AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Har en 2021 Audi e-tron. De siste to ukene har den begynt med en tikkelyd det første minutter jeg kjører. Høres akkurat ut som når en klokke tikker. Lyden forsvinner etter 1, maks to minutter. Noen som vet hva det kan være? Anonymkode: b4e54...592
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Du bør sikkert ta kontakt med merkeverksted og høre. Ingen her kan gi deg svar Anonymkode: 5a78b...f4b 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du bør sikkert ta kontakt med merkeverksted og høre. Ingen her kan gi deg svar Anonymkode: 5a78b...f4b Selvfølgelig kan noen gi svar, om de har opplevd det samme 😅 Anonymkode: b4e54...592 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig kan noen gi svar, om de har opplevd det samme 😅 Anonymkode: b4e54...592 Trenger ikke være samme årsak selv om noen har hatt tikkelyd, beste er å sjekke på verksted Anonymkode: 38c16...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Trenger ikke være samme årsak selv om noen har hatt tikkelyd, beste er å sjekke på verksted Anonymkode: 38c16...eb2 Spør i det minste på et bilforum/elbilforum og ikke kvinneguiden😂 Anonymkode: 38c16...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Herregud, så mange unyttige svar. Hvis det kun har skjedd i det siste er det kanskje fordi det er kaldere nå og bilen har begynt å sette på varmen ved avreise. Tikkingen kan komme av ekspanderende metall i varmepumpen. Med det sagt, en jålebil som Audi skal vel klare å bli varm uten å tikke også. Prøv å lokalisere lyden og så snakk med verkstedet om det. Anonymkode: 93a23...db2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud, så mange unyttige svar. Hvis det kun har skjedd i det siste er det kanskje fordi det er kaldere nå og bilen har begynt å sette på varmen ved avreise. Tikkingen kan komme av ekspanderende metall i varmepumpen. Med det sagt, en jålebil som Audi skal vel klare å bli varm uten å tikke også. Prøv å lokalisere lyden og så snakk med verkstedet om det. Anonymkode: 93a23...db2 Ja, hele tre unyttige svar, fire med ditt. Biler som tikker pga. varme er en effekt man ikke får første minuttet man starter bilen, heller en effekt man får når bilen kjøler seg ned etter å ha blitt ekstra varm under kjøring. Jeg ville fått det sjekket på verksted ja. Anonymkode: 3057b...f21 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hele tre unyttige svar, fire med ditt. Biler som tikker pga. varme er en effekt man ikke får første minuttet man starter bilen, heller en effekt man får når bilen kjøler seg ned etter å ha blitt ekstra varm under kjøring. Jeg ville fått det sjekket på verksted ja. Anonymkode: 3057b...f21 Fint at du liker ditt eget innlegg 🤪 men her er det altså snakk om en elbil som ikke behøver å kjøles ned etter kjøring. Leser du innlegget mitt en gang til ser du at jeg snakker om varmeapparatet som varmes opp umiddelbart etter at bilen er startet. Dette opplever du ofte på trikker og busser også som kommer rett fra depotet, da tikker det i ekspanderende metall. Anonymkode: 93a23...db2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 Jeg kontakter selvfølgelig verksted, men i mellomtiden lurte jeg på om noen hadde vært borti det samme. I går var lyden borte 🤷🏻♀️ Anonymkode: b4e54...592
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Nå er ikke jeg noen bil-ekspert, men kan det være noen varme-greie? Det har vært kjølig nå de siste dagene. Kan det ha noe med det å gjøre? Anonymkode: bc368...6ea
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (På 16.8.2021 den 13.26): Nå er ikke jeg noen bil-ekspert, men kan det være noen varme-greie? Det har vært kjølig nå de siste dagene. Kan det ha noe med det å gjøre? Anonymkode: bc368...6ea Mye mulig, for i går var det varmt og lyden var helt borte. Anonymkode: b4e54...592
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Du hadde satt på blinklyset ditt ved et uhell. Vet den lyden kan være forvirrende for eiere av tyske bilmerker 😛 Men fra spøk til alvor. Klikkelyder kan være omtrent alt. Ikke sier du hvor lyden kommer ifra og begrepet tikkelyder er i aller høyeste grad subjektivt hva betyr. Det er så å si umulig å basere en diagnose på hva en kunde sier lyden høres ut som, men det første jeg tenker på er et rele. Ellers kan det være varmepumpen (den jobber selv om det er langt varmere enn 0 grader), men den skal ikke høres ut som en gammel klokke som sier tikk takk. Anonymkode: 7d3a6...536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå