Gå til innhold

Andre som har barn med tourette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! Nettopp fått diagnosen fra BUPA.. Jeg har kjempet lenge for å få henne til BUPA,  og tidligere blitt avvist. Jeg mistenkte ADHD, og hadde egentlig ikke tenkt tourette. 

Hun sliter i tillegg med mye angst og  sinneutbrudd.

Noen andre som har barn med tourette? Hvordan er hverdagen? 

Nå har det vært ferie i 8 uker og jeg kjenner at jeg er så sliten. Jeg er sliten av å hele tiden høre lyder, bein/armer overalt,  sinneutbrudd på den minste ting som ikke blir slik hun hadde sett for seg , måtte planlegge og forberede alt som skal skje osv. I tillegg er angsten på topp og den styrer hverdagen til de grader , siden hun våkner mye om nettene og tør nesten ikke noen ting.   Så får jeg dårlig samvittighet for å bli sliten og, siden det er jo ting hun ikke kan noe for. 

Anonymkode: a1932...ef6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en onkelunge med tourettes, men ingen sinneutbrudd osv. Han er forsiktig av seg, liker ikke høye lyder og blir fort skremt. Men flink på skolen og veldig interessert i sine hobbyer. 
Han har ufrivillige bevegelser, som om han «må» klø seg på nesa før han spiser osv.. det varierer litt hva han gjør, går i perioder. Han har ofte at han blunker mye med øynene, ser opp,ned, til siden.. det følger et mønster. Nå går han i 6 klasse. 

Anonymkode: b96ed...729

Skrevet

Har en som trolig har det, men ikke er utredet for det.. Tøffe tak! Får dere noe hjelp?

Anonymkode: b6803...b74

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har en som trolig har det, men ikke er utredet for det.. Tøffe tak! Får dere noe hjelp?

Anonymkode: b6803...b74

Ikke foreløpig, nei..   Har jo akkurat blitt konstantert av BUPA. Men nå får hun sannsynligvis mer "rett" på tiltak på skolen, og skolen blir mer bundet til tiltakene. Håper det hjelper på hennes,  og vår , hverdag. Nå bruker hun alt hun har på skolen,  og det er et mareritt når hun kommer  hjem.

Bupa har innkalt til møte med skolen,  og de er veldig tydelig på at skolen må sette inn vesentlige tiltak. Hun er veldig flink til å maskere,  og "skjule " det på skolen,  men det fører jo til at det blir helt forferdelig hjemme.. 

Er dere inne i BUPA systemet? Er jo en kamp  bare å få til det.. 

Ts

Anonymkode: a1932...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...