Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å få så nært x5 inntekt - studielån som mulig, med så lav rente som mulig. Bør vi da søke hos "alle", er det vanlig?

Mange banker krever at man registrerer seg først og søknadene tar litt tid - så setter de opp møte med rådgiver som fort tar 30 min. Har ikke lyst til å ta meg fri fra jobb for dette - samtidig som det ikke er noe særlig om man finner ut i ettertid at man kunne fått til noe bedre.

Hva er vanlig? Hvordan gikk du frem?

Anonymkode: d1142...3f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sjekket vi opp litt renter på forhånd. Her søkte vi i både Nordea, Sparebank 1 og i en lokal bank. Fikk avslag i Nordea og lokal-bank. Fikk lån i Sparebank 1. Gikk relativt kjapt. Her sendte vi inn lånesøknad via nettet, ble så oppringt for at dem skulle få litt mer info. Signerte elektronisk. Var ikke innom i banken i det hele tatt. 

Anonymkode: b7d65...d71

Skrevet

Takk for svar :) følte du beløpet du fikk stemte med "hvor mye kan du låne" kalkulatorer? Har søkt smn, dnb og en lokal men beløpet varierer veldig (avvik på flere millioner).

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi ønsker å få så nært x5 inntekt - studielån som mulig, med så lav rente som mulig. Bør vi da søke hos "alle", er det vanlig?

Mange banker krever at man registrerer seg først og søknadene tar litt tid - så setter de opp møte med rådgiver som fort tar 30 min. Har ikke lyst til å ta meg fri fra jobb for dette - samtidig som det ikke er noe særlig om man finner ut i ettertid at man kunne fått til noe bedre.

Hva er vanlig? Hvordan gikk du frem?

Da bør du søke hos alle mulige banker!

Vi søkte hos 7 forskjellige banker og fikk lån hos ett av dem. 

Anonymkode: 22a5b...996

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk for svar :) følte du beløpet du fikk stemte med "hvor mye kan du låne" kalkulatorer? Har søkt smn, dnb og en lokal men beløpet varierer veldig (avvik på flere millioner).

DNB er greie om du har høy utdanning og lav alder. Alternativt at du har høy inntekt og middelalderende.

• Liker 2
Skrevet

Er dere medlem av en fagforening så sjekk om de har noen ordning. Vi er medlem av Tekna som igjen er med i akademikerne som har avtale med danske bank

Anonymkode: 3715e...673

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dere medlem av en fagforening så sjekk om de har noen ordning. Vi er medlem av Tekna som igjen er med i akademikerne som har avtale med danske bank

Anonymkode: 3715e...673

Medlem av LO men ser ut til at banken som har avtale med de ikke vil gi oss nok i lån (ut fra kalkulator på siden deres, lavest - under 1 mill). 

22 minutter siden, AnonymBruker said:

DNB er greie om du har høy utdanning og lav alder. Alternativt at du har høy inntekt og middelalderende.

Jeg har master og mannen fagbrev - men vi er 35 og 39, så ikke lav alder eller spesielt høy inntekt dessverre.

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Da bør du søke hos alle mulige banker!

Vi søkte hos 7 forskjellige banker og fikk lån hos ett av dem. 

Skal prøve! Ordna meg en mappe med alle papirer og notat som kan brukes til copy/paste så får se hvor mange jeg rekker - men kommer ikke til å rekke møte/telefon med de alle så det blir litt av utfordringen.

Skrevet

Dersom du er LO-medlem kan du prøve smn

Anonymkode: 94175...8f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her fikk vi låne det vi ville ja. Grunnen til vi fikk avslag hos dem andre bankene var at vi hadde en leilighet fra før av som vi skulle leie ut. Nordea og lokal-banken så ikke på leie-inntektene vi ville få inn. Dem så kun på totalen av lån vi ville få. Iom vi hadde den leiligheten også ville vi overstige x5. Men Sparebank1 var veldig greie, å hadde ingen problemer med å ta med leieinntektene og legge det til på inntekten. Her fikk vi faktisk over x5 hos dem. Men det var for 5 år siden.. Nå er jo alt mye strengere. 

Anonymkode: b7d65...d71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...