AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Jeg har lang fartstid som mor, og det er klart jeg har hatt endel hundre lørdager og søndager å fylle opp igjennom. Fikk en attpåklatt for noen år siden, så har barn i litt spredd alder. De eldste legger sine egne planer, men jeg kjenner at fritid faktisk har blitt et problem nå...Mulig det har noe med corona å gjøre selvfølgelig, og at det har bidratt til følelsen av å være begrenset. Men jeg har kommet dit at jeg sliter med å finne motivasjon til å fylle dagene. Tur i skogen, rusling langs fjæra, sykkelturer, bowling, "oppdagelsesturer" i nytt terreng, matpakke på en fjelltopp, JA vi har gjort det og vi kan seff gjøre det igjen og igjen. Likevel...jeg er ingen utpreget ut-i-naturen person, og føler meg ofte begrenset av vær og vind. Jeg koser meg rett og slett ikke ute i vind og regn. Sol og sommer gir oss mye gratis, men sesongen er kott og nå går der igjen mot kaldere tider. Ikke har vi hytte, ikke har vi båt. Hva gjør dere alle i helgene?? JA, vi treffer jo andre folk innimellom. Jeg har flere venner med barn. Men det er jo ikke alltid det passer, og det er ikke alltid man orker å planlegge så lenge i forveien. Er jeg på vei til å bli utbrent som mor??? 😩😰 Kjenner at jeg ofte gleder meg til hverdagene og håper helga går fort. Klarer ikke nyte helgene. Klarer ikke finne familieharmonien vi burde hatt. Istedet for å lage felles frokost så spiser vi hver for oss etter hvert som vi står opp. Noen innspill.?? Anonymkode: 263be...61d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Hvor gamle er barna? I dag har det regna hele dagen i bøttevis. Da har vi lekt inne, sett litt tv sammen og laga vafler. Ungene var ikke utslitte da de la seg, men snart er hverdagen her og da er det godt å slappe av på helg. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Jeg foreslår alltid det jeg liker å gjøre og gjør det mer barnevennlig. Også må vi gjøre noen kompromiss. Noen ganger får barna bestemme, andre ganger får vi voksne legge føringa. Tror ikke du er utbrent, bare litt fed up? Anonymkode: 744b7...5cd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Mulig jeg er litt fed up....Jeg vet ikke. Vi gjør jo ting hver dag. Som i dag, vært på en lekeplass, lekt ute i hagen, sett på film, laget god mat, kjørt et ærend....Sånt småtteri. Men jeg synes likevel det blir så mange timer å fylle. Og sliter med å finne en ro. Er ikke en TV-person og synes det er pyton kjedelig å sitte å glo på den skjermen. Anonymkode: 263be...61d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 Vi starter lørdagene med felles ekstra god frokost. Så bærer det til byen på shopping. Da gjør vi ærend, handler lørdagsgodt, går på cafe og bare rusler rundt å ser på ting. Ofte er vi innom biblioteket og låner/ leverer bøker. Så går resten av dagen av seg selv med god middag til kvelds og noe hyggelig på tv eller en film. Søndager starter likt. Men da drar vi kanskje på museum, går tur i byen eller i skog og mark, kanskje innom en cafe, mater ender, kino, bading, familiebesøk osv. Så går resten av dagen til middag og forberedelser til en ny uke. Synes helgen går alt for fort og skulle ønske vi hadde en ekstra fridag. Har to barn som jeg har vært alene med i mange år. Anonymkode: 03137...f89 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 Vi har barn på 13, 10, 9, 8 og 6 måneder. Har også spist frokost hver for oss (barna på rommene sine). Flesteparten av dagene i ferien når de har vært hos oss (de har vært to uker hos de andre foreldrene sine, bortsett fra minsten) har gått til tv og gaming hver for seg på rommene sine fordi vi ikke orker å ta med alle fem på aktiviteter Kjenner også på dårlig samvittighet, men vi er generelt flinkere vanligvis, er bare helt utkjørt nå om dagen. Så kjenner på det samme som deg. Anonymkode: 47d8e...9ad
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi har barn på 13, 10, 9, 8 og 6 måneder. Har også spist frokost hver for oss (barna på rommene sine). Flesteparten av dagene i ferien når de har vært hos oss (de har vært to uker hos de andre foreldrene sine, bortsett fra minsten) har gått til tv og gaming hver for seg på rommene sine fordi vi ikke orker å ta med alle fem på aktiviteter Kjenner også på dårlig samvittighet, men vi er generelt flinkere vanligvis, er bare helt utkjørt nå om dagen. Så kjenner på det samme som deg. Anonymkode: 47d8e...9ad Er godt å bare vite at man ikke er HELT alene. Vi har nå gjort det beste vi kan ut av sommern, kanskje vi kunne gjort mer...Men synes det var vanskelig å planlegge, og vite hva som var "lov" og alt etter hva skal tiltak som gjelder. Vi har nå holdt oss i hjemkommunen stort sett, og vært "lojale" mot pandemien. Likevel så sitter jeg igjen med en følelse av at jeg gjerne skulle gjort mer og at jeg ikke finner helt fotfeste i min rolle som mor, selv etter så mange år. Trist. Er også vanskelig når man har barn i så ulik alder, er kun strandliv som treffer alle. Fornøyelsesparker er også utfordrende, da man alltid må være igjen med den minste. Samtidig så har jo alle ungene hatt "sin tid", og gudene skal vite at jeg har fartet rundt med dem alle. Er vel litt ferie-fatigue som sitter litt i kroppen kanskje. Gleder meg til hverdagen starter, selv om jeg føler på en sorg over det å ikke nyte fridager så mye som jeg sikkert "burde . Anonymkode: 263be...61d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er godt å bare vite at man ikke er HELT alene. Vi har nå gjort det beste vi kan ut av sommern, kanskje vi kunne gjort mer...Men synes det var vanskelig å planlegge, og vite hva som var "lov" og alt etter hva skal tiltak som gjelder. Vi har nå holdt oss i hjemkommunen stort sett, og vært "lojale" mot pandemien. Likevel så sitter jeg igjen med en følelse av at jeg gjerne skulle gjort mer og at jeg ikke finner helt fotfeste i min rolle som mor, selv etter så mange år. Trist. Er også vanskelig når man har barn i så ulik alder, er kun strandliv som treffer alle. Fornøyelsesparker er også utfordrende, da man alltid må være igjen med den minste. Samtidig så har jo alle ungene hatt "sin tid", og gudene skal vite at jeg har fartet rundt med dem alle. Er vel litt ferie-fatigue som sitter litt i kroppen kanskje. Gleder meg til hverdagen starter, selv om jeg føler på en sorg over det å ikke nyte fridager så mye som jeg sikkert "burde . Anonymkode: 263be...61d Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Og på en sorg over å ikke klare å nyte dagene. Det kjenner jeg ofte på. Vi har jo valgt å få barna, men de har så ulike interesser og behov at det er skikkelig utfordrende å finne noe som passer til alle. De er ulike kjønn, så guttene ønsker ditt og jentene datt. Og ulike ting innad i kjønnene også fordi det er aldersforskjell. Og jeg fullammer baby, så jeg er litt stuck føler jeg. Og så er det økonomien til å ta med alle på ferie.. Så i år har de vært på ferie med de andre foreldrene og kun hjemme med oss. I skrivende stund spiller de alle sammen på tlf / nettbrett mens minsten sover. Jeg har stort sett alltid dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør nok med de. Jeg føler meg ukomfortabel i stemorrollen, så skjønner hva du mener med å ikke helt finne fotfeste.. Sender deg en klem Anonymkode: 47d8e...9ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå