt hen lager i alle fall det meste av maten i utgangspunktet. Hvis man vil det skal være mer tapas, så er det vel greit å spesifisere at man kan arrangere om alle tar med noe hver.

Jeg synes det er greit å si at man ser det ble litt mye og spørre om noen kan hjelpe til med mat eller pynt. Men å delegere slik TS gjør er litt spesielt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan ikke alle dere som hater Babyshower bare la være og svare? Det er faktisk mange som synes at det er hyggelig. 

Tydeligvis ikke. Kjenner ingen som synes det er noe annet enn en tiggefest.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det blir på en ganske annen måte ganske lenge. 

Og så?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...