Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enslig og skal snart føde og ønsker helst å føde alene . Jeg har født før og vet hva jeg går til og alt det der. «Luksusproblemet» mitt er at mor og venninner forteller meg at DET gjør jeg ikke. Da kommer de kjørende etter… Jeg kommer til å angre og alt det der. Er det noen som har født alene og kan fortelle meg litt hvordan det var. Angra du, ble det som du ønska osv.. 

Anonymkode: 440b0...4dd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjort det, men tror det går veldig fint å føde alene (går utfra at du skal på sykehuset?)

Bare tenk på andre pattedyr, da gjemmer de seg for å føde. Kvinnekroppen er skapt til å føde, og når du er på sykehuset så passer de på at det ikke skjer noe farlig. Det er helt opp til deg :)

Anonymkode: ba3b1...7f1

• Liker 1
Skrevet

Har født uten partner - eller ledsager - spesielt når det ikke er første gang, og du har et forestilling hva du har i møte (ikke at en vet 100%, fødsel er jo forskjellig og ingen garanti, men du skjønner...). 

Takk nei til alle eventuelle ledsagere. Jeg skrev et veldig nøyaktig fødselsbrev slik at jeg var godt forberedt, pluss at eventuelle telefonnummer til nødtilfeller var tilgjengelig. 

Hadde student hos meg hele tiden. Fødte rask. 

Litt lei i etterkant at det er ingen jeg deler denne opplevelsen med, faren komm senere og ble fortalt fra jordmødre og meg, men ja, nå er det bare meg som virkelig husker. 

Skrevet

Jeg var alene da jeg fødte, men det var ikke frivillig (korona). 

Jeg var jo mentalt innstilt på at det kunne skje, og i tillegg har jeg født to barn tidligere så jeg viste hva jeg gikk til. 

Fødselen gikk fint, men jeg synes helt ærlig at det var kjipt at jeg ikke hadde noen jeg kjente der. Hadde nok aldri valgt en alene fødsel frivillig. 

Anonymkode: daa29...202

Skrevet

Jeg hadde med en venninne, og det ga meg en ekstra trygghet selv om fødselen gikk fort 

Anonymkode: a20e9...308

Skrevet

Jeg tenker umiddelbart at det ville vært kjedelig å ikke å ha noen å dele gleden med etter at barnet har kommet, men det har du sikkert tenkt på allerede. Resten hadde ikke bekymret meg (født 2 ganger, men ikke alene). 

Anonymkode: 8198f...60c

Skrevet

Jeg hadde meg moren min 1.gang. Mannen ville ikke. 2.gang var jeg helt alene. Da ingen av de ville. ( keisersnitt begge ganger) 

Jeg ønsket mannen min med begge ganger. Han var fra en kultur,så mulig derfor.  Men han hadde jo bodd i Norge i mange år. Så ingen unnskyldning.  

Jeg syntes det var skummelt. Særlig fordi det 1.barnet ikke pustet da det kom, og måtte rett på intensiv. 

Det ble ikke slik jeg hadde forestilt meg ,nei . Så de som har med mannen sin som støtte er heldige. 

Støtte er bra å ha. 

Anonymkode: bb612...817

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...