Gjest Catwoman Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Kaffen man har i en presskanne skal jo ikke være for finmalt. Så jeg antar vanlig filtermaltkaffe blir for fin. Men kokmalt kaffe passer vel fint å bruke i presskanne? Hittil har jeg bare brukt kaffe som jeg har kjøpt på kaffebutikker, hvor de har malt for meg.
Dødspingvinen Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 Det tar lengre trekketid når du har kokmalt kaffe i. Selv pleide jeg å bruke finmalt i min, og det gikk helt fint
tuji Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 Jeg bruker enten kokmalt eller en blanding av filter- og kokmalt.
tommeline Skrevet 21. september 2005 #4 Skrevet 21. september 2005 Hvis jeg ikke får kvernet kaffen for presskanne, bruker jeg helst kokmalt kaffe. Blir god kaffe av det!
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #5 Skrevet 21. september 2005 Jeg brukte vanlig filterkaffe og det fungerte greit det. Jeg har også brukt filtermalt til mokkakanne og det funket også.
Gjest Catwoman Skrevet 21. september 2005 #7 Skrevet 21. september 2005 Jeg bruker to kaffemåleskjeer i en full kanne. Har en bitteliten presskanne, rekker til ca. en og en halv stor kopp.
Brunhilde Skrevet 22. september 2005 #8 Skrevet 22. september 2005 Jeg bruker enten kokmalt eller en blanding av filter- og kokmalt. ← Gjør som tuji, det fungerer veldig bra! Med bare filtermalt kaffe blir det ferdige resultatet fort grumset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå