AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Så hvor starter man… Jeg har vært samboer med en mann i 6 år. Han var fra starten klar på at han ikke ville ha barn, jeg var usikker på hva jeg ønsket. Ble gravid for et halvt år siden og tok abort fordi jeg ikke vil ha barn med en mann som ikke vil ha barn med meg. Jeg hadde heller ikke noen tro på at jeg kom til å bli noen god mor og ikke han en god far. Hele situasjonen og mangelen på støtte gjorde at jeg begynte revurdere hele forholdet, om jeg ville ha barn og hva som gjorde at jeg tenkte jeg ikke kom til å bli en god mor. Nå har jeg og samboer gått fra hverandre, men det har seg sånn at jeg har tatt test (strimler rfsu) som har vært svakt positiv, men også en annen test (også rfsu) men denne var negativ. Jeg er altså ikke sikker på om jeg er gravid igjen, noe som ikke er bra for helsa, men jeg er også veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Dette er ikke noen jeg vil ha barn med. Jeg er redd for at han skal prøve klore til seg kontroll over mitt liv gjennom et delt barn, som han uansett ikke vil ha til å begynne med. Jeg er oppriktig og ærlig talt veldig bekymret for megselv. Men jeg vil heller ikke "stikke av" og skjule eksistensen av et barn for han og hele familien hans. Det føles urettferdig for barnet (og alle de andre også selvfølgelig) selv om jeg ikke tror faren vil ha noe med barnet å gjøre for barnet sin skyld. Så da sitter jeg her igjen og tenker at abort er eneste mulige utvei og det gjør vondt selv om jeg ikke tror jeg blir å angre. Jeg har ikke angret på den første jeg tok, men jeg ville liksom ikke ta en til heller.. dette var jo en av mange grunner til at jeg gikk til å begynne med. Anonymkode: 7bdb3...c20
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Er dette et dilemma? Abort Anonymkode: 9c4c2...6aa
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Etter abort kan man se positiv test opptil 8 mnd, gå til legen og sjekk om du faktisk er gravid igjen Anonymkode: 6f66c...15a 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Kjøp noe annet enn RFSU før du krisemaksimerer, de gir ofte falske «positiver» i form av skyggestrek (sjekk «prøve»-delen av forumet). Eller som personen over skriver, ta turen til legen. Anonymkode: 71731...72d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Først å fremst må du jo finne ut om du faktisk er gravid. Alt annet kommer etterpå. Anonymkode: 67518...abb 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Å ta abort er nok mye mindre mentalt slitsomt, enn å måtte ha en vrang dust til barnefar i 18 fremover. Anonymkode: 6b43d...41e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er ikke noen jeg vil ha barn med. Jeg er redd for at han skal prøve klore til seg kontroll over mitt liv gjennom et delt barn, som han uansett ikke vil ha til å begynne med. Anonymkode: 7bdb3...c20 For en holdning. Velger du å få barn så er det barnets rett til å være en del av fars liv. Det er ikke ditt barn, det er Deres barn. Så enkelt er det. Ferdig snakka. Anonymkode: a26c2...55a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Etter abort kan man se positiv test opptil 8 mnd, gå til legen og sjekk om du faktisk er gravid igjen Anonymkode: 6f66c...15a Mente 8 uker. Anonymkode: 6f66c...15a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå