2020mamma Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Hei, jeg er førstegangs mamma og har noen spørsmål ang barnahage søknad. Vet at søknadsfrist er i slutten av Mars, men vi hadde egt ikke tenkt til og ha hun i barnahage enda, men vi ombestemte oss og søkte nå i Juni. Vi har ikke hørt noe, så vi er jo antageligvis på vente liste. men mitt spørmsål er, må jeg søke på nytt neste år innen mars? Eller havner vi bare øverst på listen til neste år? vi har bare søkt om 2 dager i uken, er det da mindre sjans for at vi får plass? og tar di inn nye hele året? Kan hun få plass pluttselig i november liksom?
Gidavmeg Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 - du må søke på nytt neste år. Dere har da krav på plass - om du er ledige plasser dette barnehageåret kan dere få plass da - ikke alle barnehage tilbyr plasser hvor man går to dager i uka
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Det over + avhenger helt på hvilken kommune dere bor i om dere kan få plass. Anonymkode: 6a949...738
2020mamma Skrevet 15. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2021 Gidavmeg skrev (15 timer siden): - du må søke på nytt neste år. Dere har da krav på plass - om du er ledige plasser dette barnehageåret kan dere få plass da - ikke alle barnehage tilbyr plasser hvor man går to dager i uka Okei, tusen takk for svar💖
2020mamma Skrevet 15. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det over + avhenger helt på hvilken kommune dere bor i om dere kan få plass. Anonymkode: 6a949...738 Vi bor i Viken
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 2020mamma skrev (Akkurat nå): Vi bor i Viken Viken er forholdsvis stort. Jeg vet du kan glemme det i deler av Oslo, men regner med det er uproblematisk i en del mindre kommuner, ville kontaktet barnehagekontoret i kommunen. Anonymkode: 6a949...738
2020mamma Skrevet 15. august 2021 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Viken er forholdsvis stort. Jeg vet du kan glemme det i deler av Oslo, men regner med det er uproblematisk i en del mindre kommuner, ville kontaktet barnehagekontoret i kommunen. Anonymkode: 6a949...738 Halden er mere presis🙊 Okei, da skal jeg prøve på det i morgen☺️
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Umulig å si om du får plass eller ikke, man kan ha flaks når som helst, om noen som går i bhg flytter f.eks. Jeg bor i en kommune hvor det vanligvis er umulig å få plass utenom hovedopptaket. Vi søkte på høsten og fikk plass fra januar. Anonymkode: 7e7ea...aca
2020mamma Skrevet 15. august 2021 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Umulig å si om du får plass eller ikke, man kan ha flaks når som helst, om noen som går i bhg flytter f.eks. Jeg bor i en kommune hvor det vanligvis er umulig å få plass utenom hovedopptaket. Vi søkte på høsten og fikk plass fra januar. Anonymkode: 7e7ea...aca Ja, vi får bare vente og se💖 er heldigvis ingen hast for vår del, men tror hun hadde likt det og hatt godt av det😄 tusen takk for svar!☺️
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 Ring bhg og spør! Det skader aldri. Vi havnet i akkurat samme situasjon, men pga flytting. Bhg sa egentlig at de ikke hadde plass før august neste år, men så var det plutselig noen andre som flyttet ut så da glei vi rett inn. Av og til har man flaks, selv i en kommune med skyhøyt trykk Anonymkode: 311e6...eeb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 Ring barnehageopptakskontoret, og ring de mindre private barnehagene pluss eventuelle familiebarnehager. Min erfaring er at da løser det seg på noen dager, selv om det egentlig er venteliste. (Bor i Lørenskog, hvor det visstnok er ingen ledige plasser.) Anonymkode: c1919...564
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå