Gå til innhold

Hvor fort normalt å komme for kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en heterofil kvinne på 41-år. I alle år har jeg kommet det jeg tror er ekstremt fort ved hjelp av klitoris vibrator. Jeg kommer sterkt etter bare en 20-30sek, maks. Hver gang. Gjør de fleste det, eller kommer jeg veldig veldig  raskt? Med partner tar det derimot lang tid og jeg trenger alltid klitoris stimulering, kommer aldri vaginalt.

Aldro snakket med venninner om dette🙈 Men lurer på hva som er normalt.

Anonymkode: 37d86...d37

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer også veldig fort ved klitorisstimulering..... noen ganger på 20 sek osv..... kommer vaginalt også men det tar litt lengre tid😊 Vet heller ikke hva som er normalt egentlig.... haha men vi får bare tenkte at vi er heldige😁

Anonymkode: d1afa...285

Skrevet

Synes det varierer utrolig mye. Noen kommer bare de ligger inntil meg bakfra, andre kommer ikke med mindre de bruker en eller annen psycho vibrator (som jeg mistenker at er et massasjeapparat for ryggen).

Selv er jeg midt på treet, men ville aldri ødelagt meg selv med å bruke vibrator. 

Anonymkode: f2e40...f1a

Skrevet

Har det noe å si hva som er normalt?

Det som betyr noe for meg, er hva som er normalt for meg. Og det varierer. MYE. Under ett minutt er svært sjeldent for meg.

• Liker 3
Skrevet

Veldig forskjellig fra gang til gang. Alt fra 1-10 min

Anonymkode: b73e2...5e5

Skrevet

Det aller meste er normalt når det kommer til orgasme. For meg kan det ta 5-10 minutter å komme med klitorisvibrator, og betydelig lenger med partner. Men jeg har venninner som nærmest kan komme på kommando, og gjerne ikke bruker mer enn et halvt minutt på å komme, både med vibrator og partner. Det kan være enormt stor forskjell fra kvinne til kvinne. Så lenge det er digg og alle involverte samtykker, tenker jeg at det ikke er så viktig hvorvidt det er «normalt» eller ikke.

• Liker 4
Skrevet
Fioljenta skrev (21 minutter siden):

Har det noe å si hva som er normalt?

Klart det har.

Det er sykt irriterende å hele tiden lese at kvinner bruker så lang tid, må stimulere klitoris, gjerne må bruke vibrator, etc, når sannheten er at dette typisk gjelder for kun et mindretall, og ofte de mest høyrøstede.

Det å vite hva man selv blir kåt av, ta ansvar og benytte seg av det, gjør jo at en god del sikkert kunne ha kommet raskere. Mens det å fornekte at man blir kåt av andre ting enn fysisk stimuli, og venne seg til diverse teknikker og apparater, gjerne gjør at det går mye tregere.

Klarer man å få en kvinne skikkelig kåt - dette betinger at hun selv er av den typen som ser verdien av det - så sliter hun mer med å holde igjen enn med å klare å komme. 

• Liker 1
Skrevet

Her faker nok mange. Kvinner trenger lengre tid på å komme enn menn. Ikke noe galt det. Fjern plastikkduppedingser i sengen og bruk hender og tunge. Hvor fort kommer dere da?

Og en ting til. Sex er ikke et OL mesterskap. Det skal være kos, avslappende, deilig og intimt. 

Anonymkode: d5c91...e6c

• Liker 10
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Klart det har.

Det er sykt irriterende å hele tiden lese at kvinner bruker så lang tid, må stimulere klitoris, gjerne må bruke vibrator, etc, når sannheten er at dette typisk gjelder for kun et mindretall, og ofte de mest høyrøstede.

Jeg tror ikke dette er mindretallet altså - men flertallet. Ingen av mine venner kan komme vaginalt, de må ha vibrator for å komme. Med partner tar det også typisk mye lenger tid enn det tar alene. 

Anonymkode: 8d45a...ff5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tror ikke dette er mindretallet altså - men flertallet. Ingen av mine venner kan komme vaginalt, de må ha vibrator for å komme. Med partner tar det også typisk mye lenger tid enn det tar alene. 

Ja, det er nettopp dette jeg sikter til. Jeg og mine venner-argumentet. Det som ikke tar høyde for at det selvfølgelig er forskjell på ulike miljøer.

Tror neppe så veldig mange oppegående kvinner lever på denne måten, akkurat. De jeg har møtt som er avhengig av vibrator er det som regel noe veldig forknytt over.

Skrevet

Det tar ca 10-20 minutter alene med womanizer. Slikking samme,  men kommer helt an på hvor god han er og om han tar instruksjoner. Får ikke vaginal. 37 år.

Anonymkode: a9e9e...6a6

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er nettopp dette jeg sikter til. Jeg og mine venner-argumentet. Det som ikke tar høyde for at det selvfølgelig er forskjell på ulike miljøer.

Tror neppe så veldig mange oppegående kvinner lever på denne måten, akkurat. De jeg har møtt som er avhengig av vibrator er det som regel noe veldig forknytt over.

Miljøer? Hva har miljøer med dette å gjøre? Tror du vennegrupper settes sammen basert på hvor enkelt de får orgasme? 

• Liker 12
Skrevet

kommer på 2-5 minutter ved klitorisstimulering. ellers kan det ta en evighet, eller ikke bli så tent i det hele tatt..

Anonymkode: d280c...a0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Miljøer? Hva har miljøer med dette å gjøre? Tror du vennegrupper settes sammen basert på hvor enkelt de får orgasme? 

Nei.

Men på bakgrunn av hva slags sosioøkonomisk kultur de kommer fra, som igjen påvirker hvor høy selvrespekt og selvtillit de har, som igjen påvirker hva de driver med i senga og hvor lett de slår seg løs.

Her inne leser man jo for det meste om kvinner med helt utrolig lav selvrespekt, ekstremt dårlige forhold, hvis man i det hele tatt kan kalle det forhold, som tilpasser seg mannfolka luner i ett og alt, uansett om de blir brukt til sex, rundlurt, hekta, utsatt for utroskap, etc. Klart dette ikke er kvinner som er vant med å dyrke egen nytelse, eller at andre bruker tid på deres nytelse.

Hadde de vært vant med det, hadde de naturligvis ikke hatt så store nevroser at de måtte hamre løs på en så ømfintlig kroppsdel med elektriske apparater. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.

Men på bakgrunn av hva slags sosioøkonomisk kultur de kommer fra, som igjen påvirker hvor høy selvrespekt og selvtillit de har, som igjen påvirker hva de driver med i senga og hvor lett de slår seg løs.

Her inne leser man jo for det meste om kvinner med helt utrolig lav selvrespekt, ekstremt dårlige forhold, hvis man i det hele tatt kan kalle det forhold, som tilpasser seg mannfolka luner i ett og alt, uansett om de blir brukt til sex, rundlurt, hekta, utsatt for utroskap, etc. Klart dette ikke er kvinner som er vant med å dyrke egen nytelse, eller at andre bruker tid på deres nytelse.

Hadde de vært vant med det, hadde de naturligvis ikke hatt så store nevroser at de måtte hamre løs på en så ømfintlig kroppsdel med elektriske apparater. 

Jeg er uenig med deg. Jeg har venner fra alle slags bakgrunner og de fleste er veldig seksuelt frigjort. Det er en grunn til at dette er info jeg i det hele tatt vet. De fleste kvinner får ikke vaginal orgasme, men de aller fleste klarer å få klitorisorgasme, spesielt ved bruk sv leketøy. Selvsagt er det utrolig uheldig å hamre for sterkt på med tanke på sensitivitet, men en gang i blant skader ingen.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er uenig med deg. Jeg har venner fra alle slags bakgrunner og de fleste er veldig seksuelt frigjort. Det er en grunn til at dette er info jeg i det hele tatt vet. De fleste kvinner får ikke vaginal orgasme, men de aller fleste klarer å få klitorisorgasme, spesielt ved bruk sv leketøy. Selvsagt er det utrolig uheldig å hamre for sterkt på med tanke på sensitivitet, men en gang i blant skader ingen.

Det går helt bra du :) 

Å være "seksuelt frigjort" er det jeg siktet til med forknytthet. Det handler som regel om at man pleaser menn. 

Skrevet

Tidligere tok det mellom 20 og 45 minutter, er nå 47 og kan komme i løpet av sekunder, jeg kan også komme uten berøring. Så nå er det vel alt fra umiddelbart ved at han bare rører ved kroppen min til 5 minutter maks, stort sett fra 30 sek til 2 min. Tror det er vanligere for kvinner at det tar lengre tid, men normalområdet for hvor lang tid det tar er nok ganske stort.

Anonymkode: c1484...d5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tidligere tok det mellom 20 og 45 minutter, er nå 47 og kan komme i løpet av sekunder, jeg kan også komme uten berøring. Så nå er det vel alt fra umiddelbart ved at han bare rører ved kroppen min til 5 minutter maks, stort sett fra 30 sek til 2 min. Tror det er vanligere for kvinner at det tar lengre tid, men normalområdet for hvor lang tid det tar er nok ganske stort.

Anonymkode: c1484...d5e

Jepp - alder er også en faktor som nokså klart synes å ha effekt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes det varierer utrolig mye. Noen kommer bare de ligger inntil meg bakfra, andre kommer ikke med mindre de bruker en eller annen psycho vibrator (som jeg mistenker at er et massasjeapparat for ryggen).

Selv er jeg midt på treet, men ville aldri ødelagt meg selv med å bruke vibrator. 

Ødelagt av å bruke vibrator, den var god 😂

For å svare på spm til TS: det som er normalt for meg behøver ikke være normalt for deg. Vi er alle ulike.

For min del varierer det. Er jeg skikkelig, skikkelig kåt kan jeg komme på noen sekunder av lett berøring, da spiller det ingen rolle om det er vaginalt eller utvendig. Er jeg ikke fullt så kåt kan det ta alt fra 1-5 minutter på egen hånd og fra 5-15 minutter under sex med partner. Er nå 37 og har født to barn, merker at jeg kommer mye lettere enn da jeg var yngre. Om det har skjedd en fysisk endring i underlivet etter fødsel, eller om det bare handler om at jeg er mer avslappet og blir lettere kåt vet jeg ikke.

Anonymkode: ec788...fd0

• Liker 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Klart det har.

Det å vite hva man selv blir kåt av, ta ansvar og benytte seg av det, gjør jo at en god del sikkert kunne ha kommet raskere. Mens det å fornekte at man blir kåt av andre ting enn fysisk stimuli, og venne seg til diverse teknikker og apparater, gjerne gjør at det går mye tregere.

Klarer man å få en kvinne skikkelig kåt - dette betinger at hun selv er av den typen som ser verdien av det - så sliter hun mer med å holde igjen enn med å klare å komme. 

Det er vel heller motsatt - de som kommer på et minutt og får orgasme av vaginalt samleie er vel de som roper høyest. De er i alle fall i mindretall. Hvor mye i mindretall varierer litt mellom ulike undersøkelser, men i denne https://forskning.no/biologi-medisin-menneskekroppen/hvor-lenge-er-det-egentlig-normalt-a-ha-sex-for-utlosning/1675942 vises det til en undersøkelse (2015) der kun 18 prosent oppgav å få orgasme av vaginalt samleie alene. Så det forholder seg altså motsatt av hva du påstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...