Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjonen er altså at jeg og kjæresten har vært sammen i to år, men jeg har ennå ikke møtt en eneste slektning, venn eller bekjent.

Han har møtt min bror, en onkel, tante, bestevenninnen min og kjæresten hennes, og selvsagt barna mine.

Jeg har ikke kontakt med to av mine søsken, så derfor lar å møte dem vente på seg. Men han har god kontakt med alle sine søsken, og har en datter fra tidligere forhold som studerer i annen del av landet.

To av søsknene hans bor ca 40 min fra bil hvor jeg bor….Han drar dit kanskje en gang per måned, men inviterer aldri meg med.

I fjor sommer da datteren hadde bursdag, kom datteren og moren hennes til hjemstedet til kjæresten og besøkte han der og to av søsknene hans. Jeg ble ikke invitert. Han skyldte på korona…..Men det hindret ikke eksen og datteren fra å komme, og de satt utendørs og spiste kake.

Denne helga er det bursdagsfeiring igjen, både for kjæresten, datteren hans og to av søsknene hans. Nå i dag og i morgen er de alle sammen hos den ene broren hans, og feirer bursdagene sine sammen. Jeg er ikke invitert, igjen. 

Han feirer bursdagen sin med meg og barna mine tidligere i uka, men jeg er altså helt utestengt når han møter sin familie.

Har tatt det opp flere ganger. Da sier han at der vil bare bli «kleint» for alle å bare sitte der og se på hverandre som han sier. Sier også at han ikke ser poenget? De er da ikke interessert i å møte meg, sier han.

Kjenner dette er ganske sårende, føles som han kanskje skammer seg over meg, selv om han sier han ikke gjør det.

Hva synes dere om denne situasjonen? Er det andre som har det slik? 
Det med å møte venner er litt annerledes, ingen av oss har mange venner, så det er det med slekt/familie som sårer at han holder meg utenfor.

Anonymkode: de298...e23

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dratt og tilbrakt helgen et annet sted uten at han fikk vite hvor. 
Gjerne etter han hadde reist til familien sin.

Kjenner jeg blir hakke forbanna av denne totale mangelen på respekt ovenfor deg. 
Er de religiøse, annen kultur eller hva er det som er problemet?  
Men grunnen til at det har gått hele 2 år er rett og slett pga du har tillatt det 

Anonymkode: e18e0...14d

• Liker 23
Skrevet

Samme her. Han har bare møtt en i min familie på to år, og jeg har møtt ingen i hans. Riktignok bor de fleste i andre landsdeler. Han har vist meg mye bilder/film av familien da. Jeg kommer til å gå mer inn på det etterhvert. Han er generelt en ganske paranoid person som ikke stoler så lett på folk. Eller, skal vi si, han har dårlige erfaringer. Hele det første året var han enormt sjalu. Så nå har vi hatt et år med vil jeg si mer normalt forhold hvor vi har kunnet bygge tillit. Han har ikke særlig mange nære venner. Noe jeg vet han var flau for før. Han er ikke så sosial av personlighet. Veldig motsatt av meg. Jeg har møtt noen bekjente av ham. Og vet hvem et par av vennene er. 

I starten blei jeg stressa av at han ikke ville møte min familie, og skjønte ikke så mye av at jeg ikke fikk møte hans. Nå har jeg mer ro på at det kommer når tida er inne. Eksen min var forresten perfekt svigersønn og såra meg vanvittig. Så jeg tror ikke at det er love om man gjerne vil møte svigers....

Anonymkode: c28ea...536

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Samme her. Han har bare møtt en i min familie på to år, og jeg har møtt ingen i hans. Riktignok bor de fleste i andre landsdeler. Han har vist meg mye bilder/film av familien da. Jeg kommer til å gå mer inn på det etterhvert. Han er generelt en ganske paranoid person som ikke stoler så lett på folk. Eller, skal vi si, han har dårlige erfaringer. Hele det første året var han enormt sjalu. Så nå har vi hatt et år med vil jeg si mer normalt forhold hvor vi har kunnet bygge tillit. Han har ikke særlig mange nære venner. Noe jeg vet han var flau for før. Han er ikke så sosial av personlighet. Veldig motsatt av meg. Jeg har møtt noen bekjente av ham. Og vet hvem et par av vennene er. 

I starten blei jeg stressa av at han ikke ville møte min familie, og skjønte ikke så mye av at jeg ikke fikk møte hans. Nå har jeg mer ro på at det kommer når tida er inne. Eksen min var forresten perfekt svigersønn og såra meg vanvittig. Så jeg tror ikke at det er love om man gjerne vil møte svigers....

"Andre landsdeler" er jo ingen grunn når man har Internett. Min eks sine foreldre bodde i et annet land, men jeg fikk "møtt" dem på Messenger. 

Anonymkode: 6cf4e...2b9

• Liker 4
Skrevet

2 år er jo ekstremt, ts. Jeg har et par venner som bruker lang tid på sånne ting, men da er det snakk om 6-8 mnd., maks! 

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg hadde dratt og tilbrakt helgen et annet sted uten at han fikk vite hvor. 
Gjerne etter han hadde reist til familien sin.

Kjenner jeg blir hakke forbanna av denne totale mangelen på respekt ovenfor deg. 
Er de religiøse, annen kultur eller hva er det som er problemet?  
Men grunnen til at det har gått hele 2 år er rett og slett pga du har tillatt det 

Anonymkode: e18e0...14d

De er ikke religiøse, og har ikke annen kultur. De er alle norske, som meg.

Jeg vet ikke hva som er problemet, men jeg blir jo veldig trist og usikker når han aldri vil ta meg med for å møte noen i familien sin. Ikke engang datteren, noe jeg synes er rart siden han jevnlig møter mine barn når han er på besøk.

Tar meg selv i å se i speilet og tenke at "selvsagt får jeg ikke møte familien hans, se hvordan jeg ser ut!" Det er og veldig absurd for meg at han besøker søsknene sine så ofte, og at de bor kun ca 40 minutter unna meg men jeg blir aldri invitert. Forstår det ikke.

Det blir enda verre når eksen, moren til datteren, iblant besøker søsknene hans, senest i fjor sommer. På samme tid som hann sa at jeg måtte vente med å møte dem pga. korona...

Kanskje han rett og slett skammer seg over meg. Trodde jeg fikk møte dem i jula, men sånn gikk det ikke. Han delte heller tiden sin mellom å være noen dager sammen med familien, og noen dager med meg og barna. Aldri noe initiativ eller ønske om jeg at jeg skal møte noen av dem.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om de bare bodde i en hellt annen landsdel, da kunne jeg forstått det delvis. Men de bor bare 40 min unna!

Det med venner, igjen, han har ingen venner han omgås jevnlig og er ikke så sosial. Men det er ikke jeg heller, likevel har han flere ganger møtt bestevenninna mi og kjæresten hennes, og vi har hatt det koselig sammen med dem.

Han har heller aldri ivret eller uttrykt ønske om å møte noen i min familie eller venner. Alt har vært på mitt initiativ.

• Liker 4
Skrevet

Vet de i det hele tatt om deg?

Anonymkode: 65ca7...740

• Liker 18
Skrevet

Han har ikke en greie med eks kona si da? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet de i det hele tatt om deg?

Anonymkode: 65ca7...740

Han sier han har fortalt om meg, at han har en kjæreste. Har også sendt sms med ene søsteren en gang da mobilen hans var ødelagt. Likevel, han ønsker visst ikke at jeg skal møte noen i familien hans, og de ønsker kanskje heller ikke å møte meg. Vet ikke.

Skrevet
Bente1234 skrev (Akkurat nå):

Han har ikke en greie med eks kona si da? 

De var aldri gift, og hadde et veldig kort forhold (under ett år), så nei. Hun bor også et helt annet sted enn oss, veldig langt unna.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han sier han har fortalt om meg, at han har en kjæreste. Har også sendt sms med ene søsteren en gang da mobilen hans var ødelagt. Likevel, han ønsker visst ikke at jeg skal møte noen i familien hans, og de ønsker kanskje heller ikke å møte meg. Vet ikke.

Hvorfor kaste bort så mye tid på en sånn mann? 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kaste bort så mye tid på en sånn mann? 

Fordi jeg elsker han.

• Liker 2
Skrevet

Det blir enda verre når eksen, moren til datteren, iblant besøker søsknene hans, senest i fjor sommer. På samme tid som hann sa at jeg måtte vente med å møte dem pga. korona...

det jeg siterte over, hvilken eks er det da? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg elsker han.

Har du spurt han hvorfor du ikke får møte de? Dette er jo sånn typisk opplegg for slike som bare er ute etter sex da får du aldri treffe noen av de han kjenner .. er dere ute offisielt sammen noen ganger da??

• Liker 5
Skrevet
Bente1234 skrev (3 minutter siden):

det jeg siterte over, hvilken eks er det da? 

Hun som er moren til datteren.

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg elsker han.

Det er ingen grunn. Du kan elske noen som elsker og respekterer deg, i stedet for å skjule deres forhold. 

• Liker 11
Skrevet
Bente1234 skrev (2 minutter siden):

Har du spurt han hvorfor du ikke får møte de? Dette er jo sånn typisk opplegg for slike som bare er ute etter sex da får du aldri treffe noen av de han kjenner .. er dere ute offisielt sammen noen ganger da??

Vi har vært ute og gått tur offentlig om det er det du  mener, har vært på restaurant sammen, på tur med barna mine, på tur alene. Sånne ting, Men aldri møtt noen fra familien hans eller noen han kjenner.

• Liker 2
Skrevet

Vi har vært ute og gått tur offentlig om det er det du  mener, har vært på restaurant sammen, på tur med barna mine, på tur alene. Sånne ting, Men aldri møtt noen fra familien hans eller noen han kjenner.

Hva sier dine venninner om dette da? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet på den måten. Hadde følt at hele forholdet var useriøst og at han er åpen for å bytte meg ut kjapt hvis det kom en ny bedre dame i hans sikte. 

Hadde igjen tatt en ordentlig samtale om dette og latt han forstå at hvis han ikke inkluderer meg i hans liv så får han ikke bli inkludert i mitt, alså at jeg gjor det slutt og fant en mann som gledet seg til jeg skulle møte hans nærmeste. 

Anonymkode: 96667...f8d

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...