AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Jeg og eksen leide leilighet sammen og nå er forholdet over. Vi har ett barn sammen og mekling og samværsordning er i orden. Problemet er at hun nekter å endre adresse. Hun bor nå sammen med ei venninne og har barnet vært der annenhver uke. Posten hennes kommer til meg. Jeg har forsøkt å få hjelp av nav, politiet og folkeregisteret til å fjerne henne fra adressen hos meg, men får ikke hjelp. Jeg vil nødig flytte selv bare for å få en leiekontrakt hvor hennes navn ikke blir oppført. Vet noen råd om hvordan jeg kan få henne til å endre adresse? Nå har dette holdt på 1 år. Anonymkode: d64e3...c68
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Ville forhørt meg med advokat Anonymkode: ec5cb...894
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Lag ny leiekontrakt med utleier med kun ditt navn. Når hennes post kommer skriver du feil adresse, stryker over adressen og legger i rød postkasse for sending av post. Anonymkode: 4366e...8dc 12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 Er det et problem, ut over posten? Om ikke. La det gå, virkelig, ikke la det bli et irritasjonsmoment. Samle opp posten, så får hun den når hun ber om den. Sikkert ikke lett for henne å bo med en venninne i utgangspunktet, så vil nok ikke be om folkeregistrert adresse der på toppen. Mulig i frykt for at venninnen skal føle det er for permanent. Leiekontrakten ordner du selvfølgelig direkte med utleier. Anonymkode: 2a8e5...75e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Posten hennes kommer til meg. Jeg vil nødig flytte selv bare for å få en leiekontrakt hvor hennes navn ikke blir oppført. Anonymkode: d64e3...c68 På absolutt all post som kommer til deg tar du og stryker over hennes navn og din adresse, merker med "FEIL ADRESSE" (og skriv gjerne på adressen hun faktisk bor på) og legger i nærmeste postkasse. Leiekontrakten ordner du bare direkte med din utleier. Anonymkode: 8ed3f...d7d 3
Gjest Føsleguri Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 I følge folkeregisterloven skal hun melde adresseendring "§ 6-1.Flyttemelding Den som endrer bosted innen en norsk kommune eller mellom norske kommuner, skal innen åtte dager etter flyttingen melde dette til skattekontoret." Jeg syns det er rart folkeregisteret ikke gjør noe. Jeg ville sendt brev til dem med fakta i saken. De kan "tvangsflytte" folk.
Gjest hellokitty Skrevet 14. august 2021 #7 Skrevet 14. august 2021 Sett lås på postkassen og kast posten hennes eller send den i retur.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 Møter du noen gang postbudet? Jeg jobbet tidligere som postbud og de har muligheter til å gjøre endringer digitalt. Det hente støtt og stadig at noen flyttet uten å melde endring og ny beboer tok kontakt fordi de fremdeles fikk posten til tidligere beboer. Det første du burde gjøre er å sørge for at postkassa er merket korrekt, fjern hennes navn, eventuelt sett opp ditt + barn dersom du ikke har navn på kassa. Møter du aldri postbudet kan du sende en henvendelse til posten. Anonymkode: 1e6f4...2e1
Gjest Føsleguri Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 Her står det om hvordan du sender tips om avvik i folkeregisteret https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/tips-om-avvik-i-folkeregisteret/
Myrmica Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-14 den 20.55): På absolutt all post som kommer til deg tar du og stryker over hennes navn og din adresse, merker med "FEIL ADRESSE" (og skriv gjerne på adressen hun faktisk bor på) og legger i nærmeste postkasse. Anonymkode: 8ed3f...d7d Dette går vel ikke om vedkommende fremdeles er registrert på adressen? Posten gjør jo ikke noe feil, de har ingen annen adresse å levere til.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 Synes også det er rart at folkeregisteret ikke gjør noe. De er rett instans. Anonymkode: d3630...bf7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 On 8/14/2021 at 10:15 PM, hellokitty said: Sett lås på postkassen og kast posten hennes eller send den i retur. Du har ikke lov til å kaste andres post i søpla. Anonymkode: eb408...24c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #13 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-16 den 16.36): Synes også det er rart at folkeregisteret ikke gjør noe. De er rett instans. Anonymkode: d3630...bf7 De gjør ikke en dritt. På min bolig i borettslag er det 6 personer registrert ! Men det er kun jeg og min sønn som bor her. Anonymkode: 98e05...10f
Gjest Føsleguri Skrevet 17. august 2021 #14 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De gjør ikke en dritt. På min bolig i borettslag er det 6 personer registrert ! Men det er kun jeg og min sønn som bor her. Anonymkode: 98e05...10f Bruk linken jeg la inn legger oppe her og meld fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå