AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Jeg har fått høre av de rundt meg at man MÅ ha en lillelam dress til babyen. Selv synes jeg de ser helt greie ut, ikke noe spesielt med dem egentlig. Myke ja, men synes selv prisen er ganske stiv. Det handler ikke om å ikke ha råd til det, men jeg mistenker man betaler en god del kun for varemerket. Jeg er ikke av den som på død og liv må ha alt som er in og som alle andre har. Bryr meg mer om komfort og funksjon, og om det finnes flere lignende alternativer velger jeg gjerne den som er billigere. Så sett bort fra varemerket, er dressen verdt prisen synes du? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: ffb0f...612 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Vi arvet tre lillelam dresser, og brukte dem godt, men de var ikke mer funksjonelle enn lignende, rimeligere plagg. Jeg ville aldri kjøpt det selv. Anonymkode: 62774...2a0 5
Gjest Robin666 Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Alt er relativt. https://www.purehelp.no/m/company/details/lillelamas/987224037 Du får se på regnskapet deres og vurdere om de burde senke prisene.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 Jeg ville ikke kjøpt ny Lillelam-dress, men de er veldig gode og myke, og de holder seg kjempegodt. Du får dem brukt til 200 kg og jeg ville anbefalt dem. Har hatt ganske mange til sammen til mine to og liker dem godt. Anonymkode: ceea9...55e 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har fått høre av de rundt meg at man MÅ ha en lillelam dress til babyen. Selv synes jeg de ser helt greie ut, ikke noe spesielt med dem egentlig. Myke ja, men synes selv prisen er ganske stiv. Det handler ikke om å ikke ha råd til det, men jeg mistenker man betaler en god del kun for varemerket. Jeg er ikke av den som på død og liv må ha alt som er in og som alle andre har. Bryr meg mer om komfort og funksjon, og om det finnes flere lignende alternativer velger jeg gjerne den som er billigere. Så sett bort fra varemerket, er dressen verdt prisen synes du? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: ffb0f...612 Har kjøpt Lanullva isteden Anonymkode: ef0e3...b7d 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg ville ikke kjøpt ny Lillelam-dress, men de er veldig gode og myke, og de holder seg kjempegodt. Du får dem brukt til 200 kg og jeg ville anbefalt dem. Har hatt ganske mange til sammen til mine to og liker dem godt. Anonymkode: ceea9...55e Kjøper brukt her også. Anonymkode: 97905...4d4 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #7 Skrevet 14. august 2021 Jeg fikk i gave så aner ikke pris, ville nok ikke kjøpt selv om prisen var stiv. Den var jo superfin, men jeg har også mange flinke strikkedamer blant venner og familie som har strikket ulldresser og ullsett som jeg syntes har vært vel så gode. Vi var også veldig glad i Cubus sin ulldress. Anonymkode: e8b21...515 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 Har hatt ulldresser fra Lillelam, Joha, Kuling, Name it, Cubus og Nøstebarn. Synes overhodet ikke at det er noe veldig spesielt med lille lam sammenlignet med andre ulldresser, men det er en ganske grei dress. Jeg liker at det er glidelås og ikke knapper og at den beskytter godt rundt hals. Men Kuling hadde en lignende dress for et par år siden (aner ikke om den fortsatt er i salg) som jeg likte like godt, bare at den var billigere. Ville tenkt mer på egenskaper enn merke når du handler dress. Tenk på hvor tykk/varmdu vil ha dressen, om du ønsker ullfleece, ullfrotte eller vanlig strikk og om du ønsker hette eller ikke. Jeg personlig liker de «mellomtykke» dressene (som feks lille lam) bedre enn ullfleece, men det spørs jo på været der du bor og hva du ellers har i vogna. Anonymkode: b7503...3ae 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #9 Skrevet 14. august 2021 Jeg er veldig fornøyd med de Lillelamdressene jeg har kjøpt. Har kjøpt disse dressene på salg og synes absolutt de var verdt prisen jeg betalte. Anonymkode: 1fa24...7c1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #10 Skrevet 14. august 2021 Noe jeg synes man også skal tenke på er miljø og dyrevern oppi det hele. Anonymkode: 5a883...0c2 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #11 Skrevet 14. august 2021 Jeg synes det er verdt å betale ekstra hvis det er lokalprodusert, miljøvennlig, støtter et bra formål, er opptatt av etisk produksjon osv, om jeg liker produktet selvfølgelig. Jeg liker ikke lille lam, så jeg vet ikke om det er verdt det for de som liker det. Den dressen jeg hadde ble det stadig dratt ut tråder, noe som gjorde at den så kjip ut. Personlig ville jeg valgt ullfleece eller ullfrotte fra nøstebarn. Eller så har jeg også hatt en nydelig ullfleece fra huttelihut. Anonymkode: 85f8a...0cc 9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 Barnas hus kjører både 30 og 40 % på alle klær noen ganger i året, og da kjøpte jeg Lillelam i forskjellige størrelser og ulike tykkelser. Kjøpte størrelse 68 og 80. Den i 68 kunne jeg bruke fra 1 mnd til hvertfall 6 mnd, og den i 80 kunne jeg ta i bruk før 5 mnd. De er supersnedige. Den tynne er gull på vår sommer og tidlig høst. Anonymkode: 0985a...b1a 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 Jeg tenker at det viktigste er å ikke kjøpe mer enn det man trenger. Alle mente at jeg måtte ha ditt og jeg måtte ha datt. Og så endte jeg opp med å bare bruke body og strømpebukse på alle mine tre babyer de første 4-5 månedene. De lå jo enten i barnevognen eller i dunposen i bilstolen sin uansett når jeg var utendørs. Babyibdustrien og kjøpepress der er rimelig grotesk, spesielt med tanke på de siste klimarapportene. Kjøp kjøp kjøp. Anonymkode: bf147...ad5 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har kjøpt Lanullva isteden Anonymkode: ef0e3...b7d Hvordan er de i størrelsen? Vi bruker bare lanullva selv, men har aldri kjøpt babytøy derfra, så der jeg jeg fersk. Anonymkode: 9cec1...c48
mammahjarte Skrevet 15. august 2021 #15 Skrevet 15. august 2021 Eg er kjempefornøyd med lille lam sine ulldressar! Dei er gode i størrelsen og varer lenge. 86 brukte vi to sessonger etter vi snippa ut arm og fot (dei kan forlengast). Uenig i at dei holder seg godt da, vi brukte dressen MYE i barnehagen og den vart skamslitt etter så mykje bruk, det er heilt greitt fordi ungen var varm og fornøyd. Eg synest sånne produkt som er dyre og har god kvalitet skal brukast til det ikkje er meir bruk igjen. Kjøpte nett ein i str.98 brukt. Det finnest mange andre gode produkter som er like gode. F.eks har Vikafjell ullfrottedress på sport outlet til 399 kr. Den var fantastisk også , men knappar da. Ikkje like praktisk men varmt og godt. Nøstebarn er den ulla som har holdt seg best her med 100% rett vasking og tørking. Enkelte plagg er brukt til fire barn og ser framleis fint ut. Reflex blir boss etter ein sessong f.eks. 2
Tillia Skrevet 15. august 2021 #16 Skrevet 15. august 2021 Veldig fornøyd med både Nøstebarn og lillelam. Det er et helt annet ull enn eksempelvis reflex etc. lillelams dresser syns jeg er helt topp, brukes vår og høst alene og under vinterdress i bhg om vinteren. Gode i størrelsen. Jeg har også arvet bodyer fra lillelam som den dag i dag ser helt nye ut. Så det er god kvalitet. Teppene dems er også veldig bra. Barna her har elsket dem fordi de gir litt tyngde. Har også hatt tepper fra Nøstebarn osv men lillelam har blitt foretrukket. Hente-dressen/settet deres er også superfint!!😍dyrt (ca 1200kr..)men er jo ikke noe som brukes lenge så man finner det på Finn og Tise til en god pris Ville absolutt anbefalt både dresser og andre produkter fra Lillelam, men kjøp brukt!:) 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #17 Skrevet 15. august 2021 Strengt tatt trenger man vel ikke ulldress til babyen i det hele tatt. Jeg hadde en hjemmestrikket en, men den ble bare brukt på de kaldeste dagene midtvinters, så det hadde nok gått bra uten også. Når barnet begynner i barnehagen er det nyttig med ullklær, men hjemmestrikket eller billigere merker fungerer akkurat like bra. Mange klarer seg bra med fleece også. Anonymkode: 2806b...005
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #18 Skrevet 15. august 2021 Jeg vil ikke si den er overpriset, men at den er hyperpoppis og at enkelte (også her i tråden) gir inntrykk av at det er dressen man må ha, gir avsmak for meg i allefall. Jeg strikker selv da, pluss mormoren til barna her strikker, så vi er mye større fan av hjemmestrikka klær 😊 Da snakker man kvalitet. Anonymkode: c1d21...5d6 6
Cyndaquil Skrevet 15. august 2021 #19 Skrevet 15. august 2021 Lillelam pleddene er fantstisk! Store og gode, lune og allsidige. Bruker våre forsatt og eldste er 3 år. De anbefaler jeg 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #20 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er de i størrelsen? Vi bruker bare lanullva selv, men har aldri kjøpt babytøy derfra, så der jeg jeg fersk. Anonymkode: 9cec1...c48 Jeg husker ikke, er så lenge siden. De er ganske romslige (om man tenker på de tjukke ulldressene man har utenpå klærne). Og så kan man åpne stingene i armer og ben slik at de varer enda lenger. Når det gjelder ull man har inntil kroppen har jeg ikke erfaring med Lanullva. Anonymkode: ef0e3...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå