Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvilke masteroppgaver blir publisert digitalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke alle masteroppgaver som er digitalt tilgjengelige på universitetets biblioteknettsider. Hvilke er det som publiseres digitalt? 

Anonymkode: 360f3...311

Skrevet

Studenten kan velge selv om oppgaven skal publiseres digitalt. Studenten kan også velge om han/hun vil ha navnet sitt på oppgaven. 

Anonymkode: 61984...879

• Liker 2
Skrevet

Publisering/tilgjengeliggjøring av oppgaven er noe du som student selv må godkjenne. Ikke alle velger å tilgjengeliggjøre oppgaven sin digitalt. Verken min masteroppgave eller doktorgradsavhandling er åpent tilgjengelig på nett. Jeg bruker imidlertid å sende dem til folk som spør etter dem, så er det en spesiell oppgave du vil ha tak i anbefaler jeg deg å ta kontakt med studenten og spørre om å få den. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Studenten kan velge selv om oppgaven skal publiseres digitalt. Studenten kan også velge om han/hun vil ha navnet sitt på oppgaven. 

Anonymkode: 61984...879

Huset skrev (3 minutter siden):

Publisering/tilgjengeliggjøring av oppgaven er noe du som student selv må godkjenne. Ikke alle velger å tilgjengeliggjøre oppgaven sin digitalt. Verken min masteroppgave eller doktorgradsavhandling er åpent tilgjengelig på nett. Jeg bruker imidlertid å sende dem til folk som spør etter dem, så er det en spesiell oppgave du vil ha tak i anbefaler jeg deg å ta kontakt med studenten og spørre om å få den. 

Tusen takk for svar! 
Leste et annet sted at det bare er oppgavene som får A som blir publisert, men da stemmer ikke det. Noe som jo også ville vært rart… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar! 
Leste et annet sted at det bare er oppgavene som får A som blir publisert, men da stemmer ikke det. Noe som jo også ville vært rart… 

Bare de som får C eller bedre blir publisert, forusatt at studenten har sagt ja til det. 

Anonymkode: dad2e...0a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare de som får C eller bedre blir publisert, forusatt at studenten har sagt ja til det. 

Dette er ikke riktig, alle kan få oppgaven lagt ut via bibliotekets digitale ressurser om de selv ønsker. Biblioteket har ikke informasjon om hvilken karakter oppgaven fikk. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har jobbet i administrasjonen i to ulike universiter i Norge. Det er helt riktig at det er to forhold som gjelder:

- Kandidaten må ha samtykket til å dele masteroppgaven

- Kandidaten må ha karakteren C eller bedre. Noen steder krever de karakteren B eller bedre.

Anonymkode: c77b0...4b0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet i administrasjonen i to ulike universiter i Norge. Det er helt riktig at det er to forhold som gjelder:

- Kandidaten må ha karakteren C eller bedre. Noen steder krever de karakteren B eller bedre.

Jeg måtte ikke samtykke, måtte søke om å ikke publiseres faktisk 

Anonymkode: 0fac1...4c1

Skrevet

På min høyskole er det kun A og B-oppgaver som blir publisert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spørsmålet her var hva som blir tilgjengelig gjennom bibliotekets ressurser. Ikke ved det enkelte institutt eller fakultet. Jeg jobber selv ved et universitet, og her publiseres alle oppgaver med ståkarakter digitalt såfremt samtykke foreligger. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvor er dette?

På UiO (hvor jeg tok min master) blir alle beståtte oppgaver tilgjengelig digitalt så lenge studenten har samtykket.

https://www.ub.uio.no/skrive-publisere/masteroppgaver/innlevering/innlevert-oppgave.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...