Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at ingen andre enn legen kan gi meg et definitivt svar, men i påvente av at legekontoret åpner igjen så lurer jeg på om noen andre har opplevd noe lignende?

Jeg hadde det jeg mistenker var en SA ca. 3 uker etter unnfangelse (altså ca. 5 uker inn i graviditeten). Blødde en del over 4-5 dager, ikke veldig mye, men nok til at jeg tenkte at det ikke var håp. Ingen smerter. Graviditetssymptomene har vært litt på og av hele perioden, men føler meg fortsatt gravid nå 2 uker etter at blødningene startet. Ligamentsmerter, småkvalm, trøtt, tett nese, mm. Dette leser jeg er normalt å oppleve en tid etter en SA siden det tar tid før hormonene stabiliserer seg. Greit nok. Har opplevd litt spotting de siste dagene, noe som også kan være normalt da livmoren kanskje kvitter seg med de siste restene, 

Tok likevel en graviditetstest i dag med ukeindikator for å se om hormonnivåene er på tur ned. Forventet positiv test, men den viser fortsatt "3+"? Hadde HCG vært på tur ned så trodde jeg kanskje at ukeindikatoren hadde vist et lavere antall uker, dvs. "1-2u". Så nå lurer jeg på om jeg fortsatt er gravid eller om det var en delvis spontantabort jeg hadde og at det fortsatt er rester igjen i livmoren som påvirker hormonnivåene.

Noen som har vært borti noe lignende?

Anonymkode: c8c2b...eac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du har hatt en SA. Testen burde ikke vise 3+ nå om du hadde mistet for to uker siden. Hadde selv det jeg trodde var mensen, men var ikke det. Fant ikke at at jeg var gravid før i uke 9 og da pga kvalme som aldri forsvant. 

Anonymkode: c19f0...db5

• Liker 1
Skrevet

Blødninger er ikke alltid et tegn på SA, særlig så tidlig i et svangerskap. 

Du kan ha opplevd gjennomblødning som er ikke uvanlig i begynnelsen av et svangerskap. Be legen om en HCG og evt. ultralyd på mandag. 

Håper det går din vei :)

Anonymkode: 38564...a3f

• Liker 1
Skrevet

Takk for optimistiske svar, begge to! Jeg er (veldig) forsiktig optimist selv, men er redd for å bli skuffet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for optimistiske svar, begge to! Jeg er (veldig) forsiktig optimist selv, men er redd for å bli skuffet. 

Jeg hadde selv blødning uke 4/5 (brunt blod) og både legen og jeg trodde det var SA. UL viste noe annet :) Så du noen koagler i blodet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde selv blødning uke 4/5 (brunt blod) og både legen og jeg trodde det var SA. UL viste noe annet :) Så du noen koagler i blodet? 

Opplevde en klump med levret blod en morgen. Og ellers friskt blod. Så ellers ingen vevsrester, men det var jo tidlig..

Skrevet

Jeg ville nok vært forsiktig optimist om jeg var deg, men jeg vil bare si at den ukesindikatoren er notorisk upålitelig. Den måler ikke bare hcg, men også et annet hormon som kan si noe om hvor lenge det er siden eggløsning, såvidt jeg husker. Jeg har fått 2-3 uker på den da hcg ikke var høyere enn 70.

Anonymkode: 443d2...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...