Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kort forhistorie:

Jeg og min samboer har vært sammen i 2 år og bodd sammen i 1,5. vi er begge i jobb han har en jobb som betaler godt og jeg er nylig utdannet og har tilkalling, men jobber fort 80-100% i månden. Vi er 23 og 24. Han eier huset vi bor i og jeg skal kjøpe meg inn etter hvert.

For ca 3-4 månder siden sa han at han syntes dette var en fin alder å få barn i. Jeg nølte da jeg ikke hadde lyst på barn enda og gi opp min frihet. Men nå har dett skjedd.. Jeg er 5 uker på vei (ikke planlagt) og sitter nå i en vanskelig situasjon. Jeg ønsker ikke å ta abort, men nå mener han at det er den enkleste utveien og at han vil vente i 1-2 år før vi skal prøve å få barn. Dette syns jeg virker spessielt.. Jeg sitter jo her nå gravid. Og vil verken ta abort eller tvinge han til å bli far. Jeg klarer nesten ikke å se på han eller ta på han.. Det er kun skallet igjen av meg. Sjekk før abort er bestilt til den 26 august. Hva skal jeg gjøre?!! Hva kan jeg si for at han skal forstå at dette ødlegger meg psykisk?!…

Anonymkode: 2c8b4...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at det ikke er aktuelt med abort og behold barnet. Han får så velge om han vil være far eller deltidsfar.

• Liker 28
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt abort på bestilling fra et mannfolk, det er en avgjørelse du må ta. Man kan ikke i ene øyeblikket si man er klar for barn for så å snu i det øyeblikket du er gravid, for en idiot. 

Skulle jeg valgt vekk noe her så hadde det vært mannen men det er nå meg, det er uansett din kropp så da er det du og bare du som faktisk kan ta dette valget, uavhengig av hva noen måtte si.

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva skal jeg gjøre?!!

Du legger det frem igjen...  Du har jo både ett rasjonelt og logisk argument, og da må jo han klare å komme opp med noe annet enn "enkelt"...

Man tar ikke abort fordi det er den "enkleste løsningen", og i alle fall ikke om dere har planlagt bar om ett eller to år... :sprettoy: Full skjerpings på typen din..

• Liker 12
Skrevet

Det er sjelden man blir gravid på det perfekte tidspunktet. Og det er alltids en grunn til å vente..

Hvis du ønsker deg barn, og dette er en mann du ønsker skal være far til ditt barn, så beholder du💞 Man angrer ikke på barna man har fått.
Han er nok bare skremt. (Men er han ufin med deg søker du hjelp).

Tror du ikke du ville angret på abort om du tok det fordi du følte deg presset? 

Skrevet

Hvis du inni deg sier nei til abort er det mest riktig å ikke gjøre det. Har man sex kan man bli gravid uansett omstendigheter. Om du ønsker å beholde så gjør du det , og dropp kontakt med typen kanskje ❤️

Lykke til ❤️❤️

• Liker 4
Skrevet

Rettere sagt. 

om du ikke ønsker abort, så beholder du.  Om han har snudd, det skal du ikke ta hensyn til . 

• Liker 2
Skrevet

Tror du forholdet overlever om du tar abort fordi han brått har ombestemt seg? Jeg hadde hvertfall aldri klart å stole på en sånn mann igjen om han først hadde sagt at dette var en fin tid å få barn i, for så å bråsnu når graviditet var et faktum. 

Anonymkode: a9eea...49d

• Liker 12
Skrevet

Du kan fortelle han at en baby ikke er noe man bestiller. Jeg tok riktignok (selvvalgt) abort da jeg var 22 år, men så gikk det også hele 10 år før vi ble klare for barn. Når der er snakk om 1-2 år så synes det er helt sykt. Ta vare på deg selv og søk støtte hos venner/familie

Anonymkode: c2c38...fd3

• Liker 12
Skrevet

Du tar abort og går videre med livet. 

Anonymkode: 4b83e...52e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du tar abort og går videre med livet. 

Anonymkode: 4b83e...52e

TS her. Du kødder nå? Det var svaret ditt? Om dette er din mening så helt greit, men utdyp litt hvorfor du mener dette.

• Liker 4
Skrevet
Stjerneku skrev (På 14.8.2021 den 21.47):

Hvis du inni deg sier nei til abort er det mest riktig å ikke gjøre det. Har man sex kan man bli gravid uansett omstendigheter. Om du ønsker å beholde så gjør du det , og dropp kontakt med typen kanskje ❤️

Lykke til ❤️❤️

TS her! Takk for svar. Hva mener du med å droppe kontakt? 😅 jeg kan jo ikke bare ta barnet å stikke?😅

Skrevet

Hva er best? At du får barn sammen med noen som vil være far, vil være der for barnet, eller at du får barn som aldri vil få lære kjenne sin far, som alltid vil oppleve at far ikke vil ha noe med barnet å gjøre?

Der har du ditt svar på hva du skal gjøre.

Anonymkode: 65471...dc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er best? At du får barn sammen med noen som vil være far, vil være der for barnet, eller at du får barn som aldri vil få lære kjenne sin far, som alltid vil oppleve at far ikke vil ha noe med barnet å gjøre?

Der har du ditt svar på hva du skal gjøre.

Anonymkode: 65471...dc5

Nei det er ikke svaret på hva man SKAL gjøre. 

Anonymkode: a9eea...49d

• Liker 10
Skrevet

Det som hadde stresset meg i din situasjon hadde vært at jeg ikke har fast jobb med tanke på fremtiden.  Det hadde nok vært en faktor som avgjør hva jeg hadde gjort.

Skrevet

dette er nok muligens en reaksjon fra han. jeg hadde aldri tatt abort om det var meg ut fra det du skriver. skal dere prøve om bare et år er det også helt idiotisk å tenke på å ta abort, hva har et år å si. 

etter hvert som graviditeten går og han venner seg til tanken tror jeg han mer og mer vil synes dette var en fin ting. 

Uansett - om du ender opp med abort så kommer forholdet deres til å ryke. du kommer sannsynligvis til å blame han og angre masse ut fra hva du skriver om at du egentlig ønsker dette barnet. 

Anonymkode: 8fdf8...ef2

• Liker 6
Skrevet
Belima skrev (9 minutter siden):

Det som hadde stresset meg i din situasjon hadde vært at jeg ikke har fast jobb med tanke på fremtiden.  Det hadde nok vært en faktor som avgjør hva jeg hadde gjort.

ts er nylig utdannet. 

hun kan få rett til full permisjon dersom hun fortsetter å jobbe 6mnd før permisjonen. 

kan søke jobber når hun begynner å bli ferdig med permisjonen. det løser seg 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

ts er nylig utdannet. 

hun kan få rett til full permisjon dersom hun fortsetter å jobbe 6mnd før permisjonen. 

kan søke jobber når hun begynner å bli ferdig med permisjonen. det løser seg 😊

Det var godt å høre. Ikke lett for oss litt godt voksne å følge med på alle forandringene som skjer i det offentlige. 🙂

Skrevet
Belima skrev (48 minutter siden):

Det høres merkelig ut at fast jobb eller ikke skal avgjøre noe som dette. Det ordner seg alltid med jobb på en eller annen måte. Jeg hadde kun midlertidig stilling da jeg ble gravid men fikk fast jobb etter permisjonen. Utenkelig å skulle ta livet av mitt eget barn fordi jeg ikke hadde fast jobb.

Anonymkode: a24f6...832

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...