AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Hei dere! Jeg er i midten av 30 årene, og begynner å innse at jeg kan se langt etter en mann og familie. Ikke sikkert det er noe for meg uansett, men er jo sånn at alle rundt en har det "fantastisk med sine mann, barn , hus og hytter" Jeg bor i Oslo, men alt står stille. Jeg har venner, god familie, god jobb, leilighet etc, men klarer ikke slå meg til ro. Trives bare ikke.. og så blir jeg deppa, urolig med tanke på fremtiden Hva hadde dere gjort? Solgt og reist så lenge man hadde råd? Solgt og flyttet til Hedmarken hvor jeg kommer fra? Der har jeg iallefall familie ❤ (men har gode venner i Oslo) Lyst til å gi opp til tider, alt er en kamp for å få det bra.. Anonymkode: dffe8...566 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Mange som flytter tilbake til hjembyen får seg kjæreste. Søk jobb i Hedmark og si på intervjuet du er flyttbar dit grunna familie der. En bekjent gjorde det samme og på 2 år hadde hun både forlovede og barn på vei. Anonymkode: 6018a...56e 2
AliceNextDoor Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Jeg er litt på samme sted som deg, og har bestemt meg for at jeg skal flytte. Nå er jeg der at jeg kan i utgangspunktet få jobb overalt, men jeg er også der at jeg kan klare meg fint med en jobb som ikke nødvendigvis er mitt fagfelt om det er det jeg trenger å gjøre for en periode. Om du føler at alt står stille og du kjenner det selv at det handler blant annet om der du bor, så skal du ta den følelsen på alvor. Det er dumt å sitte om fem år og angre på noe du ikke fikk gjort mens du sitter "fast" der du er. Om så, du kan jo faktisk flytte tilbake til Oslo om du finner ut at det var feil å dra. Ønsker deg all lykke til uansett hva du velger, men husk at i blant må man våge litt. Det er det jeg skal :) 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Ts her. Skal på intervju på hjemplassen i morgen, så da får jeg se. Føler bare at tida går så fort uansett, snart er jeg 40 år uten noe som helst. Vil bare føle meg bra og ha et godt liv. Men kommer jeg til å møte noen på hjemplassen... tviler sterkt. Her er alle godt etablerte. Anonymkode: dffe8...566 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 Flytt til Hamar. FLOTT sted FLOTTE folk. Jeg ønsker deg alt godt. Anonymkode: 3aed4...1fc 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 16.44): Hei dere! Jeg er i midten av 30 årene, og begynner å innse at jeg kan se langt etter en mann og familie. Ikke sikkert det er noe for meg uansett, men er jo sånn at alle rundt en har det "fantastisk med sine mann, barn , hus og hytter" Jeg bor i Oslo, men alt står stille. Jeg har venner, god familie, god jobb, leilighet etc, men klarer ikke slå meg til ro. Trives bare ikke.. og så blir jeg deppa, urolig med tanke på fremtiden Hva hadde dere gjort? Solgt og reist så lenge man hadde råd? Solgt og flyttet til Hedmarken hvor jeg kommer fra? Der har jeg iallefall familie ❤ (men har gode venner i Oslo) Lyst til å gi opp til tider, alt er en kamp for å få det bra.. Anonymkode: dffe8...566 Tja. Det er jo flest single i Oslo, og har ikke inntrykk av at det er lettere å bli etablert av den grunn her. Hva med å be nåværende jobb om 1 års permisjon når du evt får et jobbtilbud i hjemtraktene? Anonymkode: dacd8...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 Tvilsomt at HELE Hedemarken er godt etablerte 😉 bare vent plutselig dukker det opp noen Anonymkode: 1c28b...f89 1
PM75 Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Det høres ut som du har et godt liv med mye å sette pris på! Husk at familielivet ikke alltid er så idyllisk som det ser ut på Instagram. Undersøkelser viser at barnløse ofte er lykkeligere enn de med barn, så lenge man setter pris på det livet man har. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 Er du ensom? Det som er med lykke er at man må bare bli det helt av seg selv og ikke vente på en noe eller noen utenfra skal bidra med noe som da gjør deg lykkelig. Da vil du forbli skuffet for det er bare du selv som kan gjøre deg lykkelig. Gamle Hedmark er traust med dårlig uteliv (hamar) så jeg ville tenkt meg om to ganger. Anonymkode: 580de...5c9 2
Oxytenis Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Du har god jobb, leilighet og venner og er snart 40… jeg tenker at du kan alltids treffe en mann senere, men at du ikke har mange år igjen på å få barn. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å bli gravid sporenstreks. Kjenner flere som har strevd med å bli gravide, og de har vært yngre enn deg. Og hva om du vil ha flere barn? Kjenner også en som fikk baby selv (beholdt etter ons) og så fant drømmemannen nesten med en gang etterpå. Siler jo bort en del uegnete mannfolk når de du dater blir nødt til å forholde seg til at du har et lite barn med en gang ❤️ Men småbarnstiden er jo et helvette (meningsfylt sådan), så bra å flytte nær familie (som faktisk vil avlaste litt) 2
AliceNextDoor Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Flytt til Hamar. FLOTT sted FLOTTE folk. Jeg ønsker deg alt godt. Anonymkode: 3aed4...1fc Hamar har jeg vurdert selv, har store muligheter for jobb der og det er på rett side av landet. Men kjenner lite til plassen ellers..
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #12 Skrevet 17. august 2021 PM75 skrev (6 timer siden): Det høres ut som du har et godt liv med mye å sette pris på! Husk at familielivet ikke alltid er så idyllisk som det ser ut på Instagram. Undersøkelser viser at barnløse ofte er lykkeligere enn de med barn, så lenge man setter pris på det livet man har. Disse undersøkelsene du skriver om er statistikker og sier lite om man blir lykkeligere eller ikke om man har barn. Men det med at man blir lykkeligere av å sette pris på det man har stemmer, dette er basert på det ekte forskning og ikke statistikker. Det er kun Ts som kan vite hva hun trenger for å leve et liv som er best for henne selv, statistikker basert på en svært liten andel av befolkningen sier ingenting om hva som vil gjøre henne lykkelig eller ikke. Anonymkode: 8728b...af6 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #13 Skrevet 17. august 2021 strapaziert skrev (3 timer siden): Hamar har jeg vurdert selv, har store muligheter for jobb der og det er på rett side av landet. Men kjenner lite til plassen ellers.. Det er et rimelig tregt sted. Jeg er ikke TS, men flyttet fra Hamar til Oslo og har aldri sett meg tilbake. Møtte en fantastisk mann her (som er fra en av de andre Mjøsbyene, faktisk!). Men ingen av oss kunne tenkt oss å flytte «hjem», med mindre vi ble nødt til det av økonomiske årsaker. Anonymkode: d40b9...e40 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #14 Skrevet 17. august 2021 Jeg vet ikke om jeg ville ha valgt hjembyen. Som du sier er de fleste etablerte, og de som er der har gjerne truffet hverandre fra barndom og holdt sammen siden den tid, eller flyttet sammen dit i ettertid. Du kan jo være heldig, men hvis du har et klart ønske om å stifte familie om noen få år så ville jeg ha vært litt taktisk mtp boplass. Du har ikke så mange år som du selv sier. Jeg ville ha valgt en mindre by/større tettsted. Da blir det ikke for stort, men heller ikke for lite. Anonymkode: 29861...a92
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #15 Skrevet 17. august 2021 Oxytenis skrev (6 timer siden): Du har god jobb, leilighet og venner og er snart 40… jeg tenker at du kan alltids treffe en mann senere, men at du ikke har mange år igjen på å få barn. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å bli gravid sporenstreks. Kjenner flere som har strevd med å bli gravide, og de har vært yngre enn deg. Og hva om du vil ha flere barn? Kjenner også en som fikk baby selv (beholdt etter ons) og så fant drømmemannen nesten med en gang etterpå. Siler jo bort en del uegnete mannfolk når de du dater blir nødt til å forholde seg til at du har et lite barn med en gang ❤️ Men småbarnstiden er jo et helvette (meningsfylt sådan), så bra å flytte nær familie (som faktisk vil avlaste litt) Når man er i midten av 30-årene og ønsker barn, så er eventuelle flere barn noe man bare må ta som det kommer. Det viktigste er å få kommet i gang. Anonymkode: 29861...a92 3
Michaelhe Skrevet 17. august 2021 #17 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (På 8/14/2021 den 16.44): Hei dere! Jeg er i midten av 30 årene, og begynner å innse at jeg kan se langt etter en mann og familie. Ikke sikkert det er noe for meg uansett, men er jo sånn at alle rundt en har det "fantastisk med sine mann, barn , hus og hytter" Jeg bor i Oslo, men alt står stille. Jeg har venner, god familie, god jobb, leilighet etc, men klarer ikke slå meg til ro. Trives bare ikke.. og så blir jeg deppa, urolig med tanke på fremtiden Hva hadde dere gjort? Solgt og reist så lenge man hadde råd? Solgt og flyttet til Hedmarken hvor jeg kommer fra? Der har jeg iallefall familie ❤ (men har gode venner i Oslo) Lyst til å gi opp til tider, alt er en kamp for å få det bra.. Anonymkode: dffe8...566 Du bor midt i en stor by, det må da være noe du kan gjøre? Det er klart at hedemark er sikkert fint med familie, men vil du ikke da ha mindre sjanse til å finne den du vil ha? Man trenger bare en person, og kanskje vedkommende er i hedemark? Hva vet jeg? Men trives du ikke, så skal du bare flytte, mener jeg. Hvor vet jeg ikke, men hvorfor skal bo man bo på steder man ikke liker?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #18 Skrevet 17. august 2021 Jeg hadde tatt en tur til Danmark om jeg ønsket meg barn, uten å ha funnet en potensiell pappa. Heller det enn å forhastet meg med en eller annen fyr fordi det hastet... Anonymkode: b9ce9...e78 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #19 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-14 den 16.44): men er jo sånn at alle rundt en har det "fantastisk med sine mann, barn , hus og hytter" Du vet at slike ting på SoMe i 90% av tilfellene bare er sprøyt, og i 9 av de siste ti prosentene er det sterkt overdrevet? Har selv mange venninner som lever ekstremt lykkelig på sosiale medier, men som i virkeligheten gråter og betror seg til venninner om alle problemene. Det er fantastisk å få og å ha barn, men at familielivet bare er idyll. det kan du bare glemme. Som det ble nevnt av noen andre her, ville heller tatt turen til Danmark, enn å sitte å vente på den perfekte (som aldri kommer) eller forhaste deg på andre måter. Anonymkode: 71fc8...313 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå