Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver sin smak. Jeg synes de dressene er stygge. Hva er greia med den krøllen/pynten? 🤷 

Anonymkode: 6209a...792

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt både tykke og tynne Lillelam-dresser til våre barn, og syntes de er veldig gode og praktiske :)  Har hatt tykke ulldresser fra Ulvang også, og de er minst like gode :) I tillegg har vi hatt hjemmestrikkede dresser, men disse har vært litt mindre praktiske ift. at de ikke har isolert like godt dersom barna kun har hatt på ulldressen samt at de ikke har hatt glidelås. 

Anonymkode: 11d4b...50d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke si den er overpriset, men at den er hyperpoppis og at enkelte (også her i tråden) gir inntrykk av at det er dressen man må ha, gir avsmak for meg i allefall. Jeg strikker selv da, pluss mormoren til barna her strikker, så vi er mye større fan av hjemmestrikka klær 😊 Da snakker man kvalitet. 

Anonymkode: c1d21...5d6

Så på grunn av at noen liker den godt, så skal ikke du like den? Veldig godt argument får man si. Ja, hjemmestrikket er gull, men du får det ikke så mykt og tynt som de tynne ulldressene deres, og hjemmestrikket kan ofte bli alt for varmt vår og høst. Jeg er tydeligvis en av de du ikke liker siden jeg eeeelsker Lillelam, men kan fortelle deg at vi har hjemmestrikkede skatter vi gleder oss til å bruke på vinteren, for da blir de tynne Lillelam-dressene for kalde. 

I tillegg liker jo mange design, og hvorfor skal man ikke la folk bruke penger på det man vil? 

Jeg er ikke opptatt av design, men kvaliteten fra Lillelam er bra, og på salg får man mye for pengene!

Anonymkode: 0985a...b1a

• Liker 1
Skrevet
Robin666 skrev (13 timer siden):

Alt er relativt. 

https://www.purehelp.no/m/company/details/lillelamas/987224037

Du får se på regnskapet deres og vurdere om de burde senke prisene. 

Et regnskap kan jo skjule mye. Lønnskostnaden er på 4,5 mill. Dersom dette er til 2-4 personer, og eierne tar desidert mest, er det ikke bare resultatet en må se på.

Syne for øvrig det er verdt å betale litt mer for norskproduserte klær. Det er mye bedre å betale dobbelt så mye for en vare og ha den til to barn og så selge den / gi den bort enn å kjøpe produkter som holder til et barn.

• Liker 5
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Et regnskap kan jo skjule mye. Lønnskostnaden er på 4,5 mill. Dersom dette er til 2-4 personer, og eierne tar desidert mest, er det ikke bare resultatet en må se på.

Syne for øvrig det er verdt å betale litt mer for norskproduserte klær. Det er mye bedre å betale dobbelt så mye for en vare og ha den til to barn og så selge den / gi den bort enn å kjøpe produkter som holder til et barn.

Enig. Jeg har sjekket tilsvarende på Nøstebarn og det viser seg at de har høye kostader på produksjon av klær, antagelig fordi de vektlegger etikk og miljøvern i prosessen. 

vil forøvrig mye heller kjøpe noen få plagg og kjøpe de brukt fra lillelam og Nøstebarn med skikkelig ull som holder enn «ull med plastlag» som mye av den billigere ullen er

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så på grunn av at noen liker den godt, så skal ikke du like den? Veldig godt argument får man si. Ja, hjemmestrikket er gull, men du får det ikke så mykt og tynt som de tynne ulldressene deres, og hjemmestrikket kan ofte bli alt for varmt vår og høst. Jeg er tydeligvis en av de du ikke liker siden jeg eeeelsker Lillelam, men kan fortelle deg at vi har hjemmestrikkede skatter vi gleder oss til å bruke på vinteren, for da blir de tynne Lillelam-dressene for kalde. 

I tillegg liker jo mange design, og hvorfor skal man ikke la folk bruke penger på det man vil? 

Jeg er ikke opptatt av design, men kvaliteten fra Lillelam er bra, og på salg får man mye for pengene!

Jeg har aldri sagt noe om hva andre skal mene, eller sagt at jeg ikke liker folk som liker Lillelsn, jeg svarte med min mening om dressene. Yikes 😅 :sarkasme: 

Men det du sier om at hjemmestrikk aldri blir så mykt og tynt er jo bare fullstendig feil og fullt av uvitenhet. Tror du det finnes èn garnkvalitet-og tykkelse i verden? 

Ja, det er rett at enkelte liker design. Og å vise seg frem. Og å bruke penger. Fullt lov, men harry er dèt. Etter min mening 🙂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har aldri sagt noe om hva andre skal mene, eller sagt at jeg ikke liker folk som liker Lillelsn, jeg svarte med min mening om dressene. Yikes 😅 :sarkasme: 

Men det du sier om at hjemmestrikk aldri blir så mykt og tynt er jo bare fullstendig feil og fullt av uvitenhet. Tror du det finnes èn garnkvalitet-og tykkelse i verden? 

Ja, det er rett at enkelte liker design. Og å vise seg frem. Og å bruke penger. Fullt lov, men harry er dèt. Etter min mening 🙂

Syns lillelam dressene er mye finere og virker mer solide enn hjemmestrikk , så hadde kjøpt lillelam anyday.. hvorfor skulle d være noe Harry i d??,!!

Anonymkode: a02dd...cab

• Liker 3
Skrevet

Vi har hatt både Lillelam og diverse andre ulldresser, favoritten er faktisk Reflex sine ulldresser. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Syns lillelam dressene er mye finere og virker mer solide enn hjemmestrikk , så hadde kjøpt lillelam anyday.. hvorfor skulle d være noe Harry i d??,!!

Du syns Lillelam er mer solid og finere enn alle strikkeoppskrifter som fins? :laugh:

• Liker 5
Skrevet

Screenshot_20210815_135947.thumb.jpg.cc23eb979e32a3adb9d25921d3748ed0.jpgScreenshot_20210815_135955.thumb.jpg.25fd27f9eecf7691ff816a87efcb8b03.jpgScreenshot_20210815_135936.thumb.jpg.aaeb1db963084a50b2cfa6aee362a412.jpgScreenshot_20210815_140005.thumb.jpg.5e1ddc315d243ecaa4f37e9e83fe8d16.jpgScreenshot_20210815_140015.thumb.jpg.ef059c77138826621bbc7659ab5dece9.jpgScreenshot_20210815_140029.thumb.jpg.1596479438a0c60a82a3bb43ba0e5eec.jpgScreenshot_20210815_140047.thumb.jpg.1398062eabdfc0846aa132edb14699da.jpg

• Liker 5
Skrevet

Men for all del, en Lillelamdress som alle har er jo ikke harry i det hele tatt.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du syns Lillelam er mer solid og finere enn alle strikkeoppskrifter som fins? :laugh:

De fleste ja;)

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2021 den 14.02):

Screenshot_20210815_135947.thumb.jpg.cc23eb979e32a3adb9d25921d3748ed0.jpgScreenshot_20210815_135955.thumb.jpg.25fd27f9eecf7691ff816a87efcb8b03.jpgScreenshot_20210815_135936.thumb.jpg.aaeb1db963084a50b2cfa6aee362a412.jpgScreenshot_20210815_140005.thumb.jpg.5e1ddc315d243ecaa4f37e9e83fe8d16.jpgScreenshot_20210815_140015.thumb.jpg.ef059c77138826621bbc7659ab5dece9.jpgScreenshot_20210815_140029.thumb.jpg.1596479438a0c60a82a3bb43ba0e5eec.jpgScreenshot_20210815_140047.thumb.jpg.1398062eabdfc0846aa132edb14699da.jpg

Nå fant du de fineste hentedressene på nettet omtrent da:p ikke alle er like fine som disse. Men enig - disse var fine:) MEN, det jeg syns er helt klart fordelen med lillelam hentesdress er at den ikke ser utvasket og utvidet, nuppete og formløs ut etter litt bruk.. det syns jeg nemlig det meste av hjemmestrikk blir:/ så om man ønsker å gi bort videre til arv eller evt selge så syns jeg der industri-lagde (altså lillelam i denne sammenhengen) er det beste😊

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå fant du de fineste hentedressene på nettet omtrent da:p ikke alle er like fine som disse. Men enig - disse var fine:) MEN, det jeg syns er helt klart fordelen med lillelam hentesdress er at den ikke ser utvasket og utvidet, nuppete og formløs ut etter litt bruk.. det syns jeg nemlig det meste av hjemmestrikk blir:/ så om man ønsker å gi bort videre til arv eller evt selge så syns jeg der industri-lagde (altså lillelam i denne sammenhengen) er det beste😊

Jeg har hjemmestrikk som min mor, min tante, jeg, min søster, min datter og nå min sønn har brukt, som fremdeles ser fint ut og er mykt og varmt :)Nå er nok utvalg og kvalitet på garn enda bedre enn det var på 50-tallet og 80- tallet også, og har fått masse fint strikket nylig. Jeg tror kanskje du har blitt utsatt for hjemmestrikk med litt dårlig kvalitet eller som har blitt vasket feil :)

Anonymkode: e8b21...515

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2021 den 11.09):

AnonymBruker skrev (På 15.8.2021 den 13.43):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det eldre som strikker til dere? På strikkeinsta er det mye fint, og bildene som er lagt inn over her et vanlig på strikkeinsta. Petiteknit, knitting for olive, klompelompe og claraknitwear bla har mye fint. Av garn er sunday (tynt og fint) og double sunday veldig fint til småbarn og babyer. De plaggene ser verken utvasket, nuppete, utvida eller formløse ut etter bruk. Så hvis man har noen som strikker til seg, kan man jo spørre om de kunne tenke seg å strikke noe likende?

Anonymkode: 5a883...0c2

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes de er ganske god valuta for pengene i mindre størrelser, men de er ikke holdbare nok for større barn til bruk under dress og slikt. Man kan få billigere dresser, ja, men jeg synes de er myke og pene. Bedre valuta for pengene enn Nøstebarns ullfleecedress, som jeg ikke liker så godt til baby. Men man kan absolutt finne billigere dresser som gjør nytten like bra. Det er mest et spørsmål om smak og behag (og lommebok).

Anonymkode: e8944...79e

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg synes de er ganske god valuta for pengene i mindre størrelser, men de er ikke holdbare nok for større barn til bruk under dress og slikt. Man kan få billigere dresser, ja, men jeg synes de er myke og pene. Bedre valuta for pengene enn Nøstebarns ullfleecedress, som jeg ikke liker så godt til baby. Men man kan absolutt finne billigere dresser som gjør nytten like bra. Det er mest et spørsmål om smak og behag (og lommebok).

Anonymkode: e8944...79e

Sant det, men man kan jo finne mye bra lillelam brukt på Finn og Tise , så sånn sett er det «for de fleste»:) uavhengig av lommebok

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Med en strikkegal svigermor som lager de mykeste fineste plaggene jeg har sett, har lillelammet gått meg hus forbi. De var fine da, men synes de hjemmestrikkede egentlig er finere :)

Skrevet

jeg fikk Lillelam-dress i gave, men var ikke fornøyd med den, da den ble så fort nuppete. Vet ikke hvorfor jeg var så uheldig. Også var den også feil i passform for ungen min, veldig brei - men ikke lang nok, for min lange, smale jenta. Så nei, ville ikke kjøpt den selv. 

Anonymkode: ac077...696

• Liker 1
Skrevet

Bruker til 2 åring i barnehage, kjøpte den da godt garn ble dyrere og synes ikke de andre merkene til 100kr mindre virket like bra.

Kunne fått strikket dress i merino med glidelås men det tynne garnet (27m/10) ble tykkere og ikke like komfortabelt. Så til soving/under regntøy/dress synes jeg den er veldig god. 

Anonymkode: 2fc34...8a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...