Gå til innhold

Ungdommer av utenlandsk opprinnelse slo en mann med mens han lå på bakken

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ifølge nettavisa Drammen Live 24 ble en mann slått av ungdommer av utenlandsk opprinnelse mens han lå på bakken. Nettavisa skriver blant annet at "DRM24 var selv vitne til hendelsen, og observerte 5-7 ungdommer av utenlandsk opprinnelse hoppe på den aktuelle mannen med spark og slag etter han hadde havnet i bakken, før de forsvant fra stedet retning Bragernes."

Her er linken til avisartikkelen: https://www.drm24.no/blalys/slatt-ned-pa-apen-gate-av-ungdomsgjeng/109538 .Selv synes jeg det er helt forkastelig at man kan risikere å bli slått. Dette er ikke noe som man burde utsettes for.

Endret av Jabber
Innlegget ble redigert grunnet en liten skrivefeil.
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra for nye Norge.. 

• Liker 12
Gjest Dweinos
Skrevet

Han viste vel ikke nok rezzpekt da…

Skrevet

Blir ikke spesielt overrasket over at dette er personer med innvandrerbakgrunn, de er sterkt overrepresentert når det gjelder enkelte typer kriminalitet og da spesielt gjengkriminalitet. Det henger sikkert sammen med at de har en kulturell bakgrunn som er basert på klanmentalitet.

Det som derimot er overaskende er at denne avisen faktisk tør å formidle en viktig detalj, nemlig at det er snakk om innvandrerungdom. Andre store etablerte medier unngår å formidle dette, selv når det er snakk om personer som er etterlyst av politiet så unnlater de å formidle hudfarge og etnisitet.

Men det er vel ikke lenge til vi er på samme stadiet som Sverige, der politiet ikke har lov til å føre statistikk eller gå ut med beskrivelse av gjerningsmenn fordi det kan føre til rasisme. Vi er allerede halvveis der siden det ikke lenger skal føres statistikk over enkelte typer kriminalitet der innvandrere er overrepresentert.  

• Liker 14
Skrevet (endret)

Lurer på hvorfor han som ble slått valgte å ikke anmelde. 

Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Saph
Skrevet

Er ikke så overrasket.....vi ser mer og mer av dette nå...lurer på når det skal skje noe. 

• Liker 5
Skrevet

Veldig overrasket over at noen tør å skrive dette. 

• Liker 7
Skrevet

Denne ukulturen som har fått vokse fritt frem blant innvandrerungdom har venstresiden direkte skyld i, gjennom manglende planlegging, ansvarsfraskrivelse og stempling av kritikere. Ikke regn med at de forandrer seg med det første.  

• Liker 9
Skrevet
Jegern Puahate skrev (2 minutter siden):

Denne ukulturen som har fått vokse fritt frem blant innvandrerungdom har venstresiden direkte skyld i, gjennom manglende planlegging, ansvarsfraskrivelse og stempling av kritikere. Ikke regn med at de forandrer seg med det første.  

Men, om etnisk norsk ungdom gjør det, hvem har skyld i det da? Om du kan tilgi avsporingen, så lurer jeg på om du har en total forklaring på det også.

• Liker 6
Skrevet

Syv mot èn. Rått parti. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, strapaziert said:

Men, om etnisk norsk ungdom gjør det, hvem har skyld i det da? Om du kan tilgi avsporingen, så lurer jeg på om du har en total forklaring på det også.

At norsk ungdom går i flokk og slår ned folk som reint tidsfordriv er ytterst sjeldent sammenlignet med en viss type innvandrerungdom, mulig du bor langt ut på landet som ikke fått med deg dette.

• Liker 13
Skrevet
Jegern Puahate skrev (1 minutt siden):

At norsk ungdom går i flokk og slår ned folk som reint tidsfordriv er ytterst sjeldent sammenlignet med en viss type innvandrerungdom, mulig du bor langt ut på landet som ikke fått med deg dette.

LØGN. Det er ren gjetting fra din side, og det er helt helt feil.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, strapaziert said:

Absolutt ikke, politiet publiserte statstikker som viste at innvandrere fra visse land var grovt overrepresentert angående vold, bruk av våpen, overfallsvoldtekter, gjengvold + mye annen morro. Nå har disse tallene blitt forsøkt bortforklart og pyntet på av politiske hensyn, ref mitt innlegg om ansvarsfraskrivelse, men sannheten kan ikke benektes.

• Liker 13
Skrevet
strapaziert skrev (8 minutter siden):

Lyver statistikken? 🤔

• Liker 9
Skrevet
Jegern Puahate skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke, politiet publiserte statstikker som viste at innvandrere fra visse land var grovt overrepresentert angående vold, bruk av våpen, overfallsvoldtekter, gjengvold + mye annen morro. Nå har disse tallene blitt forsøkt bortforklart og pyntet på av politiske hensyn, ref mitt innlegg om ansvarsfraskrivelse, men sannheten kan ikke benektes.

Jeg vet ikke hva slags statistikker du leser, men jeg tror du skal lese en gang til.
Ikke vet jeg hva slags kompetanse du har med dette, men la meg vise deg enkle tall fra BUFDIR. De yngste ungdommene det føres særlig statistikk over og som offentliggjøres er ungdom mellom 14 til 16. Hele 23 prosent svarer at de har vært utsatt for vold fra annen jevnaldrende ungdom, og overrepresentert er Troms og Oslo. Altså, den bygdestrategien din er helt feil, selv jobber og bor jeg ikke i bygd allikevel. Vold mellom yngre kjærester, jeg mener vi også snakker 14 til 16, er omtrent 4 til 5 prosent. Her er bygdene overrepresentert, og i hovedsak gjelder dette Trøndelag og Troms. Flest gutter er involvert, og det handler om at de utøver vold mot forskjellige jenter.
Vold mot ungdom med alternativ seksuell orientering/legning er så skyhøy at vi ikke har noe tall på det, det jobber man veldig med og har en plan om en god statistikk og påbegynt forsking innen 2025.
Vold i eldre alderssegmenter øker gradvis i prosent, men det finnes INGEN SOM HELST grunnlag for at det kan påstås bedre eller verre innen gruppering av etnisitet.
Det som kan sies er at antallet anmeldelser og også skadverk har en vesentlig høyere andel blant ikke-etnisk norsk ungdom. Men der finnes det en potensiell stor gråsone; det som ikke blir anmeldt er heller ikke ført i noen statistikk.

Jeg vet om kommuner i spesielt nordnorge hvor vold er så sterkt økende blant særlig unge mennesker at Politi er overbelastet. Spesielt en kommune med rundt 20.000 ungdommer i Nordland har i løpet av bortplassert over 30 ungdommer fra ungdomsskoletrinnet fra tre skoler hittil i år. Det er dessverre en økende trend.

Hvorfor er det slik? Lang diskusjon, men la oss ta med oss at 5% av barn i norske barnehager opplever mobbing fra både barn og ansatte.

Og til syvende og sist har du fremdeles ikke svart på mitt opprinnelige spørsmål.

• Liker 6
Skrevet
Hannah80 skrev (8 minutter siden):

Det er veldig ensidig og dessverre temmelig ensporet, jeg vil ikke si at det bare er løgn - men den utelater så store parter av et ganske stort bilde at det blir faktisk bare delfragmenter. Og TV2 skaper tabloid av det hele som vanlig.

• Liker 5
Skrevet
strapaziert skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hva slags statistikker du leser, men jeg tror du skal lese en gang til.
Ikke vet jeg hva slags kompetanse du har med dette, men la meg vise deg enkle tall fra BUFDIR. De yngste ungdommene det føres særlig statistikk over og som offentliggjøres er ungdom mellom 14 til 16. Hele 23 prosent svarer at de har vært utsatt for vold fra annen jevnaldrende ungdom, og overrepresentert er Troms og Oslo. Altså, den bygdestrategien din er helt feil, selv jobber og bor jeg ikke i bygd allikevel. Vold mellom yngre kjærester, jeg mener vi også snakker 14 til 16, er omtrent 4 til 5 prosent. Her er bygdene overrepresentert, og i hovedsak gjelder dette Trøndelag og Troms. Flest gutter er involvert, og det handler om at de utøver vold mot forskjellige jenter.
Vold mot ungdom med alternativ seksuell orientering/legning er så skyhøy at vi ikke har noe tall på det, det jobber man veldig med og har en plan om en god statistikk og påbegynt forsking innen 2025.
Vold i eldre alderssegmenter øker gradvis i prosent, men det finnes INGEN SOM HELST grunnlag for at det kan påstås bedre eller verre innen gruppering av etnisitet.
Det som kan sies er at antallet anmeldelser og også skadverk har en vesentlig høyere andel blant ikke-etnisk norsk ungdom. Men der finnes det en potensiell stor gråsone; det som ikke blir anmeldt er heller ikke ført i noen statistikk.

Jeg vet om kommuner i spesielt nordnorge hvor vold er så sterkt økende blant særlig unge mennesker at Politi er overbelastet. Spesielt en kommune med rundt 20.000 ungdommer i Nordland har i løpet av bortplassert over 30 ungdommer fra ungdomsskoletrinnet fra tre skoler hittil i år. Det er dessverre en økende trend.

Hvorfor er det slik? Lang diskusjon, men la oss ta med oss at 5% av barn i norske barnehager opplever mobbing fra både barn og ansatte.

Og til syvende og sist har du fremdeles ikke svart på mitt opprinnelige spørsmål.

Hysj, du må ikke fortelle sannheten til folk med fordommer om innvandring. De vil ikke høre dette.

• Liker 5
Skrevet
Visum skrev (Akkurat nå):

Hysj, du må ikke fortelle sannheten til folk med fordommer om innvandring. De vil ikke høre dette.

Det har jeg merket. Men la meg være klar på at jeg er bekymret for faktisk problematikk blant ungdom med innvandrerbagrunn også, men den overskygger ikke bekymring mot ungdom generelt. Ungdommene er egentlig helt ok, samme søren hva de heter til etternavn.

• Liker 2
Skrevet
Hannah80 skrev (13 minutter siden):

Det står veldig tydelig at informasjonen er udatert!

De fleste overgrep gjennomføres av etniske norske som meg og deg. De hjelper ikke å finne en veldig snevert statistikk hvor innvandrer som ikke-vestlige er overrepresentert.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...