Million Skrevet 14. august 2021 #1 Del Skrevet 14. august 2021 (endret) Jeg var nødt til å ringe politiet på 02800 i forbindelse med noe skadeverk i en boligblokk dag. Jeg satt i telefonkø omtrent 13-14 minutter av de totalt 17 minuttene samtalen varte. Det jeg ikke var klar over, var at "taksameteret" gikk mens man venter på svar! Hvor frekt er ikke det å ta seg betalt for at folk står i kø for å komme frem???? Da samtalen var ferdig, sjekket jeg lengden på samtalen på mobilen. 17 minutter. Ringte så til telefonoperatøren min og spurte hva den samtalen til 02800 som jeg nettopp hadde tatt ville koste meg.... til kr 2,49 pr minutt, ble det altså 42 kroner for å bare stå i kø og så bli avvist av politiet! 😒 Det endte med at han politibetjenten jeg snakket med mente jeg kunne gå bort og snakke med de folkene jeg mistenkte selv og se om de ville betale for skadeverket sitt...(yeah, right, like that's gonna happen!) Andre som har måttet ta totalt meningsløse og dyre telefoner til 02800? Endret 14. august 2021 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Del Skrevet 14. august 2021 Det var jeg ikke klar over.. meningsløst Anonymkode: 3fca5...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2021 #3 Del Skrevet 14. august 2021 Ble du opplyst om at dette var et betal nr? Synes dette er fullstendig forkastelig - men det synes jeg om prisene på pass og ID kort også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. august 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 14. august 2021 Blondie65 skrev (2 minutter siden): Ble du opplyst om at dette var et betal nr? Synes dette er fullstendig forkastelig - men det synes jeg om prisene på pass og ID kort også. Det er et femsifret nummer, og de er jo betalnummer, alle sammen. Kanskje de går ut fra at alle vet det fra før da? Husker ikke om jeg ble opplyst om det innledningsvis i samtalen, for sønnen min begynte å bable til meg fra kjøkkenet akkurat da så jeg måtte hysje på han for å høre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløva Skrevet 14. august 2021 #5 Del Skrevet 14. august 2021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2021 #6 Del Skrevet 14. august 2021 Million skrev (1 minutt siden): Det er et femsifret nummer, og de er jo betalnummer, alle sammen. Kanskje de går ut fra at alle vet det fra før da? Husker ikke om jeg ble opplyst om det innledningsvis i samtalen, for sønnen min begynte å bable til meg fra kjøkkenet akkurat da så jeg måtte hysje på han for å høre. Det visste ikke jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. august 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 14. august 2021 Lilleløva skrev (1 minutt siden): Dette sa ikke Telia! Han jeg snakket med, sjekket opp prisen, og sa det kostet 2,49 pr minutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #8 Del Skrevet 14. august 2021 For å unngå dette kan man finne det åttesifrede nummeret til sitt lokalpoliti og heller ringe dit, det har jeg gjort de få gangene jeg har måttet kontakte politiet av ulike årsaker. Anonymkode: 8b0c1...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. august 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 14. august 2021 Blondie65 skrev (5 minutter siden): Det visste ikke jeg! Ser ut som Telia har feil informert meg i dag.... jeg sjekket på nett nå, og dette fant jeg hos Nkom: Hvor mye koster det å ringe til et 5-sifret nummer? I 2019 ble det innført regulering for priser for å ringe 5-sifrede nummer, slik at det normalt ikke skal koste mer enn vanlig takst. Tidligere kostet det ofte flere kroner minuttet å ringe et 5-sifret nummer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #10 Del Skrevet 14. august 2021 Million skrev (2 timer siden): Jeg satt i telefonkø omtrent 13-14 minutter Det endte med at han politibetjenten jeg snakket med mente jeg kunne gå bort og snakke med de folkene jeg mistenkte selv og se om de ville betale for skadeverket sitt...(yeah, right, like that's gonna happen!) Når folk har blitt så stusselige at de ringer for at politiet skal ordne opp i alle mulige småsaker og deretter klager over at det er telefonkø. Minner meg om hun dama som ringte 02800 for å klage på hårklippen. Jeg mener folk ordnet slike ting selv før. Er jo mye bedre det. Anonymkode: 5a460...ebb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. august 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når folk har blitt så stusselige at de ringer for at politiet skal ordne opp i alle mulige småsaker og deretter klager over at det er telefonkø. Minner meg om hun dama som ringte 02800 for å klage på hårklippen. Jeg mener folk ordnet slike ting selv før. Er jo mye bedre det. Anonymkode: 5a460...ebb Jeg er medlem av styret i borettslaget dette gjelder, og telefon til politiet var nødvendig av forsikringsårsaker. Tenk litt lenger enn nesetippen din før du er spydig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #12 Del Skrevet 14. august 2021 Million skrev (22 minutter siden): Jeg er medlem av styret i borettslaget dette gjelder, og telefon til politiet var nødvendig av forsikringsårsaker. Tenk litt lenger enn nesetippen din før du er spydig. Kan ikke pøblene gjøre opp for seg / reparere det som er ødelagt pga det er et borettslag? Har sittet i styret som både medlem og leder. Da var det forventet at man tok de litt kjipe samtalene når gjengen i naboblokken feks tagget ned containeren som en beboer hadde leid. Kan såklart være en helt unik og sjelden situasjon hvor man må prate med politiet fremfor å anmelde på nett (https://anmeldelse.pub.politiet.no/webjars/anmeldelse/index.html?type=skadeverk), men uansett har vi blitt en gjeng puslinger som ikke tørr å si ifra til naboen at musikken er for høy, at høytrykksspyleren støyer på røde dager.. eller at pøbler må fikse etter seg. I det minste forsøke før man ringer politiet og blir oppgitt over at de ikke reiser på små skadeverkssaker. Gjelder ikke bare deg, det er en generell betraktning. Anonymkode: 5a460...ebb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. august 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan ikke pøblene gjøre opp for seg / reparere det som er ødelagt pga det er et borettslag? Har sittet i styret som både medlem og leder. Da var det forventet at man tok de litt kjipe samtalene når gjengen i naboblokken feks tagget ned containeren som en beboer hadde leid. Kan såklart være en helt unik og sjelden situasjon hvor man må prate med politiet fremfor å anmelde på nett (https://anmeldelse.pub.politiet.no/webjars/anmeldelse/index.html?type=skadeverk), men uansett har vi blitt en gjeng puslinger som ikke tørr å si ifra til naboen at musikken er for høy, at høytrykksspyleren støyer på røde dager.. eller at pøbler må fikse etter seg. I det minste forsøke før man ringer politiet og blir oppgitt over at de ikke reiser på små skadeverkssaker. Gjelder ikke bare deg, det er en generell betraktning. Anonymkode: 5a460...ebb Gi faen i å kalle meg pusling bare fordi jeg er kvinne og ikke vil stille pøblene til veggs helt alene! Og hadde det vært en 100% identifisering av de som løp fra stedet midt på natten etter skadeverket (de ble sett løpende), så kunne vi kanskje sporet dem opp ja, men det blir ord mot ord om hvem det var som ble sett i halvmørket. Den party-prinsessa som faktisk leier leiligheten, vil garantert bare si hun ikke aner noe om det, "å nei, det var ikke meg, jeg vet ikke hvem det var" og hva kan vi som borettslag da gjøre? Ingenting. Det hadde vært jævlig fint om vi kunne fått de skyldige til å betale, men det blir antagelig en forsikringssak. Jeg handlet for øvrig ut i fra hva styrets leder ba meg om. Han sa jeg skulle ringte politiet først pga forsikringen. Fikk råd fra politiet i tlf om å anmelde på nettet, og gjorde det for flere timer siden. Du klager over at vi er en gjeng "puslinger". Jeg hadde i hvert fall ikke som enslig, middelaldrende kvinne gått bort til den leiligheten alene og gitt meg i kast med beskyldninger. Gudene vet hvem hun har der inne til enhver tid, det er ofte mye folk der og de fester og står i støtt og stadig. Rusa folk er det ikke greit å forutsi handlingene til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2021 #14 Del Skrevet 14. august 2021 Man er ikke en pusling hvis man ikke ønsker å avlyse fest med 10-20 "feststemte" og berusede mennesker etter kl 23. Det er noe annet å snakke til naboen på dagtid fordi de dundrer løs med kantklipper i time etter time eller parkerer på gjesteplass forbeholdt gjester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #15 Del Skrevet 14. august 2021 Million skrev (1 time siden): Gi faen i å kalle meg pusling bare fordi jeg er kvinne og ikke vil stille pøblene til veggs helt alene! Du er vel ikke alene i styret? Million skrev (1 time siden): Og hadde det vært en 100% identifisering av de som løp fra stedet midt på natten etter skadeverket (de ble sett løpende), så kunne vi kanskje sporet dem opp ja, men det blir ord mot ord om hvem det var som ble sett i halvmørket. Den party-prinsessa som faktisk leier leiligheten, vil garantert bare si hun ikke aner noe om det, "å nei, det var ikke meg, jeg vet ikke hvem det var" og hva kan vi som borettslag da gjøre? Ingenting. Høres ut som et handlekraftig og effektivt styre, som ikke kan håndtere en vanskelig beboer. Dere kan gjøre masse. Million skrev (1 time siden): Det hadde vært jævlig fint om vi kunne fått de skyldige til å betale, men det blir antagelig en forsikringssak. Jeg handlet for øvrig ut i fra hva styrets leder ba meg om. Han sa jeg skulle ringte politiet først pga forsikringen. Fikk råd fra politiet i tlf om å anmelde på nettet, og gjorde det for flere timer siden. Du kunne jo bedt ham om å i det minste forsøke å ta dette via beboer. Greit nok at det må anmeldes osv pga forsikring, men å ta alt via politiet fordi et helt styre ikke orker / klarer å håndtere ei ung dame som bor der.. Altså. Million skrev (1 time siden): Du klager over at vi er en gjeng "puslinger". Jeg hadde i hvert fall ikke som enslig, middelaldrende kvinne gått bort til den leiligheten alene og gitt meg i kast med beskyldninger. Gudene vet hvem hun har der inne til enhver tid, det er ofte mye folk der og de fester og står i støtt og stadig. Rusa folk er det ikke greit å forutsi handlingene til. Trenger ikke prate til alle. Bare hun som bor der. Et voksent styre til en ung jente. Det klarer dere. Blondie65 skrev (43 minutter siden): Man er ikke en pusling hvis man ikke ønsker å avlyse fest med 10-20 "feststemte" og berusede mennesker etter kl 23. Det er noe annet å snakke til naboen på dagtid fordi de dundrer løs med kantklipper i time etter time eller parkerer på gjesteplass forbeholdt gjester. Jo, om man ikke klarer å spørre om de kan roe ned musikken, er man litt puslete. Hva tror du vil skje, at alle som er der angriper deg? Anonymkode: 5a460...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. august 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 14. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du er vel ikke alene i styret? Høres ut som et handlekraftig og effektivt styre, som ikke kan håndtere en vanskelig beboer. Dere kan gjøre masse. Du kunne jo bedt ham om å i det minste forsøke å ta dette via beboer. Greit nok at det må anmeldes osv pga forsikring, men å ta alt via politiet fordi et helt styre ikke orker / klarer å håndtere ei ung dame som bor der.. Altså. Trenger ikke prate til alle. Bare hun som bor der. Et voksent styre til en ung jente. Det klarer dere. Jo, om man ikke klarer å spørre om de kan roe ned musikken, er man litt puslete. Hva tror du vil skje, at alle som er der angriper deg? Anonymkode: 5a460...ebb Sykt at jeg må liksom forsvare meg på denne måten!? Du tror liksom du vet alt, basert på noen innlegg, så kjenner du liksom alle detaljene i historien og alt om folkene bak? Jeg var alene av styremedlemmene denne lørdagen fordi alle de andre i styret var opptatte utenbys eller ikke hjemme. Jeg bor ved siden av blokken det skjedde, og dermed ba styreleder meg om å begynne og nøste opp i dette. Det var politiet som ba meg gå bort og snakke med pøblene/folkene selv....men jeg har litt mindre pondus enn et par betjenter i politiuniform. Så jeg sa nei. Jeg vet ikke hva de ruser seg på. Jeg vet heller ikke sikkert hvor mange som bor der, for det er aldri bare en der inne, det er fullt av folk støtt. Men iflg en nabo trodde de det bor en eller to ungjenter der, som så inviterer eller tar inn alt av folk som måtte ha lyst å komme. Snakket med nestleder i styret også, og hun sa at jeg IKKE skulle gå bort og begynne å snakke med de. Bare avvente så skal styret snakke sammen over helgen. Det er detaljer i denne historien som jeg ikke vil legge ut, som er medvirkende til at det ikke er særlig lurt å gå alene bort dit for å snakke med "ei ung dame som bor der".... Endret 14. august 2021 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #17 Del Skrevet 14. august 2021 Million skrev (1 minutt siden): Sykt at jeg må liksom forsvare meg på denne måten!? Jeg var alene av styremedlemmene denne lørdagen fordi alle de andre i styret var opptatte utenbys eller ikke hjemme. Jeg bor ved siden av blokken det skjedde, og dermed ba styreleder meg om å begynne og nøste opp i dette. Det var politiet som ba meg gå bort og snakke med pøblene/folkene selv....men jeg har litt mindre pondus enn et par betjenter i politiuniform. Så jeg sa nei. Jeg vet ikke hva de ruser seg på. Jeg vet heller ikke sikkert hvor mange som bor der, for det er aldri bare en der inne, det er fullt av folk støtt. Men iflg en nabo trodde de det bor en eller to ungjenter der, som så inviterer eller tar inn alt av folk som måtte ha lyst å komme. Snakket med nestleder i styret også, og hun sa at jeg IKKE skulle gå bort og begynne å snakke med de. Bare avvente så skal styret snakke sammen over helgen. Det er detaljer i denne historien som jeg ikke vil legge ut, som er medvirkende til at det ikke er særlig lurt å gå alene bort dit for å snakke med "ei ung dame som bor der".... Jeg sier bare det jeg mener. At nordmenn på generelt grunnlag har blitt mer konfliktsky de siste årene. Alle tenker det verste om hverandre og mange tørr ikke snakke med hverandre i frykt for.. At man sårer hverandre? At vedkommende blir sur? Ikke vet jeg. Jeg er ikke veldig tøff, men man trenger ikke være politi for å spørre om noen kan roe ned musikken. Eller be de gjøre opp for skadeverk. Om du synes det er sykt å forsvare seg, så ikke svar da vel.. Anonymkode: 5a460...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. august 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sier bare det jeg mener. At nordmenn på generelt grunnlag har blitt mer konfliktsky de siste årene. Alle tenker det verste om hverandre og mange tørr ikke snakke med hverandre i frykt for.. At man sårer hverandre? At vedkommende blir sur? Ikke vet jeg. Jeg er ikke veldig tøff, men man trenger ikke være politi for å spørre om noen kan roe ned musikken. Eller be de gjøre opp for skadeverk. Om du synes det er sykt å forsvare seg, så ikke svar da vel.. Anonymkode: 5a460...ebb Men problemet ditt er at du "sier det du mener" uten å kjenne noen som helst av detaljene i historien, hva som ble observert, hva som har skjedd i denne leiligheten og utenfor den tidligere, hva de faktisk driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #19 Del Skrevet 14. august 2021 Million skrev (3 minutter siden): Men problemet ditt er at du "sier det du mener" uten å kjenne noen som helst av detaljene i historien, hva som ble observert, hva som har skjedd i denne leiligheten og utenfor den tidligere, hva de faktisk driver med. Hva jeg mener om utviklingen av nordmenn sitt generelle nivå av konfliktskyhet, står fint på egne bein. Trenger eksemplet ditt for å mene det. Om problemet er så stort som du hinter til nå, er bare et tegn på at styret har vært litt for konfliktsky litt for lenge. Anonymkode: 5a460...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #20 Del Skrevet 14. august 2021 *trenger IKKE eksemplet ditt for å mene det. Anonymkode: 5a460...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå