AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Del Skrevet 14. august 2021 Er det OK å bruke elektrisk gressklipper på en søndag? Den lager jo veldig lite lyd sammenlignet med en på bensin. (Jeg personlig er ikke kristen og bryr meg ikke om helligdagsfred, men greit å slippe å legge seg ut med naboene). Anonymkode: ca119...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Del Skrevet 14. august 2021 Du skal ikke forstyrre på denne dagen, om det er elektrisk eller ei Anonymkode: 42777...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 14. august 2021 #3 Del Skrevet 14. august 2021 Stod om dette i Aftenposten i dag. Motorgressklipper er ikke greit, så en må anta at elektrisk er det… vel og merke om den er nogenlunde stillegående (noe de jo stort sett er) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Del Skrevet 14. august 2021 Ingen er kristne lenger. Søndag er ikke noe som praktiseres slik det engang var. Kjør på og klipp gresset så mye du vil! Jeg vil si alt er tillatt mellom kl 11.00 - 15.00 og 18.00 til 21.00 på søndag. Morgenen, middagstid og kveldstid er unntaket. Anonymkode: 00d00...7cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 14. august 2021 #5 Del Skrevet 14. august 2021 Her jeg bor er det en uskreven regel at lyd fra gressklipper, kantklipper, sag, teppebanking osv er ok etter kl 12 søndag formiddag. Noen ganger MÅ man bare rekke å få klippet før regnet starter igjen, og ingen blir sure. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 14. august 2021 #6 Del Skrevet 14. august 2021 Elektrisk gressklipper medfører ikke utilbørlig larm, så det er ikke forbudt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #7 Del Skrevet 14. august 2021 Takk, da våger jeg meg på å prøve i morra. Det regnet plutselig hele dagen her i dag, og jeg reiser vekk for to uker på mandag! Så om jeg ikke får klippet i morra blir det ganske kjipt her innen jeg kommer hjem. Anonymkode: ca119...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 15. august 2021 #8 Del Skrevet 15. august 2021 Selv en eletrisk klipper lager lyd, så nei, det er ikke greit selv med slik på en søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 15. august 2021 #9 Del Skrevet 15. august 2021 tdm900 skrev (5 timer siden): Selv en eletrisk klipper lager lyd, så nei, det er ikke greit selv med slik på en søndag. Loven sier "utilbørlig larm", ikke "svak lyd". Altså er drt lovlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Del Skrevet 15. august 2021 Jeg bryr meg ikke hvis noen klipper gress eller gjør annet nødvendig arbeid på en søndag. Jeg er klar over at folk har travel hverdag og noen ganger passer det best å gjøre ting på en søndag. Jeg anser loven om søndagsfred som utdatert selv om jeg i hovedsak respekterer den selv. En elektrisk gressklipper bråker uansett lite. Anonymkode: 295c7...862 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Del Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Takk, da våger jeg meg på å prøve i morra. Det regnet plutselig hele dagen her i dag, og jeg reiser vekk for to uker på mandag! Så om jeg ikke får klippet i morra blir det ganske kjipt her innen jeg kommer hjem. Anonymkode: ca119...8d8 Hva om noen kun er hjemme natt til mandag og reiser bort mandag morgen? Er det da greit å klippe plen om natta? Anonymkode: 80263...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Del Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva om noen kun er hjemme natt til mandag og reiser bort mandag morgen? Er det da greit å klippe plen om natta? Anonymkode: 80263...32c Herlig whataboutism 😂 Anonymkode: ca119...8d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. august 2021 #13 Del Skrevet 16. august 2021 Styrer unna gressklipping, vinkelsliper og andre støyende aktiviteter på røde helligdager (påske og slike dager), men en helt vanlig søndag er en fin dag for både høyttrykkspyler og gressklipping. Kommer selvfølgelig litt an på nabolaget man bor i, men her jeg bor er det vanlig praksis å drive med vanlig hagestell og utendørsaktiviteter på søndager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #14 Del Skrevet 16. august 2021 Jeg sier nei. Har de siste søndagene hørt på motorsager og plenklippere, og syns det er en uting. Det var forståelig den ene søndagen da det var eneste dagen uten regn på en uke, så greit nok, men ikke når det er fint vær dagene før og etter. Er ikke kristen, men syns det går an å ha en rolig dag. Anonymkode: 4e21b...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 16. august 2021 #15 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-14 den 16.10): Du skal ikke forstyrre på denne dagen, om det er elektrisk eller ei Anonymkode: 42777...03d 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå