Frksti Skrevet 14. august 2021 #21 Skrevet 14. august 2021 (endret) Vi pleier ikke å ha varm mat, kun diverse kaker og cupcakes osv. Blir mange babyshowere etterhvert. Men hvis du ønsker å servere varm mat, ville jeg ikke som vert kun stekt rundstykker fordi jeg stiller med hus. Jeg ville opprettet en Facebook-gruppe der jeg inviterte og sa at det vil blir servert gryterett (eller kyllingsalat) og deretter kaker. Mest sannsynlig vil noen av gjestene tilby seg å bidra. Jeg ville da laget gryteretten (eller kyllingsalaten) selv og stekt rundstykkene og heller sagt til de som tilbyr seg at det hadde vært hyggelig hvis de ønsket å bake en kake eller ville bidra med drikke (lettere å ha med seg) event kanskje laget en salat. Det som ikke blir tatt, ville jeg ordnet selv som vert. Du skriver ikke hvor mange dere er, så usikkert hvor mye mat/kaker det er snakk om. Endret 14. august 2021 av Frksti 6
Blomsterpotta Skrevet 14. august 2021 #22 Skrevet 14. august 2021 Årets venninne som virkelig gjorde stas på venninnen sin og kommende baby med å steke halvstekte rundstykker. Denne tråden er i samme bås som Ronja med godtesnopet 26
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #23 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): En vennine venter barn. Jeg tenker det blir en kveld for den gravide hvor vi venner kan samles, ikke nødvendigvis babyshower, men en kveld sammen før barnet kommer. Tenkte mer på fordelingen av ansvaret. Anonymkode: 388f0...9af Hvorfor kaller du det babyshower da hvis det egentlig ikke er det? Anonymkode: f7f5d...f32 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #24 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har ingen ide om hva som forventes i babyshower. Kan du ikke bare bestille noe mat og fordele utgiftene på alle bortsett fra hun som skal ha baby? Anonymkode: c2ff7...851 Hvorfor skal gjestene betale? Anonymkode: f7f5d...f32 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #25 Skrevet 14. august 2021 Blomsterpotta skrev (3 minutter siden): Årets venninne som virkelig gjorde stas på venninnen sin og kommende baby med å steke halvstekte rundstykker. Denne tråden er i samme bås som Ronja med godtesnopet 😂 Jeg har ikke fulgt med så lenge her inne - hvilken tråd er denne med godtesnopet? Ble nysgjerrig!🙊 Anonymkode: 673fa...7b9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #26 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er jo litt gi og ta også. Kanskje neste gang så ber jeg til middag her, og da betaler jo jeg alt. Anonymkode: 388f0...9af De andre inviterer kanskje på middag en gang og betaler alt de også. Du kan lage en Facebook-gruppe der du spør om folk vil bidra med en rett så kan folk selv bestemme hva de vil ta med. Forresten har verten lagd flere retter de gangene jeg har vært i babyshower. Hadde du tenkt å ha noe på rundstykkene? Det må du ihvertfall stille med, folk spiser ikke rundstykker med mindre de serveres med pålegg eller er tilbehør til en annen rett. Anonymkode: 073fb...f77 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #27 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor skal gjestene betale? Anonymkode: f7f5d...f32 jeg har ikke peiling på hvordan babyshower foregår. Tenkte det var et spleiselag mellom venninnene til den gravide, noe ala utdrikningslag? Anonymkode: c2ff7...851 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #28 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De andre inviterer kanskje på middag en gang og betaler alt de også. Du kan lage en Facebook-gruppe der du spør om folk vil bidra med en rett så kan folk selv bestemme hva de vil ta med. Forresten har verten lagd flere retter de gangene jeg har vært i babyshower. Hadde du tenkt å ha noe på rundstykkene? Det må du ihvertfall stille med, folk spiser ikke rundstykker med mindre de serveres med pålegg eller er tilbehør til en annen rett. Anonymkode: 073fb...f77 Tenkte til gryteretten og salaten de andre lager. Evt hvitløks baguetter da. Anonymkode: 388f0...9af 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #29 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg har ikke peiling på hvordan babyshower foregår. Tenkte det var et spleiselag mellom venninnene til den gravide, noe ala utdrikningslag? Anonymkode: c2ff7...851 Så de skal ha med seg gave og mat?😂 Anonymkode: f7f5d...f32 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #30 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenkte til gryteretten og salaten de andre lager. Evt hvitløks baguetter da. Anonymkode: 388f0...9af Synes ikke du skal bestemme hva de andre skal lage. Du får lage gryteretten selv. Anonymkode: 073fb...f77 13
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #31 Skrevet 14. august 2021 Så de skal ha med gave, mat og kaker. Du steker rundstykker? Da står du for Alt av pynt og underholdning regner jeg med? Anonymkode: 52b16...2a9 9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #32 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så de skal ha med gave, mat og kaker. Du steker rundstykker? Da står du for Alt av pynt og underholdning regner jeg med? Anonymkode: 52b16...2a9 Jeg dekker og står for hus. Anonymkode: 388f0...9af
Silva Pluvialis Skrevet 14. august 2021 #33 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei du er ganske dårlig vert med å gjøre det sånn. Vil du arrangere så tar du hele ansvaret. Anonymkode: 130a6...49a Det tenker jeg også. Hvis du inviterer til selskap er det normalt at du varter opp med mat og betaler, med mindre noen på eget initiativ tilbyr seg å bake en kake eller noe. 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #34 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg dekker og står for hus. Anonymkode: 388f0...9af Dette virker veldig smålig. I de babyshower’ene jeg har vært med på, har enten en liten gruppe arrangert og ordnet med mat/kaker og gjestene har tatt med egen gave, eller så har gjestene evt spleiset på felles gave el.l. Men er man vertskap er det nok forventa at man pynter, lager i stand mat osv. Så kan man heller dele på utgiftene med gjestene hvis det blir betydelige summer. Anonymkode: 673fa...7b9 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #35 Skrevet 14. august 2021 Hvis du har sagt du skal arrangere, hadde jeg blitt ganske overrasket hvis du plutselig forventet at andre skulle stelle i stand med mat likevel. Spesielt hvis alt du tenkte selv var å steke noen rundstykker??? Kanskje best om hun andre arrangerer? Anonymkode: fe519...ce1 22
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #36 Skrevet 14. august 2021 Hvorfor insisterer du egentlig på å arrangere hvis du egentlig ikke gidder å gjøre noe innsats? Anonymkode: 073fb...f77 24
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #37 Skrevet 14. august 2021 Jeg kan ikke fordra babyshower, syns det rett og slett er unødvendig tull. Jeg syns det er mye triveligere at venninnene mine kommer på besøk etter at barnet er født, og da står selvfølgelig jeg for maten. Det har jeg gitt beskjed om til mine venner og det ble respekter med førstemann og jeg håper det blir det med andremann også. Når det er sagt så stiller jeg selvfølgelig ved invitasjon til andres babyshower, men dette opplegget er høres smålig ut. Virker som du skal gjøre det selv for å høste all skryten fra hun gravide, men slippe billigst og lettest unna enn alle de andre. I de showerne jeg har vært i har vi betalt inn en viss sum hver som dekker gave, brus, pynt o.l, og så har vi hatt med en matrett hver. Men verten bidrar selvfølgelig på lik linje som de andre gjestene, ikke bare med pådekking og ferdiglagde rundstykker. Hjelpes🙉 Anonymkode: 7cb3d...13c 14
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #38 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har egentlig sendt ut denne lista når jeg inviterte. Kanskje jeg burde latt hun som egentlig ønsket ha det om å arrangere, men det er jo bare en kveld. Går det ikke greit å fordele ansvaret når jeg står med hus? Anonymkode: 388f0...9af Jeg synes det høres ut som en fin ide. Babyshower er en spleisefest. Det er ikke en som skal stå for alle utgiftene alene. Du bør lage gryteretten. Som det blir påpekt her så er den stor og tung og må varmes opp igjen. Anonymkode: 44aec...126 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #39 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg dekker og står for hus. Anonymkode: 388f0...9af Hvorfor skal du arrangere når du ikke vil arrangere Anonymkode: e8fd7...473 13
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #40 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg kan ikke fordra babyshower, syns det rett og slett er unødvendig tull. Jeg syns det er mye triveligere at venninnene mine kommer på besøk etter at barnet er født, og da står selvfølgelig jeg for maten. Det har jeg gitt beskjed om til mine venner og det ble respekter med førstemann og jeg håper det blir det med andremann også. Når det er sagt så stiller jeg selvfølgelig ved invitasjon til andres babyshower, men dette opplegget er høres smålig ut. Virker som du skal gjøre det selv for å høste all skryten fra hun gravide, men slippe billigst og lettest unna enn alle de andre. I de showerne jeg har vært i har vi betalt inn en viss sum hver som dekker gave, brus, pynt o.l, og så har vi hatt med en matrett hver. Men verten bidrar selvfølgelig på lik linje som de andre gjestene, ikke bare med pådekking og ferdiglagde rundstykker. Hjelpes🙉 Anonymkode: 7cb3d...13c Som jeg skulle sagt det selv. Anonymkode: e8fd7...473
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå