Gå til innhold

Hva stemmer KG på?   

71 stemmer

1. 1. Hvem får din stemme i år?

• Arbeiderpartiet
      13
    • Høyre
      10
    • Fremskrittspartiet
      8
    • Senterpartiet
      10
    • Sosialistisk Venstreparti
      7
    • Venstre
      5
    • Kristelig Folkeparti
      3
    • Miljøpartiet De Grønne
      4
    • Rødt
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvem får din stemme i år? Og slapp av, dette er helt anonymt 😉

Endret av Obscura
Videoannonse
Annonse
Skrevet

KRF, MGD eller blankt. Eventuelt helsepartiet.

Skrevet

Klarer ikke å bestemme meg helt, men blir AP eller Rødt dette året.

Ga iallfall min stemme til AP her da. 😄 

• Liker 3
Skrevet (endret)
FrøkenMånestråle skrev (10 minutter siden):

Interressant, hva er det som gjør at du står mellom Ap og Rødt, men ikke vurderer SV?

Jeg skriver ikke hvem jeg vil stemme på, siden jeg har bestemt meg og det er uinteressant å bare lese et brukernavn og et partinavn. De som er spesielt interesserte klarer sikkert å finne det ut.

Endret av Nicathv
  • Liker 3
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Du bør heller møtes på midten og velge SV.

• Liker 3
Skrevet
Nicathv skrev (3 minutter siden):

Interressant, hva er det som gjør at du står mellom Ap og Rødt, men ikke vurderer SV?

Visum skrev (3 minutter siden):

Du bør heller møtes på midten og velge SV.

Det har jeg ikke et flott og fornuftig svar på for å være helt ærlig, har aldri likt partiet, kanskje trynefaktoren det går i selv om det kanskje ikke burde ha noe å si. :P 

Ender nok opp med AP siden Rødt er mer "ekstremt" men jeg vet ikke, klarer kanskje ikke å ta en avgjørelse før jeg skal ta valget, pleier å være sånn. Hadde vært så mye lettere om vi kunne stemme på sakene og ikke et helt parti med masse rart i, for jeg finner ingen jeg er så voldsomt enige med, sånn har det alltid vært. Vet bare hva som er uaktuelt. 😄

• Liker 2
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Det har jeg ikke et flott og fornuftig svar på for å være helt ærlig, har aldri likt partiet, kanskje trynefaktoren det går i selv om det kanskje ikke burde ha noe å si. :P 

Ender nok opp med AP siden Rødt er mer "ekstremt" men jeg vet ikke, klarer kanskje ikke å ta en avgjørelse før jeg skal ta valget, pleier å være sånn. Hadde vært så mye lettere om vi kunne stemme på sakene og ikke et helt parti med masse rart i, for jeg finner ingen jeg er så voldsomt enige med, sånn har det alltid vært. Vet bare hva som er uaktuelt. 😄

Jeg stemte tidligere på AP, men har stemt på SV i år. Kunne ikke ha tenkt å stemme på Rødt, da de er for ekstreme.

AP er det uaktuelt å stemme på i år, fordi de er vinglete. Jeg vet ikke hva jeg får om jeg stemmer AP når det gjelder saker jeg bryr meg om.

• Liker 3
Skrevet
Nicathv skrev (15 minutter siden):

Jeg skriver ikke hvem jeg vil stemme på, siden jeg har bestemt meg og det er uinteressant å bare lese et brukernavn og et partinavn. De som er spesielt interesserte klarer sikkert å finne det ut.

Jeg håper færrest mulig stemmer SV etter det hinsides forslaget om å utvide abortgrensen til uke 22. Det er rett og slett barbarisk!

• Liker 4
Skrevet

Jeg er usikker på hva jeg skal stemme på.🙂

Skrevet (endret)
Gjenferdet skrev (17 minutter siden):

Jeg håper færrest mulig stemmer SV etter det hinsides forslaget om å utvide abortgrensen til uke 22. Det er rett og slett barbarisk!

Abortgrensen er allerede uke 22.

SV vil bare la de ytterst få kvinnene som aborterer så seint slippe å gå gjennom en tung prosess med en nemd som i nesten alle tilfeller godkjenner aborten uansett.

Endret av Nicathv
  • Liker 9
Skrevet
Visum skrev (Akkurat nå):

Jeg stemte tidligere på AP, men har stemt på SV i år. Kunne ikke ha tenkt å stemme på Rødt, da de er for ekstreme.

AP er det uaktuelt å stemme på i år, fordi de er vinglete. Jeg vet ikke hva jeg får om jeg stemmer AP når det gjelder saker jeg bryr meg om.

AP og SV ender vel opp med å samarbeide uansett tror du ikke det? Så en stemme til AP får vel de og nytte av..? Er en av grunnene for at jeg ikke kan stemme blått, blir så mye tull med FRP og KRF.

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Og det er en av hovedgrunnene til at jeg går for et parti på venstresiden.

Man må minst øke abort grensen til uke 18, blir for dumt at man skal måtte stå å forsvare seg foran en nemd av randoms som ikke har noe med kvinnens liv å gjøre, det er en kvinnes kropp og det er hennes valg. 

Nicathv skrev (2 minutter siden):

Abortgrensen er allerede uke 22.

SV vil bare la de ytterst få mødrene som aborterer så seint slippe å gå gjennom en tung prosess med en nemd som i nesten alle tilfeller godkjenner aborten uansett.

Akkurat.

• Liker 3
Skrevet

Har ikke stemmerett, men hadde nok gitt min til Erna om jeg hadde

• Liker 2
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

AP og SV ender vel opp med å samarbeide uansett tror du ikke det? Så en stemme til AP får vel de og nytte av..? Er en av grunnene for at jeg ikke kan stemme blått, blir så mye tull med FRP og KRF.

Man må minst øke abort grensen til uke 18, blir for dumt at man skal måtte stå å forsvare seg foran en nemd av randoms som ikke har noe med kvinnens liv å gjøre, det er en kvinnes kropp og det er hennes valg. 

Akkurat.

Om du stemmer SV, da får de mer makt når de skal forhandle, f.eks. om abortloven. Hvis ikke kan AP finne på å samarbeide med KRF, noe Senterpartiet ønsker. Det krever at KRF kommer over sperregrensen og får enda høyere oppslutning.

• Liker 5
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (9 minutter siden):

Okei. Jepp, det er dessverre umulig å være enige med så mange mennesker som finnes i et parti. Men å stemme på enkeltsaker gir andre store utfordringer, ofte vil det bare være de som bryr seg veldig mye om ett spesifikt tema som kommer til å stemme på enkeltsakene.

Da blir det også mye lettere for særinteresser å kjøpe masse reklame og overbevise/motivere nok folk til å dra å stemme på enkeltsaker, f.eks hvis det er noe som kun én bransje er finansielt motivert til å lage reklamekampanje mot.

Men uenig i at Rødt er spesielt ekstremt i forhold til de andre partiene i Norge.

• Liker 2
Skrevet

Arbeiderpartiet i år. 

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Arbeiderpartiet i år. 

Hva stemte du tidligere?

Skrevet
Visum skrev (2 minutter siden):

Hva stemte du tidligere?

Venstre, faktisk 😁

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (13 minutter siden):

Akkurat.

Kvinnens kropp eller barnets rett til liv? 

Jeg kommer aldri til å støtte barnedrap.

• Liker 2
Skrevet
Visum skrev (4 minutter siden):

Om du stemmer SV, da får de mer makt når de skal forhandle, f.eks. om abortloven. Hvis ikke kan AP finne på å samarbeide med KRF, noe Senterpartiet ønsker. Det krever at KRF kommer over sperregrensen og får enda høyere oppslutning.

SV får nok ikke min stemme dette året. Har lest meg opp på alt og det må bli Rødt eller AP. Men vi for se kan vær disse partileder debattene kan gjøre meg mer sikker eller usikker i min sak. :ler: Det blir uansett en stemme til venstresiden.

Nicathv skrev (5 minutter siden):

Okei. Jepp, det er dessverre umulig å være enige med så mange mennesker som finnes i et parti. Men å stemme på enkeltsaker gir andre store utfordringer, ofte vil det bare være de som bryr seg veldig mye om ett spesifikt tema som kommer til å stemme på enkeltsakene.

Da blir det også mye lettere for særinteresser å kjøpe masse reklame og overbevise/motivere nok folk til å dra å stemme på enkeltsaker, f.eks hvis det er noe som kun én bransje er finansielt motivert til å lage reklamekampanje mot.

Men uenig i at Rødt er spesielt ekstremt i forhold til de andre partiene i Norge.

Muligens det spørs vel hvordan man ser på saken.

• Liker 2
Skrevet (endret)
FrøkenMånestråle skrev (8 timer siden):

Hvis man vil at venstresida skal få makta, tror jeg det strategisk smarteste er å stemme på Rødt eller MDG for å sikre at de kommer over sperregrensa. Av disse ligger Rødt best an til å komme over, med målinger på mellom 5-6% de siste månedene mot MDGs 4-5%.

Sperregrensa på 4% er som kjent forskjellen på 1-2 og 7-8 representanter.

Endret av Nicathv
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...