Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige svangerskap var det ca 3 ganger om dagen jeg var helt sikker på at jeg kunne kjenne liv, ellers var det sporadisk og rolig. Ut kom en rolig, forsiktig og behagelig kar, det er hans grunnpersonlighet. 

Denne gangen er det full baluba! Jeg våkner om natta av at det er fest og noen ganger sparker hen i flere timer i strekk! Er det her utslagsgivende for hvem som kommer ut også? 😂

Anonymkode: 2db2d...4d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har stemt på begge mine jenter 😅 Eldste jenta var aktiv store deler av døgnet i magen, mark i rumpa fortsatt den dag i dag 11 år etter. Og datteren min på 1 år var propell i magen, og like propell utenfor nå. 

Nå venter jeg barn i september, og der er det aktivitet 24/7. Bokstavelig talt! Jeg sover 2 timer hver natt, fordi det er så vonde og ubehagelige "spark". Mye verre enn 1-åringen vår, og hun var ille i magen! 😅 så er spent på hvor aktiv denne lille krabaten blir. 

Skulle ønske de arvet bedageligheten og sovehjertet til sin far og ikke sin mor, for å si det sånn 💁‍♀️

Anonymkode: e175a...cf0

Skrevet

Eldste var helt midt på treet aktiv i magen, er helt vill i nikkersen nå som 5åring 🤣

Yngste sparket nesten av ribbeina mine i magen, døgnet rundt var det fest i magen og se siste 14 dagene satt jeg på sofaen hele natta med smerter pga stort barn og turning. Fortsatt veldig aktiv og sterk som en okse 4,5 mnd gammel 🤪

Skrevet

Førstemann var helt texas i magen og er en svært aktiv, om noe sjenert type idag. Noe som bekymrer meg litt, for jeg er bare 23 uker på vei med nr to og her sparkes det så mye og så heftig at det er ubehagelig. Synes det var unødvendig tidlig 🙈🙈🙈

Anonymkode: dd16e...3cf

Skrevet

Har en gutt på 11 mnd som var veldig aktiv i magen. Kjente liv så tidlig som det er mulig, omtrent, og kjente liv hver dag fra første gangen. Etterhvert kjente jeg liv mange ganger om dagen. Har en veldig aktiv gutt som er veldig god motorisk. 

Anonymkode: 64c01...bd3

Skrevet

Da jeg var gravid første gang, tenkte jeg at fosteret måtte være av den aktive typen, men nr. to var mye mer aktiv enn det igjen. Jeg leste et eller annet sted om hvor mye de skulle sove der inne i ulike faser av svangerskapet (uten at jeg husker hvor mye det var mer nå) og tenkte at hjelp dette fosteret sover jo ikke, evt. er det en søvngjenger vi får. Det var alltid en eller annen bevegelse syns jeg. Og det var flere som kommenterte at de så at magen bulet og hoppet fra ganske tidlig. 

Sånn med tanke på aktivitetsnivå etter fødsel, så var lillesøster en veldig rolig baby som sov mye. Hun sov så mye at jeg nesten ble bekymret for at det var noe galt de første månedene (sammenlignet med den eldste, som var mer urolig og mer våken). Ikke sprellet hun i søvne heller, så jeg aner ikke hva som egentlig foregikk mens hun var i magen. Hun er vel relativt aktiv nå som ettåring, men den eldste var mer aktiv på samme alder. 

Anonymkode: 3feb8...4aa

Skrevet

Nei det tror jeg ikke, min hadde full fest inni der og når han kom ut var han en rolig baby, hadde ikke en våken natt heller når han var liten. Fornøyd type den gutten der.🥰

Skrevet

Det har ingen sammenheng er min erfaring etter 5 svangerskap. Husk at plassering av morkaken også vil ha noe å si når man rangerer hvor aktivt fosteret er. Har du morkaken på livmorens fremre vegg vil du merke mindre aktivitet enn det som er reelt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da jeg var gravid første gang, tenkte jeg at fosteret måtte være av den aktive typen, men nr. to var mye mer aktiv enn det igjen. Jeg leste et eller annet sted om hvor mye de skulle sove der inne i ulike faser av svangerskapet (uten at jeg husker hvor mye det var mer nå) og tenkte at hjelp dette fosteret sover jo ikke, evt. er det en søvngjenger vi får. Det var alltid en eller annen bevegelse syns jeg. Og det var flere som kommenterte at de så at magen bulet og hoppet fra ganske tidlig. 

Sånn med tanke på aktivitetsnivå etter fødsel, så var lillesøster en veldig rolig baby som sov mye. Hun sov så mye at jeg nesten ble bekymret for at det var noe galt de første månedene (sammenlignet med den eldste, som var mer urolig og mer våken). Ikke sprellet hun i søvne heller, så jeg aner ikke hva som egentlig foregikk mens hun var i magen. Hun er vel relativt aktiv nå som ettåring, men den eldste var mer aktiv på samme alder. 

Håper på det du skriver! For han første sov ingenting når han kom ut. 

Men er så vant til han første som ikke tar noen risiko, har vært forsiktig siden han var baby. Livredd for å få en gærning som bare løper ut i veien 😅

Skrevet
Heisenberg skrev (11 minutter siden):

Det har ingen sammenheng er min erfaring etter 5 svangerskap. Husk at plassering av morkaken også vil ha noe å si når man rangerer hvor aktivt fosteret er. Har du morkaken på livmorens fremre vegg vil du merke mindre aktivitet enn det som er reelt. 

Morkaka på fremre vegg nå, det var det ikke med forrige 😂 og her er der full balluba

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Morkaka på fremre vegg nå, det var det ikke med forrige 😂 og her er der full balluba

ts

Kan godt være. Men han som ga meg brist i et ribbein måtte vekkes for å få mat de første månedene. Han er ikke passiv (nå er han 7) men har vært en veldig lugn type siden han ble født. Som jeg skrev har jeg etter 5 svangerskap ikke opplevd at det er en nevneverdig sammenheng mellom aktivitet hos fosteret i magen og hvordan de er når de er født. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 21.46):

Håper på det du skriver! For han første sov ingenting når han kom ut. 

Men er så vant til han første som ikke tar noen risiko, har vært forsiktig siden han var baby. Livredd for å få en gærning som bare løper ut i veien 😅

Det skjønner jeg! Vår eldste var en sånn som bare løp rett ut i veien og hoppet ned fra for høye ting før man rakk å blunke. Så jeg var redd for å få en enda villere. Men hun som var så vill i magen, gjør lite farlig, hun bare ødelegger ting 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...