AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Jeg ønsker arrangere babyshower. Snakket med en vennine om dette, som også ønsket arrangere, men jeg tenker ta det selv mtp at hun andre har så hektisk liv. Er det innafor å lage en liste over hva alle skal lage, også steker jeg halvstekte rundstykker å har til? Jeg må jo dekke på og rydde av. Hva pleier dere spise? Tenkte be gjestene ta med f eks en kyllingsalat, en har med en pastarett, en har med brus og en kake. Det er vel ikke krise om noen lager mer enn andre? De velger jo selv hva de lager av det jeg har foreslått. Fortell meg gjerne mer om hvordan dere fordeler. Anonymkode: 388f0...9af
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Jeg kan godt komme på baby shower, selv om jeg egentlig synes det er noe tøv. Men hvis jeg i tillegg til gave før og etter fødsel må bake en kake eller lage en salat...ja, da blir jeg sur. Gjør det enklere! Anonymkode: 997b9...408 37
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Dette konseptet er både unødvendig og dyrt, jeg blir sur når jeg blir invitert i slikt og takker alltid nei. Anonymkode: 3ce89...594 41
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 Tenker om det er innafor at jeg bare steker rundstykker og holder hus, men fordeler maten på de andre gjestene. Sur? Det er jo for å feire babyen som kommer. Anonymkode: 388f0...9af
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 14. august 2021 Nei du er ganske dårlig vert med å gjøre det sånn. Vil du arrangere så tar du hele ansvaret. Anonymkode: 130a6...49a 64
Meadow Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 Steke rundstykker? Halvstekte? Du har virkelig tenkt til å gjøre en innsats skjønner jeg! Men ber andre om å bake kake? 36
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #7 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ønsker arrangere babyshower. Snakket med en vennine om dette, som også ønsket arrangere, men jeg tenker ta det selv mtp at hun andre har så hektisk liv. Er det innafor å lage en liste over hva alle skal lage, også steker jeg halvstekte rundstykker å har til? Jeg må jo dekke på og rydde av. Hva pleier dere spise? Tenkte be gjestene ta med f eks en kyllingsalat, en har med en pastarett, en har med brus og en kake. Det er vel ikke krise om noen lager mer enn andre? De velger jo selv hva de lager av det jeg har foreslått. Fortell meg gjerne mer om hvordan dere fordeler. Anonymkode: 388f0...9af Hvem er banyshoweren for? Det er ikke vanlig å arrangere sånt selv. Det arrangerer venninner og eventuelt familie, som en overraskelse. Noe annet er bare kleint. Anonymkode: e8fd7...473 21
Maydis8 Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg ønsker arrangere babyshower. Snakket med en vennine om dette, som også ønsket arrangere, men jeg tenker ta det selv mtp at hun andre har så hektisk liv. Er det innafor å lage en liste over hva alle skal lage, også steker jeg halvstekte rundstykker å har til? Jeg må jo dekke på og rydde av. Hva pleier dere spise? Tenkte be gjestene ta med f eks en kyllingsalat, en har med en pastarett, en har med brus og en kake. Det er vel ikke krise om noen lager mer enn andre? De velger jo selv hva de lager av det jeg har foreslått. Fortell meg gjerne mer om hvordan dere fordeler. Anonymkode: 388f0...9af Hvem venter barn? Kun vært med på arrangere for noen. Ikke at den gravide selv arrangerer. Dette høres merkelig ut. 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #9 Skrevet 14. august 2021 Maydis8 skrev (6 minutter siden): Hvem venter barn? Kun vært med på arrangere for noen. Ikke at den gravide selv arrangerer. Dette høres merkelig ut. En vennine venter barn. Jeg tenker det blir en kveld for den gravide hvor vi venner kan samles, ikke nødvendigvis babyshower, men en kveld sammen før barnet kommer. Tenkte mer på fordelingen av ansvaret. Anonymkode: 388f0...9af
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #10 Skrevet 14. august 2021 Jeg har ingen ide om hva som forventes i babyshower. Kan du ikke bare bestille noe mat og fordele utgiftene på alle bortsett fra hun som skal ha baby? Anonymkode: c2ff7...851 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #11 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen ide om hva som forventes i babyshower. Kan du ikke bare bestille noe mat og fordele utgiftene på alle bortsett fra hun som skal ha baby? Anonymkode: c2ff7...851 Har egentlig sendt ut denne lista når jeg inviterte. Kanskje jeg burde latt hun som egentlig ønsket ha det om å arrangere, men det er jo bare en kveld. Går det ikke greit å fordele ansvaret når jeg står med hus? Anonymkode: 388f0...9af
Clara80 Skrevet 14. august 2021 #12 Skrevet 14. august 2021 Ville opprettet en gruppe på facebook med de inviterte. Der kan du lufte forslagene. Jeg tror det er veldig vanlig å spleise på slike ting. Ikke forventet at EN person stiller med alt av mat, pynt og kake. Blir jo veldig dyrt. 12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #13 Skrevet 14. august 2021 Clara80 skrev (1 minutt siden): Ville opprettet en gruppe på facebook med de inviterte. Der kan du lufte forslagene. Jeg tror det er veldig vanlig å spleise på slike ting. Ikke forventet at EN person stiller med alt av mat, pynt og kake. Blir jo veldig dyrt. Ja fordeler ansvaret og jeg steker rundstykker siden jeg holder hus? Gjør det noe at en lager gryterett, en kyllingsalat, en tar med kake og en brus? Anonymkode: 388f0...9af
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #14 Skrevet 14. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja fordeler ansvaret og jeg steker rundstykker siden jeg holder hus? Gjør det noe at en lager gryterett, en kyllingsalat, en tar med kake og en brus? Anonymkode: 388f0...9af Hehe, omg.. Arrangøren stikker av med det letteste på lista. Bak nå noen rundstykker selv i det i minste. Butikkjøpte i selskap er pinlig. Heldiggrisen som får lage gryterett får både bruke masse tid og mye mer penger enn de andre, særlig deg miss 29.90 på rema 😆 Anonymkode: 997b9...408 48
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #15 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehe, omg.. Arrangøren stikker av med det letteste på lista. Bak nå noen rundstykker selv i det i minste. Butikkjøpte i selskap er pinlig. Heldiggrisen som får lage gryterett får både bruke masse tid og mye mer penger enn de andre, særlig deg miss 29.90 på rema 😆 Anonymkode: 997b9...408 Det er jo litt gi og ta også. Kanskje neste gang så ber jeg til middag her, og da betaler jo jeg alt. Anonymkode: 388f0...9af 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #16 Skrevet 14. august 2021 Er da mye enklere å lage gryteretten der den skal spises, enn at noen må lage til x antall gjester og ta den med seg, for deretter å varme den opp igjen? I min omgangskrets pleier vi å ha tapas-lignende mat. Alle lager noen småretter hver og tar med. Anonymkode: 70b47...7d8 27
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #17 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja fordeler ansvaret og jeg steker rundstykker siden jeg holder hus? Gjør det noe at en lager gryterett, en kyllingsalat, en tar med kake og en brus? Anonymkode: 388f0...9af Hva er greia med rundstykker? Aldri hatt det i en babyshower før. Enten har vi bestilt, eller så har alle tatt med en type tapasretter hver. Pynt, gaver osv. har vi spesielt på. Har vi bestilt mat har det gått i spleisepotten. Hvis det er så tungvint for deg at du holder hus, så burde du ikke sagt at du vil arrangere. Skjønner meg ikke på denne problemstillingen din. Herregud. Anonymkode: e8fd7...473 26
Maydis8 Skrevet 14. august 2021 #18 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er jo litt gi og ta også. Kanskje neste gang så ber jeg til middag her, og da betaler jo jeg alt. Anonymkode: 388f0...9af Herregud 15
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #19 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg kan godt komme på baby shower, selv om jeg egentlig synes det er noe tøv. Men hvis jeg i tillegg til gave før og etter fødsel må bake en kake eller lage en salat...ja, da blir jeg sur. Gjør det enklere! Anonymkode: 997b9...408 Det er derfor babyshower er en tragisk tiggerfest. Alt skal man betale for fra egen lomme også skal man stille opp med gave igjen når ungen er født og når ungen har dåp/navnefest. Anonymkode: f7f5d...f32 12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #20 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tenker om det er innafor at jeg bare steker rundstykker og holder hus, men fordeler maten på de andre gjestene. Sur? Det er jo for å feire babyen som kommer. Anonymkode: 388f0...9af Babyen kan feires når den kommer ut. Anonymkode: f7f5d...f32 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå