AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #141 Del Skrevet 24. august 2021 Motparten fikk all skyld ts Anonymkode: eae5f...04d 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 24. august 2021 #142 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Motparten fikk all skyld ts Anonymkode: eae5f...04d Som forventet👍 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #143 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Motparten fikk all skyld ts Anonymkode: eae5f...04d tull, det trur jeg INGENTGING på, vil gjeren se bevis på det. Anonymkode: e8680...16e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #144 Del Skrevet 24. august 2021 On 8/15/2021 at 10:50 PM, mrRust said: Ut ifra skjermbildet skjedde ulykken her: https://goo.gl/maps/tLEBQDgR13pFDVdq7 Bil som kommer inn fra skogsveien her åpenbart vikeplikt. Bil som kjører forbi, krysser en varsellinje. Denne angir at «sikten fremover er for kort til en vanlig forbikjøring». I mine øyne har begge bilen skyld i dette. Veldig mange vet ikke hva gul varselslinje betyr, det er irriterende. Les og lær folk (Men ja den som kjører på har vikeplikt og skyld men TS burde uannsett ikke kjørt forbi her) Anonymkode: 30343...81c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #145 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Motparten fikk all skyld ts Anonymkode: eae5f...04d Dette er selvfølgelig tull fra ende til annen. Enhver som kan bittelitt om trafikkreglene vet det, men jeg skjønner selvsagt at ts ønsker å føle at han hadde rett her overfor alle som har sagt seg uenige med ham. Du må nok lengre ut på landet med den konklusjonen. Håper du tar bedre avgjørelser ved neste forbikjøring, det er skummelt å ferdes i trafikken når det finnes bilister med så dårlig oversikt når de velger å kjøre forbi. Anonymkode: 1e3b7...3bf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 24. august 2021 #146 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dette er selvfølgelig tull fra ende til annen. Enhver som kan bittelitt om trafikkreglene vet det, men jeg skjønner selvsagt at ts ønsker å føle at han hadde rett her overfor alle som har sagt seg uenige med ham. Du må nok lengre ut på landet med den konklusjonen. Håper du tar bedre avgjørelser ved neste forbikjøring, det er skummelt å ferdes i trafikken når det finnes bilister med så dårlig oversikt når de velger å kjøre forbi. Anonymkode: 1e3b7...3bf AnonymBruker skrev (1 time siden): tull, det trur jeg INGENTGING på, vil gjeren se bevis på det. Anonymkode: e8680...16e Haha, fy fader så flaut av dere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #147 Del Skrevet 24. august 2021 Hærregud e d fette mulig😂 æ lærte på kjøreskola at når vi skulle kjør ut på en forkjørsvei som beskrevet hær, at vi måtte husk å se bægge veia, førr d kunne kom noen i andre kjørefelt som kjørt forbi. Å di hadde vi vikeplikt førr å😉 Anonymkode: 8f85b...d11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockybalboa Skrevet 25. august 2021 #148 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Motparten fikk all skyld ts Anonymkode: eae5f...04d Det var det eneste mulige utfallet. Det er slik trafikkreglene er. Skal man kjøre inn på en forkjørsvei har man vikeplikt for de som befinner seg der. Så enkelt er det. Må si jeg er forundret over at så mange klarer å mene noe annet. Lurer på om de har funnet førekortet i en Cornflakes-pakke. Det er ikke til å undres over at det skjer mye rart i trafikken når så mange (godt over halvparten i denne tråden) ikke forstår trafikkreglene. Bra det ordnet seg for TS. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 25. august 2021 #149 Del Skrevet 25. august 2021 Må bare høre med gjengen her som mener det er personen som kjører forbi på en vei med forkjørsrett som har gjort feil i denne saken: Hvordan ville situasjonen vært på alle disse stikkveiene (merket rødt) inn til eneboligene? Det er samme vei, 210 med forkjørsrett, bare litt lenger mot nord. Gjør det rimelig farlig å kjøre oppover Østerdalen mot Trondheim ihvertfall. På tide å montere fysisk midtrabatt på alle veier i hele landet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 25. august 2021 #150 Del Skrevet 25. august 2021 rockybalboa skrev (4 timer siden): Det var det eneste mulige utfallet. Det er slik trafikkreglene er. Skal man kjøre inn på en forkjørsvei har man vikeplikt for de som befinner seg der. Så enkelt er det. Må si jeg er forundret over at så mange klarer å mene noe annet. Lurer på om de har funnet førekortet i en Cornflakes-pakke. Det er ikke til å undres over at det skjer mye rart i trafikken når så mange (godt over halvparten i denne tråden) ikke forstår trafikkreglene. Bra det ordnet seg for TS. Folk flest er jo idioter i trafikken. Vet ikke hvordan de skal plassere seg, signalisere, øke fart, redusere fart, flette etc. Og de som turer rundt under fartsgrensa er de absolutt verste, for de er generelt sett livredde i trafikken… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 25. august 2021 #151 Del Skrevet 25. august 2021 newman01 skrev (2 timer siden): Må bare høre med gjengen her som mener det er personen som kjører forbi på en vei med forkjørsrett som har gjort feil i denne saken: Hvordan ville situasjonen vært på alle disse stikkveiene (merket rødt) inn til eneboligene? Det er samme vei, 210 med forkjørsrett, bare litt lenger mot nord. Gjør det rimelig farlig å kjøre oppover Østerdalen mot Trondheim ihvertfall. På tide å montere fysisk midtrabatt på alle veier i hele landet? Nøyaktig samme utfall. Den som kommer inn på forkjørsveien har vikeplikt for all trafikk på forkjørsveien. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 25. august 2021 #152 Del Skrevet 25. august 2021 En ser vel helt greit at dette er en vei. Ikke kan jeg se at det er merket med vikeplikt på denne veien. Med tanke på svingen rett etter så er det vel et ganske dårlig sted å kjøre forbi. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #153 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 16.08): Her var det jaggu mange rare folk 🤯😳 Han har vikeplikt, uansett hvordan situasjonen er på veien han skal ut på. Han skal forsikrer seg om at den er klar, uansett, før han kjører ut. Stå på ditt 👍 Anonymkode: 68814...cd7 Jepp! Dette lærer man på kjøreopplæringen. Når man skal svinge ut på en vei må man være sikker på at det er klart. Også dobbeltsjekke fordi det kan komme biler som foretar en forbikjøring. Vikeplikt er vikeplikt. "Man har vikeplikt når man foretar en forbikjøring" ?? Hvor står det hen liksom? Anonymkode: b0ae1...12a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 25. august 2021 #154 Del Skrevet 25. august 2021 Illuminatum skrev (1 time siden): En ser vel helt greit at dette er en vei. Ikke kan jeg se at det er merket med vikeplikt på denne veien. Med tanke på svingen rett etter så er det vel et ganske dårlig sted å kjøre forbi. Hva blir da din konklusjon? Skal det være vikepliktskilt ved utkjørsel fra privat veg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 25. august 2021 #155 Del Skrevet 25. august 2021 tdm900 skrev (3 timer siden): Hva blir da din konklusjon? Skal det være vikepliktskilt ved utkjørsel fra privat veg? Jeg vet ikke men han som kjører utpå bryter vel høyrereglen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #156 Del Skrevet 25. august 2021 4 hours ago, Illuminatum said: En ser vel helt greit at dette er en vei. Ikke kan jeg se at det er merket med vikeplikt på denne veien. Med tanke på svingen rett etter så er det vel et ganske dårlig sted å kjøre forbi. Heltrukket hvit linje betyr at du har vikeplikt (begge veier) ut på veien selv om det ikke står vikeplikt-skilt. Veien du ser på bildet, den store Fv210, er en forkjørsvei. Det er skiltet lenger bak (utenfor bildet du ser). Alle veier som skal inn på forkjørsvei har vikeplikt (begge veier) - det trumfer høyreregel. Anonymkode: 30343...81c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #157 Del Skrevet 25. august 2021 Så utrolig vittig tråd.. »det er ikke vikepliktskilt der!» - ja da har du kanskje ikke tatt hensyn til heltrukket hvit sperrelinje før du da? så bastante meninger. Morro! Takk for underholdningen TS! Jeg tipper at sjåføren «glemte» å se begge veier. Fint med detaljerte bilder av veien. Det gav det «lille ekstra» til historien. Godt ulykken kun endte i skrap og bulker! Anonymkode: 63dc4...d11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #158 Del Skrevet 25. august 2021 Det er en halvtime av livet mitt jeg aldri får tilbake. Men artig historie TS! Bra det endte godt. Anonymkode: d6201...6c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #159 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 11.20): Motparten fikk all skyld ts Anonymkode: eae5f...04d Så bra at du oppdaterte👍 Vi hadde en lang diskusjon rundt middagsbordet her, og vi var uenige (foreldre og to voksne barn). Mann og datter mente du hadde skylden, jeg mente delt og sønnen min (som jobber som sjåfør ved siden av studier) sa med en gang at vikeplikt ut på forkjørsvei trumfer alt, han har skyld. Sønnen min er klok! Godt at det gikk bra med alle som var involvert. Anonymkode: ed04c...054 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 26. august 2021 #160 Del Skrevet 26. august 2021 Illuminatum skrev (6 timer siden): Jeg vet ikke men han som kjører utpå bryter vel høyrereglen. Hvorfor gjelder den inn på en forkjørsvei? Vet du ikke at vikeplikt er vikeplikt fra både høyre og venstre da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå