AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #61 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei nei. De har fått en liste, også velger de selv. Gryterett Kyllingsalat Vegar salat Dessert Anonymkode: 388f0...9af Men tenk om det bare er gryterett igjen når du skal velge. Jeg aner ikke hvordan man lager gryterett, og hadde blitt stressa av å måtte lage akkurat det til venninner av en venninne jeg ikke kjenner då godt. La folk lage det de er gode på. Anonymkode: e44ee...70f 16
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #62 Skrevet 15. august 2021 Så rare svar du får her. Jeg er vant med at det opprettes en gruppe og at den som tar ansvar lager en liste over hva folk skal lage med, så velger man. Men gryterett og kyllingsalat er vel litt kræsj. Bedre med kyllingsalat og pastasalat, feks. Eller bare kyllingsalater, så lager folk den slik de vil. Å holde hus er jo også stress, så du kan fint fordele mat til andre. Rydde, vaske, pynte (kjøpe inn pynt) osv tenker jeg er naturlig at du gjør. Anonymkode: fb01a...18d 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #63 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg dekker og står for hus. Anonymkode: 388f0...9af Du burde stille med en matrett også. Anonymkode: 10f59...937 10
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #64 Skrevet 15. august 2021 I de babyshowerne jeg har vært har det vært spleiselag som du planlegger. De fleste som kommenterer er motstandere av hele konseptet, så de må du ikke høre på. De vil være negative uansett. (og nei, men skal ikke gi gave før og etter, man gir bare den før hvis det er babyshower) Anonymkode: a59b1...021 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #65 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei nei. De har fått en liste, også velger de selv. Gryterett Kyllingsalat Vegar salat Dessert Anonymkode: 388f0...9af Det er jo helt naturlig at DU lager gryteretten! Det er i ditt hus. Utrolig styrete for noen å ta med seg den til deg. Anonymkode: 90309...6ae 14
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #66 Skrevet 15. august 2021 Jeg skrev i lista over retter at jeg står for rundstykker eller hvitløks baguetter, evt focaccia. Siden jeg holder hus og dekker. Anonymkode: 388f0...9af
Belima Skrevet 15. august 2021 #67 Skrevet 15. august 2021 Personlig er jeg ikke for å ha "fest" før barnet er født, fordi det skjer at barn ikke kommer hjem etter fødsel. Hvordan takler venner det hvis barnet dør i eller rett etter fødsel? Da må det jo være forferdelig trist med alle gaver som venter på å bli brukt hjemme. 4
Amy Pond Skrevet 15. august 2021 #68 Skrevet 15. august 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skrev i lista over retter at jeg står for rundstykker eller hvitløks baguetter, evt focaccia. Siden jeg holder hus og dekker. Anonymkode: 388f0...9af «Dekker», mener du dekker bord?😂 Ja, for det er jo en uhorvelig slitsom jobb. Når jeg inviterer venner og familie på middag forventer jeg selvsagt at de tar med maten, jeg har jo brukt hele formiddagen, ca 7 minutter, på å dekke bordet. 20
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #69 Skrevet 15. august 2021 skruttveig skrev (17 minutter siden): Merker folk blir veldig sure og negative når det snakkes om babyshower altså! "jeg kan ikke fordra babyshower!" "Jeg hater sånt!" "Buhu!" Blir man invitert på noe, synes man av normal høflighet det er hyggelig, og takker ja og tar med gave. Hvorfor er bursdag så mye bedre? Feirer år etter år at personen ble født for 20-30-40 år siden og det er forventet at man drasser med seg gave hver gang. (Nei jeg føler meg ikke truffet, jeg har ingen babyshower i sikte selv om jeg er gravid - det er barn#2. 😄 ) Meg og mine få nære venninner har hatt babyfest for hverandre før da, da samlet vi oss hjemme hos en av oss som sto for å lage en enkel middag, gave var ikke noe krav, vi var mer glade for å henge ut en siste gang på lenge før det ble for travelt på en stund. Alle insisterte jo på å ta med gave likevel da. Trenger ikke gjøres så formelt. Hadde syntes det var rart om en av oss i vennegjengen nektet å komme til fest fordi de er så imot sånt! Er det fordi dere ikke vil bruke penger på venninnene deres? Høres jo helt gjerrige og pengegale ut. Det er vel heller det at det blir litt mye fokus på baby-baby-baby for noen. Når noen er gravide, så blir jo mye av praten om det, og det kan faktisk bli litt mye for noen. Man får hele babygreia opp i halsen og da orker man ikke en babyshower på toppen av det hele. Anonymkode: 10f59...937 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #70 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg dekker og står for hus. Anonymkode: 388f0...9af Hva legger du i «å stå for hus»? Dekorerer du og da? Anonymkode: f7f5d...f32 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #71 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel heller det at det blir litt mye fokus på baby-baby-baby for noen. Når noen er gravide, så blir jo mye av praten om det, og det kan faktisk bli litt mye for noen. Man får hele babygreia opp i halsen og da orker man ikke en babyshower på toppen av det hele. Anonymkode: 10f59...937 Du hørtes ut som en hyggelig venninne🙂🙃 Anonymkode: e44ee...70f 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #72 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg skrev i lista over retter at jeg står for rundstykker eller hvitløks baguetter, evt focaccia. Siden jeg holder hus og dekker. Anonymkode: 388f0...9af Dekker? Hva med babyshowerpynt og gjøre klart leker? Kommer du til å gjøre det? Mange forventer pynt. Anonymkode: 86965...23b 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #73 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor insisterer du egentlig på å arrangere hvis du egentlig ikke gidder å gjøre noe innsats? Anonymkode: 073fb...f77 Fordi ts vil ha kreditten for å ha lagd i stand festen slik at hun kan score noen ekstra venninne-poeng hos den gravide. Anonymkode: f7f5d...f32 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #74 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du hørtes ut som en hyggelig venninne🙂🙃 Anonymkode: e44ee...70f Og du høres ut som en som ikke kan forstå at andre kan oppleve ting annerledes enn deg selv. Jeg gav et svar på hvorfor JEG tror at noen ikke orker babyshower, jeg sier jo ikke at dette gjelder MEG. Jeg driver faktisk i disse dager og planlegger babyshower for ei venninne, eller jeg prøver i det minste. Det er litt usikkert om vi får det til, for den gravide har mye på tapetet, og det skal jo helst være hemmelig. I tillegg er jeg faktisk litt usikker på om hun har særlig lyst på babyshower. Anonymkode: 10f59...937 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #75 Skrevet 15. august 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skrev i lista over retter at jeg står for rundstykker eller hvitløks baguetter, evt focaccia. Siden jeg holder hus og dekker. Anonymkode: 388f0...9af Dette burde noen andre få laget, du burde hatt gryteretten. Jeg er vandt med spleiselag til babyshower, men ikke at den som arrangerer sniker seg unna med de letteste oppgavene Anonymkode: 02a14...b34 15
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #76 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men da har jo ikke mor tid tid å kose seg. Dette er siste gangen venninner kan samles og den vordende moren kan ha en lengre samtale med øyekontakt uten å bli avbrutt, på veldig lang tid. Anonymkode: e44ee...70f Mor har tid til å kose seg etter at babyen er født også, å få barn er ikke en dødsdom. Anonymkode: f7f5d...f32 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #77 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mor har tid til å kose seg etter at babyen er født også, å få barn er ikke en dødsdom. Anonymkode: f7f5d...f32 Å bli førstegangsmor er tøft for de fleste. Det er lenge til mor kan sitte helt avslappet og uforstyrret og skravle i flere timer med sine beste venner. Anonymkode: e44ee...70f 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #78 Skrevet 15. august 2021 Du har ikke svart på om du skal pynte og lage leker, så sansynligvis har du ikke tenkt til det. Da skal du bare åpne døren din, settd tallerkner på bordet og varme kjøpte rundstykker? Du burde virkelig latt hun andre arrangert. Jeg hadde blitt skuffa om det var ingen pynt. Anonymkode: 86965...23b 9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #79 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å bli førstegangsmor er tøft for de fleste. Det er lenge til mor kan sitte helt avslappet og uforstyrret og skravle i flere timer med sine beste venner. Anonymkode: e44ee...70f Er ikke førstegangs mor hun blir altså. Anonymkode: 388f0...9af 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #80 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke førstegangs mor hun blir altså. Anonymkode: 388f0...9af Det er jo første barnet man har babyshower for 🤷♀️ Anonymkode: bdc25...e7f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå