Gå til innhold

RETTELSE: Man må ikke lenger betale for å sitte i telefonkø på politiets 02800!

Million

Anbefalte innlegg

Husker vi ringte det nr engang fordi det lå et møbel på ring 3 i Oslo og farlig om noen skulle kjøre i det 😂 var lang ventetid da også. Men har aldri irritert meg over prisen egentlig. Hvis samtalen er viktig nok er det verdt prisen uansett 

Anonymkode: 305dc...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Husker vi ringte det nr engang fordi det lå et møbel på ring 3 i Oslo og farlig om noen skulle kjøre i det 😂 var lang ventetid da også. Men har aldri irritert meg over prisen egentlig. Hvis samtalen er viktig nok er det verdt prisen uansett 

Anonymkode: 305dc...b04

Det ble en endring på det med prisen i 2019, og det var jeg ikke klar over da jeg skrev hovedinnlegget. Jeg trodde på det fyren hos Telia Kundeservice sa til meg på telefon, at det kostet 2,49 pr minutt. Han søkte det til og med opp, jeg hørte han sitte og taste.

Men iflg NKOM (se link i innlegg 9 tidligere i tråden) ble det endring i regelverket i 2019, så nå koster det ikke mer enn vanlig takst å ringe femsifrede nummer lenger. Det er det kanskje flere enn meg og deg som ikke har fått med seg.

Så nå kan man ringe politiet uten å bli loppet for penger! Yeay! 😁

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo, om man ikke klarer å spørre om de kan roe ned musikken, er man litt puslete. Hva tror du vil skje, at alle som er der angriper deg?

Anonymkode: 5a460...ebb

Jeg har bare en gang vært nødt til å gjennomføre dette - da åpnet de ikke. De enten ville ikke høre eller hørte ikke grunnet musikken. Politiet hadde andre metoder.

Jeg kan snakke med folk som er edru og uten følge av sine festende venner dagen derpå. Festmennesker som holder på 2-3 dager hver eneste helg overlater jeg til politiet.

Det samme gjør jeg dersom bråket ikke kan relateres til en bestemt bolig - som f.eks. når det er skrik og skrål i nabolaget langt etter kl 23 - jeg går ikke ut for å finne ut hvor det er selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (8 timer siden):

Jeg har bare en gang vært nødt til å gjennomføre dette - da åpnet de ikke. De enten ville ikke høre eller hørte ikke grunnet musikken. Politiet hadde andre metoder.

Jeg kan snakke med folk som er edru og uten følge av sine festende venner dagen derpå. Festmennesker som holder på 2-3 dager hver eneste helg overlater jeg til politiet.

Det samme gjør jeg dersom bråket ikke kan relateres til en bestemt bolig - som f.eks. når det er skrik og skrål i nabolaget langt etter kl 23 - jeg går ikke ut for å finne ut hvor det er selv.

Nå endrer du forutsetningen. 

Jeg har som sagt sittet i styret selv og måtte flere ganger be både eiere og leiere å roe ned. De ansvarlige har vært helt ok å prate med, selv med de "festende vennene" tilstede. Ser ikke helt problemet med at andre er tilstede.. Er det disse du er så bekymret for at du bruker politiet for å be de skru ned lyden? Om det er fra nabolaget / hver eneste helg blir det jo noe annet. 

Anonymkode: 5a460...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Blondie65 said:

Mens jeg har gjort det flere ganger, hvor de som har hatt fest har åpnet og respektert meldingen i flertallet av tilfellene. Med andre ord, flere hendelser hvor politiet har sluppet å kaste bort ressurser fordi folk er for puslete til å ta den samtalen selv.

Anonymkode: affde...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...