Gå til innhold

Fortelle ham jeg er nervøs før første date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet en stund med en mann som har spurt om å treffes. Jeg sa ja til det, men har utsatt det litt fordi jeg er nervøs. Har ikke vært på date siden det ble slutt med eksen, og helt ærlig er jeg kanskje ikke helt der enda. Det vet jeg jo ikke helt. På en side har jeg lyst til å gå på date med en annen mann, mens på den andre siden er jeg redd for å bli såret igjen, vet ikke om jeg er klar for noe nytt.

Skal jeg si dette til daten før vi treffes? Altså at jeg er nervøs/at dette er første date etter brudd? Eller skal jeg bare møte opp, ta det for det det er og gjøre det beste ut av det?

Anonymkode: ed594...16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det de gangene jeg har vært det. Ser ikke hvorfor det skal være negativt.

Anonymkode: b0502...d83

• Liker 1
Skrevet

Jeg er bestandig nervøs på første treff og hater det. Jeg har sagt i fra så de vet om det så de ikke tror jeg er snål 😂
Aldri vært noe problem jeg har bedt dem on en god og lang klem det pleier å hjelpe å starte med det😊

Skrevet
Bente1234 skrev (4 minutter siden):

Jeg er bestandig nervøs på første treff og hater det. Jeg har sagt i fra så de vet om det så de ikke tror jeg er snål 😂
Aldri vært noe problem jeg har bedt dem on en god og lang klem det pleier å hjelpe å starte med det😊

Men bør jeg si grunnen til at jeg er nervøs? Fortelle ham at jeg nylig er ute av et brudd/at dette er første daten på leeenge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men bør jeg si grunnen til at jeg er nervøs? Fortelle ham at jeg nylig er ute av et brudd/at dette er første daten på leeenge?

Det er veldig fornuftig å prate masse om eksen, hvor vondt bruddet var, hvor mye det har preget deg osv. Fokuser kun på å prate om eksen, det vil daten sette umåtelig stor pris på. 

Er det slik at du ofte glemmer når du blir stresset så kan du lage deg en jukselapp i håndflaten. Der skriver du ned navnet til eksen, og stikkord om eksen som du vil snakke med daten om. 

Anonymkode: 7708b...a0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei det trenger du vel ikke si. Holder vel at man er nervøs … så lenge du er helt ferdig med eks det kan du jo fortelle under date’n

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig fornuftig å prate masse om eksen, hvor vondt bruddet var, hvor mye det har preget deg osv. Fokuser kun på å prate om eksen, det vil daten sette umåtelig stor pris på. 

Er det slik at du ofte glemmer når du blir stresset så kan du lage deg en jukselapp i håndflaten. Der skriver du ned navnet til eksen, og stikkord om eksen som du vil snakke med daten om. 

Herregud det der må du ikke høre på. Helst snakke minst mulig om eksen 

Skrevet
Bente1234 skrev (1 minutt siden):

Den gang jeg var singel og datet så traff jeg ikke på ei dame som ikke pratet om eksen. Uten unntak. 

Har tiden virkelig endret seg?

Er 16 år siden jeg var singel og datet så jeg vet ikke om det i dag er no-go tema. 

Gjest Skogsalv
Skrevet

Ja. Si du er nervøs ,fordi du ikke har datet på en stund Det er jo sant .. Men åpningsreplikker ang en eks gjør dårlig inntrykk 😅

Ikke nødvendig å utlevere sjela for en ukjent. Kjemien må stemme i første hånd.  Du vil vel heller ikke at han skal dra opp en eks, når det er DERE som skal bli kjent ? ❤ 

Om du bringer opp eksen ,så vet han jo ikke hvordan skal oppføre seg....🤷‍♀️ Fokuser på at dere har det hyggelig. Om det blir noe videre,eller ikke. Uansett bra trening for deg . Ikke ha med eksen på venstre skulder.. Han er meldt ut 🙂

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den gang jeg var singel og datet så traff jeg ikke på ei dame som ikke pratet om eksen. Uten unntak. 

Har tiden virkelig endret seg?

Er 16 år siden jeg var singel og datet så jeg vet ikke om det i dag er no-go tema. 

Endringen er KG 😂( reine folkeopplysningen)

Skrevet

Hadde en mann på date pratet mye om eksen hadde jeg tenkt at han er ikke ferdig med eksen og ikke noe å satse på.

Skrevet
Skogsalv skrev (9 minutter siden):

Ja. Si du er nervøs ,fordi du ikke har datet på en stund Det er jo sant .. Men åpningsreplikker ang en eks gjør dårlig inntrykk 😅

Ikke nødvendig å utlevere sjela for en ukjent. Kjemien må stemme i første hånd.  Du vil vel heller ikke at han skal dra opp en eks, når det er DERE som skal bli kjent ? ❤ 

Om du bringer opp eksen ,så vet han jo ikke hvordan skal oppføre seg....🤷‍♀️ Fokuser på at dere har det hyggelig. Om det blir noe videre,eller ikke. Uansett bra trening for deg . Ikke ha med eksen på venstre skulder.. Han er meldt ut 🙂

Gir mening! Takk. 😊 

Skrevet
Bente1234 skrev (6 minutter siden):

Hadde en mann på date pratet mye om eksen hadde jeg tenkt at han er ikke ferdig med eksen og ikke noe å satse på.

Veldig sant. Jeg forteller ham at jeg er nervøs, men ikke noe om eksen. Han er og blir et ikke-tema. 😊

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gir mening! Takk. 😊 

Bare hyggelig 🙂

Skrevet
Bente1234 skrev (32 minutter siden):

Du er visst ikke så god på sarkasme, du.

TS: Det er helt greit å si at man er nervøs for først date. Det viser bare at det betyr noe for deg :) 

Anonymkode: 7debc...21f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Veldig sant. Jeg forteller ham at jeg er nervøs, men ikke noe om eksen. Han er og blir et ikke-tema. 😊

Nei nei nei... Det må du ikke finne på. 

Tenk at man ikke lenger skal prate om eksen med datene sine. Nå tror jeg jaggu verden er i ferd med å gå til h§¤&%.  

🤣

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS: Det er helt greit å si at man er nervøs for først date. Det viser bare at det betyr noe for deg :) 

Ja,nettopp 🥰 Det er både sjarmerende,samt han føler seg " spesiell" . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jo skjønte det var ironi men ikke sikkert ts skjønte det. Derfor for å unngå å gjøre henne usikker 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...