Gå til innhold

Er det for sent å begynne i livet i alder av 26?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det en noen som som har hatt sine utfordringer i livet? Eller har hatt utfordringer som du har klart å komme deg gjennom...? 
 Jeg får ikke til skole å sliter med konsentrasjon for øyeblikket.

Jeg har ikke oppnådd det jeg vil i livet, jeg har nylig funnet et plan på det jeg vil og det er ikke umulig å få til heller, føler jeg!

Motivasjonen er der men det kommer til å ta tid. 

jeg er 26 har to barn, trives ikke der jeg bor men barna mine har det godt så jeg holder ut. 
jeg har slitt med migrene og andre ting så jeg har ikke klart det jeg har hatt ønske om. 
er det for sent å begynne på nytt i alder av 26? 
jeg holder på med lappen, skal begynne i ny jobb (første jobb) men har 80 000 i gjeld... er jeg økonomisk ødelagt? Er det noen som har vært i samme båt som har noen råd å tips? 

Anonymkode: 18035...17c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Det er ikke for sent begynne på nytt, og gjøre endringer om du ikke er fornøyd slik det er nå. I forhold til gjelden ville jeg kontaktet en økonomisk rådgiver/gjeldsrådgiver (feks hos nav) om det virker vanskelig komme seg utav det. De kan hjelpe deg finne en løsning, sette opp budsjett osv :) 

Siden du snart skal begynne i din første jobb, og har begynt på lappen ser det ut som du har tatt første steget mot den endringen du ønsker :) 

Anonymkode: 10962...d6a

Skrevet

Du er ikke så gammel som du tror :)  Når du er 30 så kommer du til å takke den 26 år gamle deg for at du tok tak i livet nå. 80k i gjeld er jo litt men om du har en god plan og virkelig vil bli kvitt den så kommer du helt fint til å klare det!  Hilsen 33 år gammel som begynte å studere da hun var 26, og er i dag 33 og har Bachelor! Noe jeg er kjempestolt av og noe jeg aldri trodde jeg skulle oppnå. Ikke gi opp når det blir tungt, stå på så har du plutselig oppnådd det du ville! 

Anonymkode: 79f5a...296

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ikke for sent. Jeg endret alt når jeg var 28 (skilte meg, flyttet, byttet fra jobb til utdanning). Alt ordner seg :)

Jeg hadde ikke vært redd for det samme om jeg var 45 heller. 

Anonymkode: f57a5...120

Skrevet

Aldri for sent!! Livet mitt «begynte» ved 40 ❤️

Anonymkode: 312fd...a98

Skrevet

Nei, ikke for sent. Begynte først å leve bevisst rundt 30 før det gjorde jeg som samfunnet forventet. I alder av 34 sluttet jeg i jobb og leter etter noe nytt fordi jobben gjorde meg ulykkelig og penger er ikke alt.  80 000 er ikke så mye få en nedbetalingsavtale. Du er ung, og 30-årene er amazing så mye å glede deg til!

Anonymkode: 7c2eb...cf4

Skrevet

Tenker at du lever livet når du er 26 år, har to barn og skal begynne i ny jobb...

Anonymkode: a925e...55c

• Liker 1
Skrevet

Synes du bør flytte om du ikke trives best at hele familien trives ikke bare barna. 

Anonymkode: 7c2eb...cf4

Skrevet

Jeg fullførte fagbrevet i en alder av 28 år. Det var etter at jeg fikk barn. Har siden da tatt ett fag omgangen på universitetet og jobbet meg opp i bransjen.

Så aldri for seint.

Min samboer har tatt både bachelor og en master utdanning etter han var 35 ( han begynte på denne graden etter fylte 35 og ble ferdig nå i en alder 45 år). 

Jeg er også midten av førti årene og tar ett fag denne høsten og.

Vi har ikke hatt råd å studere fulltid, så vi har jobbet fulltid begge to, men studert deltid.

Anonymkode: 53936...956

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

For sent nei, livet ditt har så vidt begynt. 

Skrevet

Da jeg var 40 hadde jeg null utdannelse, var arbeidsledig, skilt, alene med barn, hadde endel tusen i gjeld, hadde ikke lappen og ble tvunget til å plutselig finne nytt bosted til meg og barna. Det virka ganske håpløst en stund.

Tre år senere har det meste av dette endret seg. Fast jobb, lappen, bil, ny fin samboer og mye mindre i gjeld.

Det er liksom NÅ jeg føler at ting begynner å ordne seg. At jeg har levd litt hånd til munn frem til nå. At jeg kan planlegge lenger enn til neste lønning. Herlig! 

Når du er 26 har du overraskende lenge igjen av livet! Nyt det!

Anonymkode: 16f1b...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...