AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 For 1.gang skulle jeg besøke min " svigerinne". Har vært sammen med kjæresten min i litt over to år. Dette var en snartvisitt hun innbød til,da vi ferierte på den kanten av landet. Vi skulle sove over og dra videre neste formiddag. Har truffet henne tidligere ved andre anledninger. Kjøpte med en blomstergruppe til henne. Vi kom sånn i 18-19 - tiden,og hadde kjørt langt. Både han og jeg har hvert vårt barn,som var med. Ble ikke servert annet enn noen kjeks og kaffe. Så vi var ganske sultne til frokost. Da de endelig hadde stått opp,sånn i 11- tiden, skulle hun lage pannekaker. Med egg fra GJESS . (Hun har småbruk.) Det ville ikke jentungen min på 6 ha. Egentlig ikke jeg heller, men måtte for syns skyld trøkke ned én. Det var kun DET som ble servert til frokost. Jeg sa: kanskje jentungen kunne fått ei brødskive i stedet? Nei,det kunne hun ikke. Ville hun ikke ha pannekaker,så var hun ikke sulten. Eh....neivel.. Heldigvis skulle vi avgårde etter frokost . Hun bodde et stykke fra allfarvei, så det smakte godt med sen lunsj som alle kastet seg over på nærmeste kafé 😅 Følte meg sær fordi jeg ikke hadde lysst egg fra gås. Sikkert en delikatesse 😎 Men når man innbyr folk,bør de ikke dra dritsultne . Eller ? Anonymkode: 80455...142 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Merkelig opplegg så lenge hun inviterte dere. Jeg tror ikke jeg hadde villet overnatte hos henne igjen. Anonymkode: 21ec0...e22 22
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Er hun litt annerledes sånn generelt? Men ja dårlig måte å ta imot gjester på. Anonymkode: f0782...3d8 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 Dere burde fått kveldsmat på ankomstdagen. Gåsepannekaker skulle jeg gjerne prøvd Anonymkode: 8c2a6...b84 21
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 Reagerer kanskje på kjeks og kaffe, men pannekakene hørtes jo spennende ut! Anonymkode: e4ce3...e18 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 14. august 2021 Hvorfor så fælt med egg fra gjess? Hva er den store forskjellen fra hønseegg? Rart at dere ikke fikk mat da dere kom frem, da. Anonymkode: 27154...e30 55
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #7 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er hun litt annerledes sånn generelt? Men ja dårlig måte å ta imot gjester på. Anonymkode: f0782...3d8 Ja,hun er litt spesiell 🙃 Tok det ikke opp med kjæresten min,da jeg hun er sjefen i søskenflokken .Men han spiser det meste da.. Barnet hans var like sultent som mitt da vi dro. Anonymkode: 80455...142 2
Misanthropis Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 Dere burde ihvertfall ha for vane å avtale slikt på forhånd. sende melding eller ringe og spørre hva dere skal ta med til middag f. Eks. Kanskje de hadde spist og ikke pleier å spise senere… Og frokosttilbud fikk dere jo. Du sier ikke noe om smaken,så den var vel ikke så ille? Men du «trykka innpå»? så var dere sære? Mens jeg hadde selv laget til frokost buffet til gjester, så vet jeg av erfaring at ikke alle tenker sånn. Her vet vi ikke noe her om tid eller økonomi, pluss at jeg er vant til å ordne for meg og mine når vi farter rundt, så det er vel bare å forberede dere neste gang. 15
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #9 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor så fælt med egg fra gjess? Hva er den store forskjellen fra hønseegg? Rart at dere ikke fikk mat da dere kom frem, da. Anonymkode: 27154...e30 Ikke noe fælt,men uvant. Jeg syntes det smakte annerledes. Men psyken spiller jo også inn 🤪 Anonymkode: 80455...142
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 14. august 2021 Tenker at du også er litt spesiell. Gåseegg er som hønseegg. Smaker helt likt. At du og din datter er sær skal du ikke skylde på din svigerinne for. Min regel her i hus er at spiser man ikke det man går servert så er man ikke sulten. Dere fikk pannekaker. Hadde hun ikke nevnt eggene ville dere spist dem. Dere kunne spurt om mat på kvelden eller reist ut å kjøpt noe mat. Anonymkode: 37173...777 55
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #11 Skrevet 14. august 2021 Misanthropis skrev (2 minutter siden): Dere burde ihvertfall ha for vane å avtale slikt på forhånd. sende melding eller ringe og spørre hva dere skal ta med til middag f. Eks. Kanskje de hadde spist og ikke pleier å spise senere… Og frokosttilbud fikk dere jo. Du sier ikke noe om smaken,så den var vel ikke så ille? Men du «trykka innpå»? så var dere sære? Mens jeg hadde selv laget til frokost buffet til gjester, så vet jeg av erfaring at ikke alle tenker sånn. Her vet vi ikke noe her om tid eller økonomi, pluss at jeg er vant til å ordne for meg og mine når vi farter rundt, så det er vel bare å forberede dere neste gang. Det gjorde vi. Altså spurte om vi skulle handle med noe god mat. Nei ,det var unødvendig. Hadde med flott blomstergruppe hvertfall. Anonymkode: 80455...142 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #12 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker at du også er litt spesiell. Gåseegg er som hønseegg. Smaker helt likt. At du og din datter er sær skal du ikke skylde på din svigerinne for. Min regel her i hus er at spiser man ikke det man går servert så er man ikke sulten. Dere fikk pannekaker. Hadde hun ikke nevnt eggene ville dere spist dem. Dere kunne spurt om mat på kvelden eller reist ut å kjøpt noe mat. Anonymkode: 37173...777 Kunne ikke dra ut,hun bor langt inni skauen. Anonymkode: 80455...142
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #13 Skrevet 14. august 2021 Misanthropis skrev (6 minutter siden): Dere burde ihvertfall ha for vane å avtale slikt på forhånd. sende melding eller ringe og spørre hva dere skal ta med til middag f. Eks. Kanskje de hadde spist og ikke pleier å spise senere… Og frokosttilbud fikk dere jo. Du sier ikke noe om smaken,så den var vel ikke så ille? Men du «trykka innpå»? så var dere sære? Mens jeg hadde selv laget til frokost buffet til gjester, så vet jeg av erfaring at ikke alle tenker sånn. Her vet vi ikke noe her om tid eller økonomi, pluss at jeg er vant til å ordne for meg og mine når vi farter rundt, så det er vel bare å forberede dere neste gang. Trykka innpå ? Nei, trykka ned én. De har veldig god økonomi og ferie da vi var der. Anonymkode: 80455...142
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #14 Skrevet 14. august 2021 Jeg syns det merkeligste med dette er å ikke servere skikkelig mat på kvelden til noen som har reist langt, og å stå sent opp når man har besøk. At dere ikke likte frokosten er mindre viktig, da kan dere stoppe på første og beste butikk og handle. Anonymkode: 2f78e...421 31
Minitroll Skrevet 14. august 2021 #15 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For 1.gang skulle jeg besøke min " svigerinne". Har vært sammen med kjæresten min i litt over to år. Dette var en snartvisitt hun innbød til,da vi ferierte på den kanten av landet. Vi skulle sove over og dra videre neste formiddag. Har truffet henne tidligere ved andre anledninger. Kjøpte med en blomstergruppe til henne. Vi kom sånn i 18-19 - tiden,og hadde kjørt langt. Både han og jeg har hvert vårt barn,som var med. Ble ikke servert annet enn noen kjeks og kaffe. Så vi var ganske sultne til frokost. Da de endelig hadde stått opp,sånn i 11- tiden, skulle hun lage pannekaker. Med egg fra GJESS . (Hun har småbruk.) Det ville ikke jentungen min på 6 ha. Egentlig ikke jeg heller, men måtte for syns skyld trøkke ned én. Det var kun DET som ble servert til frokost. Jeg sa: kanskje jentungen kunne fått ei brødskive i stedet? Nei,det kunne hun ikke. Ville hun ikke ha pannekaker,så var hun ikke sulten. Eh....neivel.. Heldigvis skulle vi avgårde etter frokost . Hun bodde et stykke fra allfarvei, så det smakte godt med sen lunsj som alle kastet seg over på nærmeste kafé 😅 Følte meg sær fordi jeg ikke hadde lysst egg fra gås. Sikkert en delikatesse 😎 Men når man innbyr folk,bør de ikke dra dritsultne . Eller ? Anonymkode: 80455...142 De tenkte vel at to voksne med unger hadde spist på veien da, siden dere kom etter vanlig middagstid. 15
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #16 Skrevet 14. august 2021 Hvorfor spurte ikke kjæresten din søsteren sin om dere kunne lage noe kveldsmat da dere kom fram? Det burde han jo ha gjort. Burde være helt ok å si at dere er sultne etter å ha kjørt langt og spurt om dere kunne lage noen brødskiver. Og stod de ikke opp før 11 når de hadde gjester, og dere attpåtil skulle videre samme formiddag? Rar svigerinne. Hadde holdt meg unna heretter. Anonymkode: 702bb...5d2 16
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #17 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min regel her i hus er at spiser man ikke det man går servert så er man ikke sulten. Dere fikk pannekaker. Hadde hun ikke nevnt eggene ville dere spist dem. Anonymkode: 37173...777 Men har man gjester så er man vel gjerne ikke så strikt? Jeg hadde iallefall tilbudt noe annet til et barn. Og kommer det gjester kl 19 så tilbyr man gjester enten noe varmt å spise eller en god kvelds tenker jeg. Samt at man lager frokost før kl 11, spesielt når det er gjester med barn. Anonymkode: b2712...2a7 21
Misanthropis Skrevet 14. august 2021 #18 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Trykka innpå ? Nei, trykka ned én. De har veldig god økonomi og ferie da vi var der. Anonymkode: 80455...142 Jeg mente bare det var sånn nedlatende du beskrev å spise den, ikke et ord om noe relevant, som smak eller konsistens… 4
GammelKaktus Skrevet 14. august 2021 #19 Skrevet 14. august 2021 Synes det var en kjip måte å ordne til på for dere. Altså herlighet, folk må jo få alternativer til frokost og ikke bli tvangsforet med pannekaker uansett hva de er laget på. Man må ta høyde for at folk kanskje ikke liker det man lager og da er det greit at man gir de et alternativ. Normen er jo at man lager skikkelig frokost når man har besøk. Merkverdig at hun ikke spurte om dere var sultne når dere kom heller...spesielt når dere reiser med barn, de er jo alltid sultne. Men da vet dere det, er ikke plassen dere reiser en annen gang, da spanderer dere heller på dere en natt på hotell slik at dere har tilgang til mat. 😄 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #20 Skrevet 14. august 2021 Minitroll skrev (6 minutter siden): De tenkte vel at to voksne med unger hadde spist på veien da, siden dere kom etter vanlig middagstid. 18-19 er vanlig tidspunkt for middag for mange, inkludert meg selv. Og hvis jeg inviterer gjester serverer jeg dem jo middag. Det var jo svigerinnen som hadde invitert! Om ikke annet kunne ha tilbudt brød/rundstykker med pålegg. Vanlig høflighet er å servere mat når gjestene kommer og skikkelig frokost i rimelig tid. Å ha kun gåsepannekaker som alternativ er rimelig sært. Anonymkode: 21ec0...e22 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå