Miss perfect Skrevet 18. august 2021 #41 Del Skrevet 18. august 2021 Robert Koch skrev (2 minutter siden): Du må - helt seriøst - sette deg bedre inn i dette. Hvorfor det? Det er jo sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 18. august 2021 #42 Del Skrevet 18. august 2021 2 minutter siden, Sitronmelisse said: Hvilket er helt ufattelig når vi vet at fullvaksinerte blir smitta og kan spre smitte. De to siste ukene var 8.4% av de smittede i Norge fullvaksinerte! Og hvis vaksinene er så ineffektive - hvorfor er ikke dette tallet >50% 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 18. august 2021 #43 Del Skrevet 18. august 2021 (endret) 1 hour ago, Velour said: Det er ikke sikkert man blir særlig syk hvis man blir smittet uansett. Velger heller luftveisinfeksjon enn mulig lammelser, langvarig hodepine, blødninger, blodpropp,utmattelse, veldig høy feber, og bekymring om langtidsvirkninger. Hører om fullvaksinerte som blir syke likevel. 11 minutter siden, Robert Koch said: Du må - helt seriøst - sette deg bedre inn i dette. 8 minutter siden, Miss perfect said: Hvorfor det? Det er jo sant Nei, dette er ikke sant. Som uvaksinert vil man kunne spre smitte effektivt videre til andre, og man har ingen mulighet til å vite om man tilhører de som blir alvorlig syke, uavhengig av hvilken risikogruppe man tilhører. At man selv anser risikoen som lav, rettferdiggjør ikke at man stiller seg til disposisjon som smittekurér. Risikoen for alvorlige bivirkninger av vaksinen er svært, svært liten - og uansett veldig mye mindre enn risikoen ved å utsette seg selv og andre for smitte. Endret 18. august 2021 av Robert Koch Pinlig grammatisk feil 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 18. august 2021 #44 Del Skrevet 18. august 2021 Robert Koch skrev (3 minutter siden): Og hvis vaksinene er så ineffektive - hvorfor er ikke dette tallet >50% Det er fordi de fullvaksinerte har såpass ferske vaksiner ennå i Norge, så de faktisk har litt motstandskraft. Men den avtar med tiden. Leste du oppslaget i VG i dag, der de endelig presenterer dataene fra Israel, som viser at vaksineeffektiviteten avtar raskt i løpet av de seks første mnd etter dose 2? Både hos eldre og yngre? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qWOkK1/nye-tall-fra-israel-immuniteten-faller-etter-seks-maaneder FHI blåser av det, og sier de venter på sine EGNE undersøkelser. Jaaadaaa. Skal helst finne opp både hjulet og kruttet på nytt. FHI-direktøren påstår endatil at det mangler data over sykdomsgraden av de smittede fullvaksinerte i Israel-dataene. Men det er jo bare tull, for de dataene presenterte jo det Israelske helseministeren i begynnelsen av juli (som vi har diskutert i en annen tråd). Men da var vel FHI på sommerferie, får man formode. Vanskelig det der gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 18. august 2021 #45 Del Skrevet 18. august 2021 1 minutt siden, Sitronmelisse said: Det er fordi de fullvaksinerte har såpass ferske vaksiner ennå i Norge, så de faktisk har litt motstandskraft. Men den avtar med tiden. Leste du oppslaget i VG i dag, der de endelig presenterer dataene fra Israel, som viser at vaksineeffektiviteten avtar raskt i løpet av de seks første mnd etter dose 2? Både hos eldre og yngre? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qWOkK1/nye-tall-fra-israel-immuniteten-faller-etter-seks-maaneder FHI blåser av det, og sier de venter på sine EGNE undersøkelser. Jaaadaaa. Skal helst finne opp både hjulet og kruttet på nytt. FHI-direktøren påstår endatil at det mangler data over sykdomsgraden av de smittede fullvaksinerte i Israel-dataene. Men det er jo bare tull, for de dataene presenterte jo det Israelske helseministeren i begynnelsen av juli (som vi har diskutert i en annen tråd). Men da var vel FHI på sommerferie, får man formode. Vanskelig det der gitt. Hvis du hadde fulgt med i den vitenskapelige diskursen, hadde du visst at det er stor usikkerhet knyttet til disse tallene, og at selv i israel er det svært mange fagfolk som er uenige i tallene som presenteres av myndighetene. Det er på ingen måte noen entydige data som bekrefter dette. Kanskje er det riktig, og kanskje ikke. Vi trenger flere longtudinelle data for å verifisere det. Det er ingen sannsynlighetsovervekt for at dette er riktig. Det er helt riktig at man mangler gode data for sykdomsgraden av smittede fullvaksinerte i Israel - rett og slett fordi at de gamle kriteriene ikke gir et tilfredsstillende bilde av dette overfor fullvaksinerte pasienter. Dette innebærer at man mangler pålitelige risikoprediktorer for disse pasientene, og at de gamle scoringsalgoritmene gir feilaktige data for disse nye pasientene. Det er én av mange grunner til at data fra Israel ikke kan sees på som konklusive. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 18. august 2021 #46 Del Skrevet 18. august 2021 Robert Koch skrev (4 minutter siden): Hvis du hadde fulgt med i den vitenskapelige diskursen, hadde du visst at det er stor usikkerhet knyttet til disse tallene, og at selv i israel er det svært mange fagfolk som er uenige i tallene som presenteres av myndighetene. Det er på ingen måte noen entydige data som bekrefter dette. Kanskje er det riktig, og kanskje ikke. Vi trenger flere longtudinelle data for å verifisere det. Det er ingen sannsynlighetsovervekt for at dette er riktig. Det er helt riktig at man mangler gode data for sykdomsgraden av smittede fullvaksinerte i Israel - rett og slett fordi at de gamle kriteriene ikke gir et tilfredsstillende bilde av dette overfor fullvaksinerte pasienter. Dette innebærer at man mangler pålitelige risikoprediktorer for disse pasientene, og at de gamle scoringsalgoritmene gir feilaktige data for disse nye pasientene. Det er én av mange grunner til at data fra Israel ikke kan sees på som konklusive. Å gid, kanskje du skulle oppgi referanser til 'den vitenskapelige diskursen', når du nå kommer trekkende med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 18. august 2021 #47 Del Skrevet 18. august 2021 6 minutter siden, Sitronmelisse said: Å gid, kanskje du skulle oppgi referanser til 'den vitenskapelige diskursen', når du nå kommer trekkende med det? Det har jeg gjort her mange ganger allerede. Erfaringen er jo rett og slett at det ikke leses. Tenk litt, og se om du kanskje finner noe som kan bekrefte dette. Vi trenger ikke bruke tåpelige utsagn som "å gid." Det holder med argumenter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velour Skrevet 18. august 2021 #48 Del Skrevet 18. august 2021 Robert Koch skrev (3 timer siden): Du må - helt seriøst - sette deg bedre inn i dette. Jeg har det. Har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 18. august 2021 #49 Del Skrevet 18. august 2021 2 minutter siden, Velour said: Jeg har det. Har du? Det skulle jeg da så absolutt mene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velour Skrevet 18. august 2021 #50 Del Skrevet 18. august 2021 Robert Koch skrev (3 timer siden): Nei, dette er ikke sant. Som uvaksinert vil man kunne spre smitte effektivt videre til andre, og man har ingen mulighet til å vite om man tilhører de som blir alvorlig syke, uavhengig av hvilken risikogruppe man tilhører. At man selv anser risikoen som lav, rettferdiggjør ikke at man stiller seg til disposisjon som smittekurér. Risikoen for alvorlige bivirkninger av vaksinen er svært, svært liten - og uansett veldig mye mindre enn risikoen ved å utsette seg selv og andre for smitte. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2021/08/18/195780589/studie-viser-at-effekten-av-vaksine-raskt-avtar?fbclid=IwAR091N6IGNeJqCLGRwnu6RZS_zWPG7mZO-q6qgu9WMLeHytftB3pVTSRtCg Hvor mange doser skal man ha? 5,6,7? Det er ikke kun målte antistoffer som avgjør om man blir immun- man får T-celle immunitet ved infeksjon- og hvis man utsettes for viruset igjen/lignende virus- så kommer blant annet antistoffer frem», blant flere reaksjoner som skjer. Nå måler man antistoffer etter vaksinen og hvis de ikke er der- sier de det behøves flere doser. Og det uten at man ikke engang vet hva som kan skje i kroppen etter 2 doser.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol12345 Skrevet 18. august 2021 #51 Del Skrevet 18. august 2021 Du er IKKE fullvaksinert bare noen dager etter dose 2. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 18. august 2021 #52 Del Skrevet 18. august 2021 16 minutter siden, Velour said: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2021/08/18/195780589/studie-viser-at-effekten-av-vaksine-raskt-avtar?fbclid=IwAR091N6IGNeJqCLGRwnu6RZS_zWPG7mZO-q6qgu9WMLeHytftB3pVTSRtCg Hvor mange doser skal man ha? 5,6,7? Det er ikke kun målte antistoffer som avgjør om man blir immun- man får T-celle immunitet ved infeksjon- og hvis man utsettes for viruset igjen/lignende virus- så kommer blant annet antistoffer frem», blant flere reaksjoner som skjer. Nå måler man antistoffer etter vaksinen og hvis de ikke er der- sier de det behøves flere doser. Og det uten at man ikke engang vet hva som kan skje i kroppen etter 2 doser.. Dette er den samme enkeltstudien som er blitt trukket frem her i mange dager. Den er ikke fagfellevurdert, og ikke offisielt publisert enda, og den har vært gjenstand for omfattende kontrovers både i israel og internasjonalt. Antistofftiteret er ikke avgjørende. Det er forventet å synke. Lavt antistofftiter etter 6 måneder er ikke i seg selv indikativt for nødvendigheten av noen boosterdose. Er "T-celleimmunitet" blitt et slags magisk mantra her inne? Vet folk egentlig noe om hva det er? Det hadde vært fint om man kunne komme frem med at andre har reprodusert disse resultatene, justert for konfundere. VI kan ikke konkludere enda. Slevsagt skal man ta disse funnene med i betraktning, men vi kan ikke sette oss ned og si "slik er det." Det er ikke sånn vitenskap fungerer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 18. august 2021 #53 Del Skrevet 18. august 2021 bosve skrev (På 14.8.2021 den 19.09): Kanskje jeg var heldig da:) Jeg forholder meg til det dama sa til meg. Hørtes ut som en eldre dame, mulig hun ikke er helt oppdatert. Hun sa i alle fall at jeg kunne gå turer ute, så da kan vel ikke det være full isolasjon. Jeg sa at jeg hadde bare lette symptomer som en lett forkjølelse, men dette skulle vel ikke ha noe med saken å gjøre?. Hvis du går tur i skogen nå, hoster og puster tungt på andre forbipasserende, da kan du smitte de som går forbi deg! Så går de hjem og smitter familien sin.. Ikke vær egoistisk, hold deg i isolasjon!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 18. august 2021 #54 Del Skrevet 18. august 2021 bosve skrev (På 15.8.2021 den 17.11): Jeg ringte tilbake nå til smitteteamet som ringte meg i går. Samme dame som tok telefonen og hun sa jeg kan gå ut hvis ikke kunne jeg bli helt gal, men at jeg måtte gå turer for meg selv. Nå bor ikke jeg i Oslo da(4 mil unna)...er ikke så tettbebodd her. Også bor jeg alene, så hadde blitt litt tungt å sitte inne i en leilighet for seg selv i 10 dager på rad. Du klarer 10 dager i isolasjon, det har mange mange klart før deg. Ærlig talt! Du kan smitte folk allerede i oppgangen der du bor, smitten blir hengende lenge igjen i rommet etterpå. Og du kan smitte folk som passerer deg på gaten. Jeg blir helt oppgitt jeg... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 18. august 2021 #55 Del Skrevet 18. august 2021 Det blir festligere og festligere å ikke kunne ta vaksine når til og med de som er PÅVIST smittet ikke klarer å holde seg hjemme 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg