nomore82 Skrevet 14. august 2021 #101 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg holdte på å få en bil i fronten ganske nylig. Kjørebanen min var klart, kjørte ut og kjørte noen meter før en bil bak i en rekke i motgående heiv seg ut i min kjørebane etter at jeg vare ute på veien. Hadde det vært min skyld da? Nei. Hadde jeg valgt å kjøre ut når jeg ser at en bil kjører forbi ja da hadde det vært min feil. Man ikke sitte å vente til det er tomt for trafikk på veien. Anonymkode: 07a9c...c62 Skjønner. Da er jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #102 Del Skrevet 14. august 2021 Strange Doll skrev (1 time siden): Jeg tok lappen for to år siden og ut i fra det jeg lærte da står jeg på mitt. Herlig argumentering! "Jeg TROR det er slik derfor står jeg på mitt". Det er folk som har hatt lappen i flere tiår og som siterer veitrafikkloven her. Men dine følelser trumfer visst det 😂 Anonymkode: c655a...2ba 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #103 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg regner med at dere har fylt ut hver deres skademelding (siden dere er uenige) som dere har sendt eller skal sende til forsikringsselskapene deres og da avgjør forsikringsselskapene skyldspørsmålet. Hva folk svarer i denne tråden har ingen betydning for utfallet av saken. Anonymkode: 78735...589 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #104 Del Skrevet 14. august 2021 Har vært oppe i akkurat samme situasjon. Bilen som kjørte inn på forkjørsvegen fikk absolutt all skyld. Mistet førerkortet gjorde han òg. Anonymkode: 2f520...caf 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #105 Del Skrevet 14. august 2021 Tror ikke folk her har lappen. Hadde hjulpet hvis du la ved tegning. Men det er hans feil. Uansett hva som skjer på veien så har han vikeplikt. Du kunne kjørt i 200 km/t og han har fortsatt vikeplikt. Altså han har skylden. Han så ikke godt nok om det kom noen. Anonymkode: bc5a7...a23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #106 Del Skrevet 14. august 2021 Lest de første sidene, og ser at INGEN nevner at man har lov til å kjøre forbi i kryss der det er forkjørsvei. Det er faktisk lovlig. § 12.Forbikjøring 5. Forbikjøring er forbudt like foran eller i vegkryss. Dette gjelder ikke a. på kjørebane med to eller flere kjørefelt i kjøreretningen, b. ved forbikjøring til høyre fordi forankjørende svinger til venstre eller tydelig forbereder slik sving, c. når trafikken i krysset reguleres av trafikklyssignal eller politi, d. når trafikken på kryssende veg er pålagt vikeplikt ved offentlig trafikkskilt. Ser at ts nevnte at det er en liten grusvei bilen kom fra. De fleste som kjører inn i slike veier er lokale folk, og de bør vite bedre når de legger seg ut i 80 sona, uavhengig av retning. Man skal være sikker uansett. Ts skrev også at det var svært oversiktlig, og når det er busker og trær som står i veien for sideveien og det ikke er noe skilt, vet man jo ikke at det er en vei der. MEN siden det var en så liten vei, så kan det jo hende det ikke engang stod et vikepliktsskilt der. Spørsmålet er om unntaket over i paragrafen gjelder da... Logisk sett skal den gjelde. Ts har rett mener jeg utfra det jeg vet og har lest hittil, men det er klønete gjort likevel. Hadde ts hatt video hadde jo saken vært mye lettere å bedømme. Anonymkode: 1c3ee...b06 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 14. august 2021 #107 Del Skrevet 14. august 2021 AllahBallah skrev (3 timer siden): SUKK. Nok et eksempel på folk som «bare vet» når det kommer til trafikken. Som noen allerede har sagt: han som kjørte ut i veien har vikeplikt I BEGGE RETNINGER når det er skiltet vikeplikt. Dette innebærer at han også har vikeplikt for trafikk som kommer mot ham i hans kjørefelt. Det kan dere mene er så urimelig dere bare vil, men det er altså slik det er hjemlet i lov. Så kan dere vennligst avstå å kommentere trafikk-saker fremover kun basert på en følelse, uten å ha noe regelverk å vise til. Syntes også det var veldig mange som vet de har rett her, uten å komme med noen som helst paragraf, og angriper TS som var heldig og slapp fra en alvorlig ulykke, for å gi henne pekefinger... typisk KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #108 Del Skrevet 14. august 2021 skruttveig skrev (2 minutter siden): Syntes også det var veldig mange som vet de har rett her, uten å komme med noen som helst paragraf, og angriper TS som var heldig og slapp fra en alvorlig ulykke, for å gi henne pekefinger... typisk KG. Les innlegget mitt over, har paragraf å henvise til Anonymkode: 1c3ee...b06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #109 Del Skrevet 14. august 2021 skruttveig skrev (Akkurat nå): Syntes også det var veldig mange som vet de har rett her, uten å komme med noen som helst paragraf, og angriper TS som var heldig og slapp fra en alvorlig ulykke, for å gi henne pekefinger... typisk KG. Hva folk her på KG mener og tror har ingen som helst betydning i det hele tatt. Enten avgjør forsikringsselskapene dette eller så gjør domstolen det. Anonymkode: 78735...589 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 14. august 2021 #110 Del Skrevet 14. august 2021 På de første sidene mente jeg. Ingen paragrafer der, bare synsing og kjefting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #111 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): ser ut som om det er her (ja, jeg kjeder meg i regnværet...): https://goo.gl/maps/hJTRnvhZkMgoKq6L7 Anonymkode: cbc87...c52 Morsomt at du fant det! Men det styrker bare min mening om at ts egentlig har rett her... Kjører man i sånn grusvei bør man trille sakte fram til krysset, se seg NØYE om, forvisse seg om at ingen er der, og så kjøre ut. Men forbikjøringen i seg selv burde egentlig startet tidligere etter min mening. Krysset ligger jo rett ved en slak sving. Bilene imot kommer i 80, og en sånn forbikjøring er vel ikke så trygg. Anonymkode: 1c3ee...b06 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #112 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Lest de første sidene, og ser at INGEN nevner at man har lov til å kjøre forbi i kryss der det er forkjørsvei. Det er faktisk lovlig. § 12.Forbikjøring 5. Forbikjøring er forbudt like foran eller i vegkryss. Dette gjelder ikke a. på kjørebane med to eller flere kjørefelt i kjøreretningen, b. ved forbikjøring til høyre fordi forankjørende svinger til venstre eller tydelig forbereder slik sving, c. når trafikken i krysset reguleres av trafikklyssignal eller politi, d. når trafikken på kryssende veg er pålagt vikeplikt ved offentlig trafikkskilt. Ser at ts nevnte at det er en liten grusvei bilen kom fra. De fleste som kjører inn i slike veier er lokale folk, og de bør vite bedre når de legger seg ut i 80 sona, uavhengig av retning. Man skal være sikker uansett. Ts skrev også at det var svært oversiktlig, og når det er busker og trær som står i veien for sideveien og det ikke er noe skilt, vet man jo ikke at det er en vei der. MEN siden det var en så liten vei, så kan det jo hende det ikke engang stod et vikepliktsskilt der. Spørsmålet er om unntaket over i paragrafen gjelder da... Logisk sett skal den gjelde. Ts har rett mener jeg utfra det jeg vet og har lest hittil, men det er klønete gjort likevel. Hadde ts hatt video hadde jo saken vært mye lettere å bedømme. Anonymkode: 1c3ee...b06 Hvis det var en liten grusvei så kom den vel antakelig fra en privat gårdsplass og da har de som kommer på den veien alltid vikeplikt? Anonymkode: bc5a7...a23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #113 Del Skrevet 14. august 2021 Strange Doll skrev (6 timer siden): Er du seriøs? 😅 dette er jo din feil. Du kjørte mot kjøreretningen og da skal du være sikker på at det er fri sikt. Hvordan får du til det? Den som skal inn på en vei, som har vikeplikt, har vikeplikt for alle. Dette er en situasjon som du, og alle andre her som støtter ditt argument, bør ta lærdom av. Da dette er den farligste manøveren som blir gjort inn på en hovedvei. Hvorfor? Jo, du ser deg til venstre, det kommer ingen, og du kjører ut i krysset og skal til høyre. Man bør riktignok unngå forbikjøring mot veikryss, men vikeplikten gjelder likevel. Her har ikke TS skylda. Håper på oppdatering her. Anonymkode: 59622...f60 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #114 Del Skrevet 14. august 2021 Nesten det samme skjedde der jeg bodde før. Forkjørsvei i 80 sone der en tok forbikjøring da bilen forran svingte av inn på en sidevei. Konklusjonen var da at man alltid har ansvar for fri bane ved forbikjøring, så vedkommende som kjørte forbi fikk all skyld, selv om den som svingte av også har egen vikeplikt for banen den krysser. Anonymkode: cb89e...220 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #115 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nesten det samme skjedde der jeg bodde før. Forkjørsvei i 80 sone der en tok forbikjøring da bilen forran svingte av inn på en sidevei. Konklusjonen var da at man alltid har ansvar for fri bane ved forbikjøring, så vedkommende som kjørte forbi fikk all skyld, selv om den som svingte av også har egen vikeplikt for banen den krysser. Anonymkode: cb89e...220 Det er en helt annen situasjon, som ikke er ligner nei. Anonymkode: 59622...f60 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon321 Skrevet 14. august 2021 #116 Del Skrevet 14. august 2021 (endret) Skjønner ikke at folk har så tungt for å forstå. Det er ikke slik at første som gjør feil får skyld, eller at regel nr 1 er viktigere enn regel nummer 5. Bilen som TS krasjet med har åpenbart brutt vikeplikten. TS har åpenbart ikke kjørt forsvarlig. Hun sier 3-4 ganger hvor klart og oversiktlig det var, samtidig som bilisten hun kjørte forbi var langt under fartsgrensen. Dvs TS mener at hun tok en forbikjøring i motsatt felt hvor det er oversiktlig, men evner ikke å bremse i tide. Du har 59 meter bremselengde i 80 km/t. For det første er det ikke lov å kjøre raskere enn fartagrensen ved en forbikjøring , og det er heller ikle nødvendig om den du kjører forbi kjører «langt under fartsgrensen» At noen gidder å tro eller mene noe annet enn at TS får skylddeling er absurd. Endret 15. august 2021 av anon321 skrivefeil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrRust Skrevet 15. august 2021 #117 Del Skrevet 15. august 2021 Ut ifra skjermbildet skjedde ulykken her: https://goo.gl/maps/tLEBQDgR13pFDVdq7 Bil som kommer inn fra skogsveien her åpenbart vikeplikt. Bil som kjører forbi, krysser en varsellinje. Denne angir at «sikten fremover er for kort til en vanlig forbikjøring». I mine øyne har begge bilen skyld i dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 15. august 2021 #118 Del Skrevet 15. august 2021 mrRust skrev (1 minutt siden): Ut ifra skjermbildet skjedde ulykken her: https://goo.gl/maps/tLEBQDgR13pFDVdq7 Bil som kommer inn fra skogsveien her åpenbart vikeplikt. Bil som kjører forbi, krysser en varsellinje. Denne angir at «sikten fremover er for kort til en vanlig forbikjøring». I mine øyne har begge bilen skyld i dette. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 15. august 2021 #119 Del Skrevet 15. august 2021 Det er ganske oversiktlig de siste meterne fram til hovedveien, at han skulle ha full oversikt over at det foregikk en forbikjøring. Normalt sett skulle han ha ventet til det var klar bane før han kjørte ut på hovedveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #120 Del Skrevet 15. august 2021 Dæven det er skremmende hvor mange her inne som ikke kan trafikkreglene! Og så mange bastante uttalelser, som om dette er man ekspert på - artig, når så mange tar feil. Anonymkode: 7f7d5...da3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå